DIJALOG TEŽAK 652 MILIONA EVRA Tri nedelje pregovora o prodaji Sportkluba: "Peckanja", šale... pa rukovanje u ponoć
Ironija ovog "prepakivanja" nije promakla ni Telekomu, ni Junajted grupi, a evo kako je sve izgledalo
12.02.2025
Biznispodeli vest:
SBB je zvanično prodat PPF grupi, dok je Telekom Srbija preuzeo prava na sportske prenose Sport kluba, što donosi velike promene na tržištu telekomunikacija i televizijskih prava u Srbiji. Kako će ove promene uticati na samu kompaniju, a šta to znači za korisnike? Koji će se programi od sada moći pratiti putem Telekoma i da li će kompanija povećati ulaganja u produkciju domaćih filmskih i serijskih sadržaja? O svemu tome govorio je generalni direktor Telekoma Srbija, Vladimir Lučić, u emisiji Uranak na televiziji K1.
- U ovoj transakciji učestvovale su tri kompanije – vlasnici Yettela, PPF i Etisalat, koji zajedno drže 50% vlasništva telekomunikacione kompanije u četiri zemlje, uključujući i Srbiju. Druga strana su Telekom Srbija i United Grupa. Ovakav rasplet bio je očekivan, s obzirom na to da je United Grupa prošle godine pokrenula proces prodaje kompanije po klasterima. PPF je preuzeo kablovski deo SBB-a, dok je Telekom Srbija preuzeo satelitsku televiziju. Ovom akvizicijom dobijamo oko 180.000 korisnika Total TV usluge u Srbiji i Severnoj Makedoniji - kazao je Lučić i dodao:
- Ovo je izuzetno važan korak za Telekom Srbija jer dodatno učvršćujemo našu poziciju na tržištu i širimo bazu korisnika. Pored toga, imali smo još dva nezavisna ugovora – za kupovinu Sport Kluba i Net TV-a za dijasporu. Ukupna vrednost transakcije iznosi oko 1,5 milijardi evra, što je jedna od najvećih poslovnih akvizicija u istoriji Srbije. Posebno mi je drago što PPF i Etisalat nastavljaju da šire poslovanje i investiraju u Srbiju, što je snažan signal za našu ekonomiju. Ova investicija pokazuje da je Srbija postala strateški važna destinacija za velike međunarodne kompanije.3
Foto: K1 TV screenshot
Lučić je istakao da ova transakcija donosi tektonske promene na tržištu komunikacija i medija.
- Preuzimanjem Total TV-a u Srbiji, Telekom Srbija povećava tržišno učešće na preko 60% i postaje jedini kablovski operater na Zapadnom Balkanu koji istovremeno drži i medije. Kupovina Sport Kluba predstavlja pobedu sporta, jer će sav sportski sadržaj konačno biti objedinjeno na jednoj platformi i dostupno svim korisnicima. Sport Klub i Arena Sport sada će se nalaziti na jednom mestu, omogućavajući korisnicima da prate sve omiljene sportske događaje bez ograničenja. Ovo je prekretnica za sportske prenose u regionu, jer sada korisnici više neće morati da menjaju operatere kako bi pratili određene sportske sadržaj - kazao je i dodao:
- Takođe, svi kanali u vlasništvu Telekoma biće dostupni na svim kablovskim mrežama, čime započinjemo potpuno novu eru na medijskom tržištu. Više neće biti presudno na kojoj mreži se nalazi određeni sadržaj – odlučivaće kvalitet usluge, cena i brzina interneta. Korisnici više neće morati da traže načine kako da prate NBA, Premijer ligu i druge sportske događaje – sve će im biti dostupno na jednom mestu. Ova promena uvodi standarde kakvi postoje u razvijenim evropskim zemljama, gde korisnici imaju slobodu izbora bez ograničenja sadržaja.
Lučić je istakao da ova promena donosi ogromne koristi ne samo korisnicima, već i samom Telekomu Srbija.
- Naš ključni cilj bio je smanjenje troškova sportskog sadržaja, koji je do sada predstavljao jedan od najvećih rashoda kompanije. Ovim strateškim potezom značajno ćemo smanjiti troškove licenci, jer sada fokus stavljamo isključivo na zemlje Zapadnog Balkana. Više nećemo ulaziti u komercijalne bitke sa United Grupom na tržištima Hrvatske i Slovenije, već ćemo se koncentrisati na region gde smo dominantan kablovski operater. Ovo znači da ćemo moći da optimizujemo poslovanje i bolje usmerimo resurse ka unapređenju ponude i usluga za naše korisnike. Kao što je u Evropi uobičajeno da postoji jedan kablovski sportski kanal, poput Eurosporta, isto će sada važiti i za Zapadni Balkan. Očekujemo drastičan pad troškova sportskog sadržaja, a kada aktuelni ugovori isteknu 2029. godine i krenu nova licenciranja, uštede će se meriti stotinama miliona evra - kazao je on.
Ironija ovog "prepakivanja" nije promakla ni Telekomu, ni Junajted grupi, a evo kako je sve izgledalo
12.02.2025
BiznisKako su naveli, očekuje se da ova akvizicija stvori široku sinergiju, poveća prihode i smanji troškove
12.02.2025
Biznis- Ove uštede omogućavaju nam da preusmerimo sredstva na dalji razvoj i ulaganje u domaći sportski i filmski sadržaj. Takođe, Arena Sport sada dobija nacionalnu pokrivenost, što će značajno povećati prihode, jer će svi kablovski operateri plaćati za njen sadržaj. Istovremeno, prihodi od marketinga će višestruko porasti. Kanali koje smo do sada koristili kao strateško sredstvo u konkurentskoj borbi sada postaju centar korisničkog iskustva. Ovo je važan iskorak jer ćemo moći da ponudimo još kvalitetniji sadržaj i povećamo investicije u domaću produkciju - kazao je direktor Telekoma i dodao:
- S obzirom na to da sada držimo preko 60% tržišta, ubrzo ćemo ostvariti profitabilnost svih naših kanala. Pored toga, dodatna sredstva investiraćemo u domaći sport i produkciju, čime jačamo domaći medijski ekosistem. Kupovinom Net TV-a postali smo jedini legalni distributer kanala iz regiona u dijaspori, što nam otvara nove prilike za rast. Net TV trenutno ima oko 115.000 korisnika, a do kraja godine očekujemo da taj broj premaši 400.000. Dijaspora je ogromno tržište s velikim potencijalom, a Telekom Srbija sada ima priliku da postane lider u pružanju televizijskih i mobilnih usluga za naše ljude u inostranstvu. Naš dugoročni cilj je da za tri godine pređemo milion korisnika u dijaspori, a potpuno sam siguran da možemo dostići i dva miliona. Ovim strateškim potezima pozicioniramo Telekom Srbija kao ključnog igrača u regionalnoj medijskoj i telekomunikacionoj industriji.
Foto: Telekom Srbija
Telekom Srbija nastavlja da jača svoju finansijsku stabilnost i širi poslovanje na regionalnom tržištu, oslanjajući se isključivo na sopstvene resurse.
- Sva naša sredstva smo obezbedili bez ikakve garancije. Poslednje tri godine intenzivno smo prisutni na međunarodnom tržištu i prva smo kompanija na Zapadnom Balkanu koja je izašla na berzu i dobila kreditni rejting. Finansijski investitori pokazuju veliko interesovanje za finansiranje naših projekata, što potvrđuje poverenje u našu strategiju i dugoročnu održivost. Svi oni koji su upoznati s telekomunikacionim sektorom znaju da je to izuzetno zahtevan i dinamičan biznis, u koji je neophodno konstantno ulagati. Telekom Srbija se svrstava među umereno zadužene operatere, ali sa jasnim planom rasta prihoda, zbog čega nikada nismo imali problema s prikupljanjem finansijskih sredstava. Isto važi i sada, kada realizujemo akviziciju dela United Grupe – jer trend rasta našeg prihoda jasno pokazuje snagu i stabilnost našeg poslovanja - kazao je i dodao:
- U Evropi ne postoji kompanija u telekomunikacijama koja beleži ovako brz rast prihoda. Mi smo u poslednjih šest godina uspeli da udvostručimo prihode na jednom tržištu, što je izuzetno retko u industriji. Ova akvizicija dodatno potvrđuje da će naš profit značajno rasti, jer će troškovi sadržaja drastično pasti, dok će prihodi istovremeno porasti. Preuzimanjem 300.000 korisnika United Grupe, koji su lojalni toj kompaniji već 20 godina, naši kanali dobijaju nacionalnu pokrivenost. To znači da ćemo ostvariti više od 50 miliona evra dodatnog prihoda, uz značajno smanjenje troškova, koje će do 2029. godine dostići stotine miliona evra - kazao je Lučić.
Kompanija je investirala i u 15 startapova
21.12.2024
BiznisSuvlasnica K1 televizije i direktorka kompanije Tačno gostuje u podkastu Telekoma Srbija
31.10.2024
Display- Telekom Srbija planira značajan iskorak u oblasti IT servisa za mala i srednja preduzeća, gde do sada nismo bili dovoljno prisutni. Do sada smo nudili samo priključak, dok su implementaciju softverskih rešenja i sajber bezbednosti obavljale druge IT firme. Prošle godine je prihod u ovom sektoru premašio 500 miliona evra, a naš udeo bio je svega dva odsto. Zato prvo ulažemo u sajber bezbednost, s ciljem da ponudimo najbolje rešenje na tržištu. To će biti jedan od naših glavnih strateških pravaca razvoja.
Prema njegovim rečima drugi veliki projekat je dijaspora, gde se vidi ogroman potencijal. Akvizicijom Net TV-a otvara se mogućnost rasta za nekoliko miliona novih korisnika širom sveta, čime se jača prisustvo Telekoma na globalnom nivou.
- Treći ključni pravac je ulaganje u startap ekosistem. Telekom Srbija već finansira 17 startap projekata kroz poseban fond, a sada idemo korak dalje – zapošljavanjem najmanje 200 inženjera koji će se isključivo baviti razvojem veštačke inteligencije. Četvrti pravac je produkcija. S obzirom na to da će nam se smanjiti troškovi otkupa stranog sportskog sadržaja, značajno ćemo povećati ulaganja u domaću produkciju. Naš cilj je da postanemo vodeća regionalna platforma za originalni sadržaj – svojevrsni ‘balkanski Netflix - kazao je Lučić i dodao:
- Telekom Srbija ulazi u stabilniji i prosperitetniji period, uz očekivanu dugoročnu profitabilnost klasičnih servisa u narednih 15 godina. Ova stabilnost nam pruža snažnu osnovu za dalji razvoj i inovacije.
Direktor Teleko je rekao za RTS da prištinska administracija punih 12 godina odbija da Telekomu sporazumno da dozvolu za širenje tehnologije
08.10.2024
ČuvarkućaNaša kompanija je s velikim internacionalnim ugledom i mi znamo da zaštitimo naš interes, rekao je generalni direktor Telekoma Srbija
31.01.2024
ČuvarkućaLučić je istakao i da je najveći razlog, da mi na ovim sastancima ukažemo da agencija za zaštitu konkurencije ne poštuje zakone
29.01.2024
SrbijaDa se vratimo na gledanje filmova vikendom, danas imamo italijanski istraživački film iz 1972. o životu i smrti Enrika Mateija.
17.02.2025
Kolumna
Ostavite komentar