AKO DOBIJETE OVAKAV POZIV, ODMAH PREKINITE I POZOVITE POLICIJU Penzioneri na meti nove prevare!
Ekonomija
podeli vest:
Potpuni pakao preživljavaju danas korisnici Erste banke širom Srbije – pokušali su da plate karticama na pumpama, u prodavnicama tokom puta, ali – šok! Platne kartice ne rade, a novac na računu je kao da ne postoji!
Kako javljaju ogorčeni korisnici, sistem Erste banke je pao, a kartice nisu u funkciji ni za plaćanje ni za podizanje gotovine. Ljudi su ostali blokirani, bez mogućnosti da natoče gorivo, kupe osnovne namirnice, ili plate putarine!
„Imam pare na računu, pokušavam da platim gorivo na pumpi – ništa. Pokušao sam u prodavnici – isto. Pozvao sam Erste call centar, a oni kažu: 'Sistem je pao, ne znamo ništa'. Kakav bezobrazluk!“, kaže jedan od korisnika za K1info.rs koji je krenuo sa porodicom na put tokom vaskršnjih praznika.
Zatečeni, besni i bez ikakve informacije, mnogi su se pitali: Šta da radimo kad kartice ne rade, a novac nam je 'zarobljen'? Ko je odgovoran i šta je obaveza banke u ovakvim slučajevima? Gde su prava korisnika?
U ovakvim situacijama, kada banka ne omogućava svojim klijentima da raspolažu sopstvenim sredstvima, postavlja se pitanje odgovornosti banke. Prema Zakonu o platnim uslugama, banke su dužne da obezbede neprekidan pristup sredstvima na računu, osim u izuzetnim situacijama koje se moraju jasno i pravovremeno komunicirati korisnicima.
U ovom slučaju, Erste banka je – kako svedoče korisnici – potpuno zakazala. Osim suve informacije da je „sistem pao“, iz call centra nema nikakvih preciznih podataka: ni kada će problem biti rešen, ni šta korisnici mogu da urade u međuvremenu.
Šta možete da uradite ako vam kartica ne radi?
Ako se zateknete u sličnoj situaciji, evo nekoliko saveta:
Zatražite da platite alternativno – neki trgovci dozvoljavaju plaćanje putem QR kodova, e-bankinga ili kešom, ako ga imate.
Zapišite vreme i mesto incidenta, jer vam to može pomoći ako budete tražili naknadu štete od banke.
Kontaktirajte banku putem mejla, da biste imali pisani trag vašeg zahteva i njihove reakcije.
Ako trpite štetu (npr. zbog nemogućnosti da se vratite kući, ili platite lekove), razmislite o tome da uložite zvaničnu reklamaciju ili čak zahtev za nadoknadu.
U međuvremenu, korisnici E ste banke ostaju u potpunom mraku, bez zvaničnih obaveštenja i bez informacija o tome kada će sve ponovo proraditi.Novac imaju – ali ne mogu da ga koriste.
Da li je vreme da banke počnu da snose odgovornost kad njihovi sistemi padnu, a građani ostanu na cedilu?
Ostavite komentar