Ekonomija > Čuvarkuća

Jedan deo gejming kompanija u Srbiji ostvarile prihod od 150 MILIONA evra: Taj sektor će se RAZVIJATI I NADALJE

Intenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti

Izvor: K1info

Autor: Milena Gačević

28/02/2024 > 18:02

podeli vest:

Jedan deo gejming kompanija u Srbiji ostvarile prihod od 150 MILIONA evra: Taj sektor će se RAZVIJATI I NADALJE
Foto: Pexels.com


Prema poslednjim podacima Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), ukupan prihod 15 najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji iznosio je čak 150 miliona evra, prenosi portal "Helloworld". 

Industrija video igara u Srbiji razvija se tek nešto duže od decenije i uprkos tome što je mlada, konstantno beleži stabilan rast. 

Svake godine objavljuje se sve više igara, rastu prihodi, kao i broj zaposlenih u gejmingu, a statistika pokazuje da je naša zemlja na svetskoj sceni sve značajniji igrač.

U ovoj sferi kod nas zaposleno je oko 2.500 ljudi i iako je reč o profitabilnom poslu, procenjuje se da je više od 300 radnih mesta neupražnjeno.

Dok se u Velikoj Britaniji gejming razvija već skoro četiri decenije, Nemačka ulaže ogromna sredstva iz državnog budžeta, a Francuska nudi mnogobrojne obrazovne programe, naša zemlja se još bori sa mnogobrojnim izazovima.

Jedan od najvećih je upravo manjak kadra i to onog za najviše i najplaćenije pozicije, smatraju glavni akteri ove industrije kod nas.

Prema rečima Kristine Janković Obućine, izvršne menadžerke Asocijacije, intenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti, kao i obrazovanog kadra za zanimanja koja su kod nas još nova, dok manjim timovima nedostaje i znanja iz biznisa.

- Video igra zahteva izuzetno raznovrstan tim. Na prosečnoj igri neophodni su artisti, 2D i 3D ilustratori, animatori, modelari, koncept artisti… Potrebni su i programeri, zatim oni koji se bave narativom, dijalozima, gejm dizajneri koji osmišljavaju mehanike, nivoe i pravila igre, dizajneri zvuka. Na kraju, producenti, menadžeri, organizatori, sve su to zanimanja potrebna svakom biznisu, pa su deo i ovog posla. Većina ljudi koja trenutno radi u industriji je samouka - rekla je Janković Obućina za HelloWorld.rs.

Svake godine domaći timovi objavljuju sve više igara, veći su prihodi kao i broj ljudi koji je zaposlen u industriji, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada više od 100 miliona puta. 

Danas su kod nas prisutne značajne globalne kompanije - Ubisoft, Wargaming, Epic Games, Take-Two Interactive, kao i Playstudios, poznat po razvoju mobilnih verzija igre Tetris.

U Srbiji 104.000 ljudi radi u IT sektoru i ovaj broj se svake godine uvećava za po nekoliko hiljada, a prosečne plate u ovoj industriji su preko 262.000 dinara. 

U IKT sektoru dominantno je učešće muškaraca, sa udelom zaposlenih od oko dve trećine, a u užoj oblasti informacionih tehnologija oni zauzimaju čak 70 odsto radnih mesta, dok je učešće žena 30 odsto.

 

Ostavite komentar