Ekonomija > Čuvarkuća

Jedna cena na RAFU, druga na KASI - koja su NAŠA PRAVA i kako STATI NA PUT alavim trgovcima?

Ono što mnogi potrošači ne znaju jeste da su trgovci dužni da nam artikal prodaju po ceni koja se nalazi na rafu

Autor: Katarina Milanović

10/11/2022 > 11:34

podeli vest:

Jedna cena na RAFU, druga na KASI - koja su NAŠA PRAVA i kako STATI NA PUT alavim trgovcima?
Foto: Shutterstock


Mnogima od nas bar po nekoliko puta desilo da se na rafu u prodavnici zateknemo jednu cenu, a zatim nam kasir naplati drugu, uglavnom veću.

Ali, ono što mnogi ne znaju jeste da su trgovci dužni da nam artikal prodaju po ceni koja se nalazi na rafu, pa čak i kada je u pitanju slučajna greška zaposlenog u marketu.

Međutim, čak i kada su potrošači svesni svojih prava u ovoj situaciji, veliki problem predstavlja to što mnogi primete da su im trgovci "izbili" novac iz novčanika tek kada dođu kući. Većini tada ne pada na pamet da se vrate u market, požale i uzmu svoj novac nazad, a trgovci obilato koriste.

Domaći stručnjaci upozoravaju da će se ovakve scene događati sve dok se potrošači vode parolom "Ma, neka im, ne mogu da se bakćem sad sa tim". Svakako, u jednom se slažu svi, kontrola mora biti mnogo stroža!

Ovo je samo jedan od ogromnog broja pritužbi građana na ovu vrstu obmane.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović ističe da je u ovom slučaju zakon apsolutno na strani potrošača.

- Kupac željeni artikal mora da kupi po ceni koja je istaknuta na rafu, to je pravo koje nijedan trgovac ne sme da vam ospori. Čak i kada je u pitanju greška zaposlenog koji je slučajno ispod proizvoda postavio pogrešnu cenu ili nije sklonio sniženu cenu ukoliko je popust prošao. Prosto, to nije greška potrošača i on on ne sme da ispašta zbog toga - napominje Papović za naš portal.

Foto: Unsplash.com

 

Naš sagovornik ističe da je za ovakve situacije karakteristično da se gotovo uvek dešavaju na štetu potrošača.

- Uvek je cena veća na kasi nego na rafu. Kako nikada ne pogreše pa stave manju cenu na kasi? - pita se Papović.

Prvi čovek NOPS-a smatra da potrošači moraju da se aktiviraju i ovakve stvari počnu da prijavljuju ukoliko žele da se trgovi "dovedu u red".

- Mnogi ni ne primete, a ko i primeti neće da se vraća u prodavnicu i žali. A to trgovci koriste! Sve dok im budemo to dopuštali oni će nastaviti sa ovakvim ponašanjem. Inspekcija mora češće i detaljnije da "češlja" supermarkete i prodavnice - rekao je on za k1info.

 

Ostavite komentar

Гојко

Ма не вреди ништа да се ради, јер ово овде је горе него дивљи запад. Ја сам тржишној инспекцији пријавио један трговински ланац који је на паноу испред радње има једну - акцијску цену за производ а касније сам установио да су ми га продали по редовној скоро дуплој цени. Послао сам и слике паноа и фискалног рачуна. После 10-так дана сам добио одговор да су они утврдили да ништа није спорно и да нису затекли тај пано испред радње. Мислим шта рећи! И то су ми неки инспектори! Сигурно су у договору са тим трговинским ланцем. Јер да су радили свој посао како треба онда би затражили пано од датог датума и утврдили шта се оглашава и упоредили са мојим фискалним рачуном. Него баш их брига. А тај трговински ланац и даље може да вара купце без последица.

10.11.2022 19:21