Ekonomija > Čuvarkuća

Srbija u Kelnu NAJPOPULARNIJA: Svi su na SAJMU želeli da vide naše GEJMERSKE kompanije i... PROBAJU IGRICE

Za samo dva dana na sprskom štandu je održano više od 60 unapred ugovorenih sastanaka

Izvor: K1info/biznis.rs

27/08/2023 > 21:47

podeli vest:

Srbija u Kelnu NAJPOPULARNIJA: Svi su na SAJMU želeli da vide naše GEJMERSKE kompanije i... PROBAJU IGRICE
Foto: Pexels.com


Privredna komora Srbije objavila je da su devet gejmerskih kompanija iz Srbije, koje prvi put organizovano učestvuju na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu "Gamescom", privukle veliku pažnju međunarodne poslovne javnosti i posetilaca, te da se očekuje da srpska gejmerska industrija ove godine ostvari rast od 10 odsto.

Kompanije su na sajmu nastupile u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i uz podršku PKS i Evropske banke za obnovu i razvoj.

Pod sloganom "The new frontier of European game dev", na nacionalnom štandu Srbije, u biznis zoni sajma, pored Asocijacije gejmera, nastupaju: Two Desperados, Art Bully, GameBiz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i nezavisni studiji Shosha Games i Phobos.

U pitanju su firme koje ne proizvode samo igre, već se bave e-sportom, produciraju trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsultantskim radom u poljima marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga.

Za srpske gejming kompanije i domaće igre zainteresovani su izdavači, investitori, mediji i gejmeri koji su u redu čekali da probaju igre. Za samo dva dana na štandu je održano više od 60 unapred ugovorenih sastanaka.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović naveo je da je gejmerska industrija specifična jer spaja tehnologiju i kreativnu industriju, angažujući umetnike, dizajnere, producente, proizvođače muzike i zvuka, a pre svega, programere.

Podsetio je i da srpska gejmerska industrija na godišnjem nivou prihoduje više od 150 miliona evra, a rast od 10 odsto očekuje se i ove godine.

Predsednica Upravnog odbora SGA Marija Ilić istakla je da nastup u Kelnu pokazuje ogroman napredak koji je ostvarila domaća gejming industrija.

- Naše igre, usluge i zaposleni u industriji na globalno tržište plasiraju konkurentne digitalne proizvode koje konzumira preko 100 miliona igrača u svetu. Sa druge strane, ovo je tek početak naših planova. Na licu mesta smo videli kako to rade druge velike industrije u Evropi i sada smo sigurni da idemo u pravom smeru - objasnila je Ilić, a prenosi Biznis.rs.

Izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara Srbije Kristina Janković Obućina navela je da u Kelnu nastupaju zrele kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, što je presek svega što srpska gejming industrija može da ponudi.

Predstavnica marketing tima kompanije Two Desperados Tamara Milovanović, poznate po igricama Woka Woka, Viola`s Quest i NoNo Crossing, ukazala je da je sajam "žarište gejm dev scene, gde imamo priliku da se upoznamo i popričamo sa ljudima koji razvijaju najrazličitije igre iz najrazličitijih žanrova".

- Za srpsku gejming scenu važno je da se postavi na svetsku mapu gejminga - navela je Milovanović.

Osnivač gejming studija iz Beograda Shosha Games Nikola Šoškić, koji pravi igru Water, Me and You, kazao je da cilj nastupa te kompanije na sajmu, pre svega, da nađu izdavača.

Prema njegovim rečima, nastup u Kelnu je veoma koristan jer prvi put nastupaju na tako velikom sajmu i upoznali su veliki broj ljudi iz gejming industrije iz Amerike, Japana.

Ove godine očekuje se više od 300.000 posetilaca, što Gamescom čini najvećim gejming sajmom na svetu.

Pored Srbije, u biznis zoni sajma nacionalne štandove imaju još 32 države.  

Učešće startapa Phobos na Gamescom-u podržao je i Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat "Tehnopark Srbija 2- Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova", kao alumniste programa Raising Starts.

Ostavite komentar