Đedović Handanović i Brnabić u Londonu: POTPISANI SPORAZUMI sa EBRD za podršku ulaganjima u OIE (VIDEO+FOTO)
Ona je potpisala Sporazum o bespovratnim sredstvima u vrednosti od tri miliona evra
26.02.2024
ČuvarkućaIntenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti
podeli vest:
Prema poslednjim podacima Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), ukupan prihod 15 najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji iznosio je čak 150 miliona evra, prenosi portal "Helloworld".
Industrija video igara u Srbiji razvija se tek nešto duže od decenije i uprkos tome što je mlada, konstantno beleži stabilan rast.
Svake godine objavljuje se sve više igara, rastu prihodi, kao i broj zaposlenih u gejmingu, a statistika pokazuje da je naša zemlja na svetskoj sceni sve značajniji igrač.
U ovoj sferi kod nas zaposleno je oko 2.500 ljudi i iako je reč o profitabilnom poslu, procenjuje se da je više od 300 radnih mesta neupražnjeno.
Ona je potpisala Sporazum o bespovratnim sredstvima u vrednosti od tri miliona evra
26.02.2024
ČuvarkućaProsečna neto decembarska plata 95.093 dinara
26.02.2024
ČuvarkućaDok se u Velikoj Britaniji gejming razvija već skoro četiri decenije, Nemačka ulaže ogromna sredstva iz državnog budžeta, a Francuska nudi mnogobrojne obrazovne programe, naša zemlja se još bori sa mnogobrojnim izazovima.
Jedan od najvećih je upravo manjak kadra i to onog za najviše i najplaćenije pozicije, smatraju glavni akteri ove industrije kod nas.
Prema rečima Kristine Janković Obućine, izvršne menadžerke Asocijacije, intenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti, kao i obrazovanog kadra za zanimanja koja su kod nas još nova, dok manjim timovima nedostaje i znanja iz biznisa.
- Video igra zahteva izuzetno raznovrstan tim. Na prosečnoj igri neophodni su artisti, 2D i 3D ilustratori, animatori, modelari, koncept artisti… Potrebni su i programeri, zatim oni koji se bave narativom, dijalozima, gejm dizajneri koji osmišljavaju mehanike, nivoe i pravila igre, dizajneri zvuka. Na kraju, producenti, menadžeri, organizatori, sve su to zanimanja potrebna svakom biznisu, pa su deo i ovog posla. Većina ljudi koja trenutno radi u industriji je samouka - rekla je Janković Obućina za HelloWorld.rs.
Svake godine domaći timovi objavljuju sve više igara, veći su prihodi kao i broj ljudi koji je zaposlen u industriji, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada više od 100 miliona puta.
Danas su kod nas prisutne značajne globalne kompanije - Ubisoft, Wargaming, Epic Games, Take-Two Interactive, kao i Playstudios, poznat po razvoju mobilnih verzija igre Tetris.
U Srbiji 104.000 ljudi radi u IT sektoru i ovaj broj se svake godine uvećava za po nekoliko hiljada, a prosečne plate u ovoj industriji su preko 262.000 dinara.
U IKT sektoru dominantno je učešće muškaraca, sa udelom zaposlenih od oko dve trećine, a u užoj oblasti informacionih tehnologija oni zauzimaju čak 70 odsto radnih mesta, dok je učešće žena 30 odsto.
Neto prihod od kamata bio je negativan po prvi put u svojoj 67-godišnjoj istoriji, smanjivši se na -13,9 milijardi evra
25.02.2024
ČuvarkućaDoritos povlači čips tortilja sa ukusom sira
24.02.2024
ČuvarkućaMoguće da će uskoro doći do razrešenja sukoba u Ukrajini, ocenjuje Aćimović
24.02.2024
ČuvarkućaKakao je na berzama poskupeo na novi istorijski maksimum od približno 6.000 evra po toni
23.02.2024
Čuvarkuća
Ostavite komentar