Trebaće nam kurs DA BUDEMO UZORNI PEŠACI? Evo kako ćemo, po novom Zakonu, MORATI DA SE PONAŠAMO na pešačkom
Očekuje se da novi Zakon o bezbednosti saobraćaja bude usvojen na proleće
14.01.2023
SrbijaSistem može da produžiti zeleno svetlo i za vozače prepoznavanjem prisustva vozila, čime se smanjuju gužve
podeli vest:
Stojite i nestrpljivo čekate zeleno svetlo da pređete ulicu. A onda, shvatite da ste zaboravili da pritisnete taster na semaforu kada vidite da to radi neki drugi, tek pristigli pešak.
Da li se baš odmah "pali" zeleno svetlo? I još važnije pitanje: Da li znate kako se taster uopšte pritiska?
Građane često bune tasteri na semaforima u glavnom gradu, a da bismo tu zabunu razrešili, zatražili smo objašnjenje od Sekretarijata za saobraćaj za korišćenje "pametnih semafora".
Očekuje se da novi Zakon o bezbednosti saobraćaja bude usvojen na proleće
14.01.2023
SrbijaDamir Okanović ocenjuje da na trotoarima neće biti spokoja ni za starije sugrađane, slepe i slabovide osobe, i osobe sa slabijim sluhom
21.12.2022
SrbijaNaime, na 322 raskrsnice postavljeni su semafori ovog tipa koji građanima olakšavaju prelazak na drugu stranu raskrsnice.
- Pešački tasteri predstavljaju elemente spoljne opreme svetlosne saobraćajne signalizacije, koji se postavljaju na lokacijama na kojima svetlosna signalizacija funkcioniše u detektorskom modu, odnosno u zavisnosti od saobraćajnog opterećenja u realnom vremenu. To su elementi preko kojih pešaci upućuju zahtev semaforskom upravljačkom uređaju za dodelu zelenog signala na određenom pešačkom prelazu - kažu za Telegraf iz Sekretarijata za saobraćaj.
Građani nisu sigurni da li svaki put treba da pritisnu taster ili će im se zeleno svetlo "upaliti" samo nakon izvesnog vremena.
- Tasteri se pravilno koriste ako se vrši najava jednim pritiskom dugmeta koje za to namenjeno. Ne postoje druge opcije korišćenja pešačkih tastera. Ako pešaci ne izvrše najavu na tasterima, a ako je po algoritmu funkcionisanja raskrsnice najava potrebna, onda zeleni signal za pešake neće biti aktiviran - objašnjavaju iz Sekretarijata.
Foto: Shutterstock
Nestrpljivi pešaci ispipaju taster sa svih strana, kao da traže da "ubodu" pravo dugme.
I zaista, postoje dva dugmeta.
- Postoje dve vrste pešačkih tastera: Taster koji emituje zvuk namenjen slepim i slabovidim licima. Zvuk se aktivira pritiskom na dugme sa donje strane uređaja i taster koji služi i za najavu pešaka i koji emituje zvuk namenjen slepim i slabovidim licima. Za prelazak ulice potrebno je pritisnuti taster koji se nalazi na uređaju na stubu semafora. Nakon što pešak pritiskom aktivira taster, nakon određenog vremenskog perioda dobiće zeleno svetlo - ističu.
Svetlosna signalizacija u prestonici je modernizovana, čak na 322 raskrsnice postavljeni su ovi "pametni semafori", a ako vam se nekada čini da crveno svetlo predugo traje, to je zbog toga što je saobraćaj gušći, vozila je više i samim tim semafor će dobiti duže intervale zelenog svetla za vozila, objašnjavaju nam nadležni iz Sekretarijata za saobraćaj.
- U Beogradu je trenutno izvršena modernizacija svetlosne signalizacije na 322 raskrsnice kroz uspostavljanje sistema adaptibilnog upravljanja saobraćajem. Osnovna suština ovog sistema je prilagođavanje rada semafora saobraćajnim opterećenjima u realnom vremeneu u određenoj oblasti, na nekom koridoru i slično. Takva oblast naziva se zonom i sadrži uglavnom od pet do 25 raskrsnica - kažu oni.
Pomoćnik u saobraćaju zove se IPA2X
26.10.2022
TehnologijaGrađani rizikuju i prekršajnu prijavu propraćenu novčanom kaznom od 20.000 do 40.000 dinara
12.07.2022
SrbijaFunkcionalno, ukoliko se povećava broj vozila u zoni način rada semafora se menja u tom smislu da se produžavaju vremena za opsluživanje nekih korisnika, tako da ako na nekom od smerova počne značajno da raste opterećenje, taj smer će dobiti duže intervale zelenog kako bi se vozila bolje opslužila, dodaju u Sekretarijatu.
- U tom slučaju sistem menja način rada semafora i pokušava da optimizuje trajanje signala na raskrsnicama u zoni. Preispitivanje načina rada semafora vrši se u intervalima od tri do 15 minuta - kažu nadležni.
Foto: Shutterstock
Kao što pešaci mogu da aktiviraju zeleno svetlo za prelazak na drugu stranu raskrsnice, tako je ta opcija dostupna i vozačima. Neophodno je pravilno korišćenje detektora (tzv. induktivna petlja), koji su urezani u gornju površinu kolovoza, a iz Sekretarijata za saobraćaj dobili smo ilustracije na kojima je detaljno objašnjeno kako to izvesti.
- Prepoznavanjem prisustva vozila, sistem može produžiti zeleno vreme na određenom prilazu raskrsnici i na taj način smanjiti redove i čekanje u kolonama. Ukoliko se vozilo pravilno ne pozicionira iznad detektora ispred zaustavne linije, sistem neće imati pravu informaciju i neće moći da reaguje na pravi način, pa se može desiti da vozilo ne dobije zeleno svetlo - glase uputstva koja smo dobili iz Sekretarijata.
Mašinovođe su imale problema u davna vremena, pa su železničke kompanije preduzele određene korake
13.03.2023
MozaikNovi TikTok izazov opasan je po život, deca na ovaj način žele da se "dokažu" u društvu, ističu stručnjaci
25.09.2022
SrbijaAko dete već sa devet godina, nekada i niže, sa osam, nema mobilni telefon, dolazi do određenih vidova socijalnog nasilja, kaže Ana Mirković
01.08.2023
SrbijaManje od 38 hiljada ljudi starosti 10 i više godina je nepismeno, a udeo nepismenih u poslednjih 10 godina je smanjen
31.07.2023
SrbijaOsamnaestogodišnjak je identifikovan neposredno nakon izvršenja krivičnog dela, a ubrzo nakon toga i uhapšen
pre 14 minuta
RegionReditelj je izazvao bes javnosti na Kanskom festivalu kada je na konferenciji za novinare povodom filma "Melanholija" rekao da je nacista
12.02.2025
SudbineDragoljub Vojnov ostaće upamćen po brojnim ostvarenjima koje i danas ne gube na popularnosti
12.02.2025
SudbineĐorđe Firić se prvi put oglasio nakon jedne od najvećih tragedija koja se desila u našoj zemlji
12.02.2025
SudbinePevačica je kratko vreme vodila borbu sa kancerom krajnika, koji je letos i operisala, ali joj se iznenada stanje pogoršalo
12.02.2025
SudbineDres prvog tima Crvena zvezde je nosio od 9. maja 1964. pa do 27. jula 1971. godine
11.02.2025
SudbineBogoljub Karić izneo je za Institut IFIMES geopolitičku viziju i razmišljanja o budućnosti Srbije. Prenosimo ovaj autorski tekst u celosti
10.02.2025
Kolumna
Ostavite komentar