PRODAVCI u Srbiji za IZBEGAVANJE: Tajni kupci proveravali kvalitet prodajnih usluga u regionu, rezultat - UH, UH
Tajni kupci su proveravali uslugu u bankama, supermarketima, ugostiteljskim objektima i na benzinskim pumpama
12.08.2023
SrbijaU pitanju je perfidna prevara, koja nije protiv zakona, a prisutna je svuda u svetu
podeli vest:
Poskupljenje proizvoda nekada nije vidljivo na prvi pogled. Potrošači, naime, ne obrate uvek pažnju da je zapravo njihov omiljeni proizvod "smršao", a da je cena ostala ista. Praksa prikrivenog poskupljenja smanjenjem gramaže prehrambenih i proizvoda za higijenu globalno je prisutna.
Čak je dobila i svoj naziv "šrinkflacija", od engleske reči "shrink" koja znači skupljanje ili smanjenje.
Najuočljivija je kod čokolade koja je od pakovanja od 100 grama, na koje su godinama potrošači navikli, stigla do 90 ili 80 grama. Uz čokolade, "šrinkflacija" je najviše primetna kod supa iz kesice. Gramažu su prethodnih godina "izgubila" i pakovanja testenine, pirinča, smrznutog povrća, ali i sokovi.
Tajni kupci su proveravali uslugu u bankama, supermarketima, ugostiteljskim objektima i na benzinskim pumpama
12.08.2023
SrbijaLetnje sezonsko sniženje može da traje 30 dana, tokom njega se cene mogu i dodatno sniziti, ali ne može da traje duže
22.07.2023
ČuvarkućaU Asocijaciji potrošača Srbije kažu za Euronews Srbija da je "šrinkflacija" prevara potrošača, ali da ne predstavlja kršenje zakona.
Proizvođači mogu sami da određuju količinu proizvoda u pojedinačnom pakovanju i nemaju obavezu da gramaža bude 100 grama, kilogram ili litar.
Bitno je da tačnu gramažu ispišu na deklaraciji proizvoda. Promene starih mera proizvoda u Evropi posledica su direktive Evropske unije iz 2009. godine o ukidanju obaveze o standardnoj veličini pakovanja namirnica. Potrošači bi tako trebalo da obrate pažnju na deklaraciju gde mora da piše gramaža.
Predsednik Upravnog odbora Asocijacije potrošača Srbije Zoran Andrejić rekao je za Euronews Srbija da je "šrinkflacija" zahvatila i domaće i strane proizvode.
On je naveo da je do sada najizreženija kod čokolade u supa, ali i kod proizvoda za ličnu higijenu, poput šampona. Tako, na primer, potrošači mogu da vide da je pakovanje kozmetičkog proizvoda 48 milimetara, a neto količina mleka 1.463 ili 968 mililitara.
- Šrinkflacija, odnosno smanjenje mase ili količine proizvoda u pakovanju, a da se ne menja cena, prisutna je u većini zemalja na svetu. To je jedna perfidna prevara potrošača koja nije protiv zakonskih propisa. Kod nas se dešava da imate potrošača koji ne gledaju deklaraciju kad je u pitanju njihova marka proizvoda. Protivzakonito je ako ne piše gramaža na deklaraciji - kaže Andrejić.
Andrejić je rekao da je "mršavljenje" proizvoda najizraženije bilo kod čokolade, ali i supa na čijim kesicama je pisalo da je sadržaj za četiri, a u stvari je bio za tri tanjira.
- Tu su i neki hemijski proizvodi za ličnu higijenu, na primer kod šampona. Ranije smo dobijali žalbe potrošača, ali tu ne možete da regujete. Potrošača samo možete da usmerite na drugi proizvod koji je ostao sa istom gramažom i cenom - rekao je Andrejić.
Advokat tvrdi sa su sada, svi oni koji žele da kupovinu obave preko interneta, zaštićeniji nego ranije
18.06.2023
SrbijaBorzan je sprovela istraživanje koje je pokazalo da 94% građana Hrvatske smatra da su uređaji proizvedeni pre 20 godina trajali duže
29.03.2023
ČuvarkućaOn ističe da je potrebno jačati "potrošačku svest", navodeći da je najjače "oružje" potrošača "bojkot".
Profesor marketinga na Ekonomskom fakultetu u Beogradu Saša Veljković ranije je rekao za Euronews Srbija da je trend smanjenja gramaže proizvoda mnogo prisutniji kod proizvoda iz inostranstva, nego kod domaćih i napominje da ima više razloga zašto se to dešava, a da su tome doprineli i aktuelna kriza i poskupljenje transporta.
- Bilo je nekoliko takvih primera, ali nisam primetio da je kod nas to masovna pojava, kao u inostranstvu. To je neetički, ali ne i protivzakonito, u situacijama kada je sadržina smanjena, a kutija ostala ista. Toga ima kod nekih proizvoda da je kutija mnogo veća u odnosu na ono što se u njoj nalazi. Međutim, ako gledamo čisto zakonski, sve dok na toj kutiji piše koliko je to grama i oni ne krše zakon iako ja smatram da se ponašaju marketinški neetički u takvim situacijama - objašnjava profesor Veljković.
On je istakao da potrošački sporovi u Srbiji traju godinama
21.03.2023
ČuvarkućaLjudima je skup giros usred Grčke 3,8 evra, a ja kupio burek za 4 u komšiluku - napisao je na društvenoj mreži stanovnik Banovog brda
19.08.2023
ČuvarkućaOn ukazuje na to da još jedan novi element predstavljaju rastući troškovi transporta i da bi to mogao biti razlog za smanjenje pakovanja, jer ono donosi veću uštedu ako u šleper stane više robe.
- Ako nešto smanji za 10 odsto, onda će mu u šleper stati više robe za toliko za koliko je smanjio. Tu sigurno postoji dodatna ušteda. Nije zanemarljiv ni segment da se manja pakovanja uvode zbog smanjenja veličine porodice. Prosečna porodica u Srbiji je sada ispod tri člana, a pre 15 ili 20 godina je bilo četiri ili više, tako da se proizvođači i tome prilagođavaju. Očekujem da će biti sve više proizvoda u pakovanju za jednu ili dve osobe, jer je sve više samačkih domaćinstava i tih porodica koje nemaju mnogo članova - kaže profesor.
On kaže da nisu svi efekti smanjenja pakovanja negativni i da su dobre okolnosti što se kupovanjem manjeg pakovanja sprečava utisak bačenih para, kada kupac ima mogućnost da se opredeli za manju količinu, na primer soka, a ne za veliku bocu iz koje će deo sadržaja baciti ukoliko ga na vreme ne potroši.
Reč "šrink" na engleskom jeziku znači "smanjenje". Na primer, ako ste ljubitelj švajcarske čokolade, možda se sećate da je slatkiš Toblerone 2016. godine izgledao malo drugačije - više nije ličio na Alpe, a praznine među trouglovima su se raširile.
Iako cena čokoladice nije porasla, smanjila se neto težina pakovanja, sa 170 grama, na 150 grama.
Ovo je klasičan slučaj onoga što se naziva šrinkflacijom - zapremina ili veličina proizvoda se doslovno smanji. Neki ovakav potez smatraju "podmuklim", jer je manje verovatno da će potrošači izmeriti proizvod i primetiti da razlika postoji.
Mnogim Beograđanima stigli su uvećani računi za struju, nekima čak i duplo
19.08.2023
ČuvarkućaKinezi su posle učestalog pojavljivanja informacija o nestanku paketa uveli za naručioce iz Srbije dodatnu poštarinu
18.08.2023
ČuvarkućaSvako od nas treba da planira godinu dana unapred kada će šta kupiti, na šta će potrošiti veći novac, kaže Vladimir Vasić
17.08.2023
ČuvarkućaCena narodne nošnje za decu kreće se u rasponu od nekoliko hiljada, pa do čak 30.000 dinara
13.08.2023
ČuvarkućaOna leti brzinom od 10 maha – 2,5-3 kilometra u sekundi
pre 8 minuta
SvetSukob u Ukrajini je posle ovih napada dobio elemente globalne prirode
pre 53 minuta
SvetAjli je ugrađen dren preko kojeg izlazi gnoj
pre 1 sat
RegionReč je o još jednom svesnom i planiranom pokušaju izazivanja incidenta
pre 1 sat
PolitikaBalijagića otkrili tragovi u snegu
pre 2 sata
HronikaPredsednik je na RTS govorio o svim aktuelnim temama.
pre 2 sata
PolitikaNaredba Aljbina Kurtija da pripadnici takozvane Kosovske policije pređu Administrativnu liniju predstavlja opasnu provokaciju
pre 3 sata
PolitikaPotpuni haos na ulicama
pre 3 sata
BeogradBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
20.11.2024
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar