Vesti > Beograd

Biciklistička staza KAO SKADAR NA BOJANI: Otkrivamo GDE JE ZAPELO i kada će biti gotovi radovi kod KULE NEBOJŠA

Posao je usporilo otkriće Vodene kapije, na kojoj su se sprovodila zaštitna arheološka istraživanja

Izvor: K1info

05/01/2023 > 07:50

podeli vest:

Biciklistička staza KAO SKADAR NA BOJANI: Otkrivamo GDE JE ZAPELO i kada će biti gotovi radovi kod KULE NEBOJŠA
Foto: K1info


Biciklističkih staza u Srbiji nema puno. 

Prema nekim procenama u glavnom gradu biciklistima je na raspolaganju oko 65 kilometara, a prva uređena i jedna od najčešće korišćenih je biciklistička staza duga 7.000 metara koja se nalazi na potezu između Marine Dorćol i ulaska u Adu Ciganliju.

Nažalost, celom njenom dužinom nije moguće voziti već skoro godinu dana!

Naime, 24. januara prošle godine započeta je rekonstrukcija biciklističke staze od Kule Nebojša do Beton hale. Dakle, biciklistima su na ovoj trasi na raspolaganju ostala dva dela između kojih ne postoji nikakva biciklistička veza, jedino poprilično frekventan kolovoz.  

Iako je prvobitno najavljeno da će radovi trajati 180 dana, pa rok naknadno produžen na 225 dana, ova deonica i dalje nije u funkciji.

Da će rokovi biti probijeni govorilo se još letos kada je posao usporio pronalazak lokaliteta Vodena kapija, na kom se od tada sprovode zaštitna arheološka istraživanja.

Oni uporniji biciklisti na tom delu prenesu svoj bicikl preko nasipa gde je nekad prolazila pruga, potom voze kolovozom u Bulevaru Vojvode Bojovića ili guraju bajs blatnjavom stazom pored ulice, sve do mesta gde ponovo  mogu da se vrate na stazu, kod Beton hale. 

Beograđanka Ana koja često vozi ovom stazom ističe da je užasno nervira što građani ne znaju kada će radovi biti završeni.

- S obzirom da živim na Dorćolu obožavam ovu stazu i često se vozim. Međutim, od kako je počela rekonstrukcija to više uopšte nije uživanje za mene. Iako veći deo staze radi normalno, problem je u tome što nam je put presečen bukvalno na pola, pa nije moguće voziti celom dužinom! Kada sam videla prvi rok pomislila sam "Pa to i nije tako strašno, brzo će završiti", ali čim sam videla da su ga prepravili shvatila sam da će biti kao i sve u Srbiji - odužiće se toliko da ćemo zaboraviti i kada su počeli radovi - kaže ona i dodaje:

- Svaki dan prolazim, gledam, ali nema nikakvih najava kada ćemo moći ponovo tuda da vozimo.

Uskoro u funkciji

Gradski urbanista Marko Stojčić objasnio je za K1info.rs zbog čega su se radovi odužili.

- Radovi su završeni, osim na Vodenoj kapiji, koja je predmet nabavke koju smo sproveli. Vrlo brzo ćemo uvesti izvođača u posao i nastaviće radove na tom delu koje nije moglo da radi naše "Zelenilo" zbog činjenice da je potrebna velika licenca za izvođenje radova na delovima tvrđave - rekao je on.

Na pitanje kada će radovi biti gotovi, a građani moći da koriste biciklističku stazu Stojčić odgovara:

- Ja se nadam u narednih 90 dana - istakao je gradski urbanista.

Šta je Vodena kapija?

Vodena kapija predstavlja prolaz kroz priobalni bedem, a imala je baroknu fasodu i izgrađena je od opeke austrijskog formata. 

Vodena kapija je nastala između 1717. i 1739. godine, kada je započeta i rekonstrukcija Beogradske tvrđave u cilju njene bolje prenamene u vojne svrhe. Fasada je značajno oštećena prilikom izgradnje pruge i pravljenja nasipa. Skoro čitav vek je ovaj deo bio nedostupan za arheološka istraživanja, jer je tuda prolazila železnica. 

 

Ova deonica biće deo Linijskog parka, a u toku izgradnje prostor Beogradske tvrđave podeljen je na nekoliko celina.

Radovi na uređenju započeli su na podcelini 1, koja se pruža od Beton hale do bastiona Sv. Jakova, a podcelina 2 obuhvata potez od bastiona Sv. Jakova do Kule Nebojše. 

Na prostoru koji obuhvataju ove dve celine, u celoj dužini nalaze se bitni delovi srednjevekovnih i kasnijih bastionih utvrđenja koja do sada nisu detaljno ispitana. 

 

 

 

 

Ostavite komentar