Vesti > Društvo

Broj mladih poginulih u saobraćajnim nesrećama DRASTIČNO UVEĆAN: Stručnjaci za K1 otkrivaju šta je uzrok!

Gosti u emisiji "Uranak" na K1 TV bili su direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović i instruktor Slobodan Milošević

Izvor: K1info

Autor: Anica Ninković

03/09/2024 > 12:36

podeli vest:

Broj mladih poginulih u saobraćajnim nesrećama DRASTIČNO UVEĆAN: Stručnjaci za K1 otkrivaju šta je uzrok!
Damir Okanović i Slobodan Milošević - Foto: K1 televizija


U poslednje vreme, saobraćajna statistika u Srbiji pokazuje alarmantne podatke o rastu broja tragičnih nesreća koje pogađaju mlade ljude.

Prema najnovijim izveštajima, broj poginulih mladih u saobraćaju je drastično porastao - čak 40 procenata više u odnosu na isti period prošle godine. Ovi zabrinjavajući podaci dovode do pitanja o efikasnosti trenutnih preventivnih mera i sistemskih aktivnosti usmerenih na bezbednost mladih vozača.

U emisiji "Uranak" na televiziji K1, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović i Slobodan Milošević, instruktor i vlasnik auto škole razmatrali su ovu problematiku i istakli su potrebu za ozbiljnijim pristupom u obrazovanju i prevenciji.

- Broj mladih poginulih u saobraćaju je u drastičnom povećanju. Oko 40 procenata je više poginulih mladih u saobraćaju u odnosu na isti period prošle godine. Očigledno da nam je prevencija zakazala. Imamo te neke sporadične aktivnosti, ali nemamo sistemske. Kada je reč generalno o mladim vozačima, postavlja se pitanje često, zbog čega mladi ginu? Zato što nemaju znanje. Olako shvataju posledice svoga ponašanja, a onda se zapitamo gde su mogli da nauče gde su zapravo posledice - rekao je Okanović.

Foto: K1 televizija

 

Dodao je da Komitet već 15 godina vodi predavanja srednjoškolcima kako bi postala sistemska aktivnost u svim srednjim i osnovnim školama.

- Vodeći uzrok smrti populacije između 15 i 29 godina u Srbiji nisu suicidi, droga, kancer ili korona, već saobraćaj. Čovek najviše šansi ima da okonča svoj život u saobraćaju. Koja nam je to aktivnost bitnija u sistemu obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije od toga da deca nauče kako da ne stradaju i prerano završe život u saobraćaju? Kada dete izađe iz osnovne škole, drastično se povećava rizik da će poginuti u saobraćaju. Godinšnje pogine 105 mladih. Mi smo saobraćajno neobrazovana nacija - dodao je Okanović.

Najčešće greške mladih pokušavaju da isprave u Auto školi

- Dosta je stvari. U suštini mi imamo problem da mladi sstradaju u saobraćaju i samo to ograničenje vozila je pitanje koliko će da doprinese bezbednosti u saobraćaju. Mi trebamo zajedno da razmislimo i donesemo mere koje će zaista doneti poboljšanje. Dolaze sa malim znanjem, neki sa nikakvim - rekao je Milošević.

Objasnio je od čega zavisi kvalitet mladog vozača.

- Potrebno je njihovo interesovanje. Kada dođe, da onda i sluša i uđe u tu materiju koja se predaje. Najviše treba delovati na svest vozača, još dok nisu došli u auto školu - zaključio je Milošević.

Foto: K1 televizija

 

Predlog novih mera je da se ograniči snaga motora za sve  vozače do 25 godina, bez obizira koliko dugo imaju vozačku dozvolu.

- Do 2013. godine to nije postojalo. Onda su uvedene određene restrikcije u cilju bezbednosti mladih vozača. Ograničena je snaga vozila, vreme kada smete da upravljate, ali mi nikada nismo izmerili dejstvo tih mera. Ako predlažemo nove restriikcije, a ne znamo kakvi su rezultati prethodnih, bojim se da ćemo možda preterati sa time. mnogo je veće ograničenje u mozgu, nego ograničenje motora. Ne protivim se  tome da se zadrži sadašnje ograničenje, ali sam zagovornik toga da prvo izmerimo rezultate dosadašnjih, kako bi mogli da korigujemo - zaključio je Okanović u emisiji "Uranak" na televizji K1. 

BONUS VIDEO:

 

Ostavite komentar