Đedović Handanović i Brnabić u Londonu: POTPISANI SPORAZUMI sa EBRD za podršku ulaganjima u OIE (VIDEO+FOTO)
Ona je potpisala Sporazum o bespovratnim sredstvima u vrednosti od tri miliona evra
26.02.2024
ČuvarkućaIntenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti
podeli vest:
Prema poslednjim podacima Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), ukupan prihod 15 najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji iznosio je čak 150 miliona evra, prenosi portal "Helloworld".
Industrija video igara u Srbiji razvija se tek nešto duže od decenije i uprkos tome što je mlada, konstantno beleži stabilan rast.
Svake godine objavljuje se sve više igara, rastu prihodi, kao i broj zaposlenih u gejmingu, a statistika pokazuje da je naša zemlja na svetskoj sceni sve značajniji igrač.
U ovoj sferi kod nas zaposleno je oko 2.500 ljudi i iako je reč o profitabilnom poslu, procenjuje se da je više od 300 radnih mesta neupražnjeno.
Ona je potpisala Sporazum o bespovratnim sredstvima u vrednosti od tri miliona evra
26.02.2024
ČuvarkućaProsečna neto decembarska plata 95.093 dinara
26.02.2024
ČuvarkućaDok se u Velikoj Britaniji gejming razvija već skoro četiri decenije, Nemačka ulaže ogromna sredstva iz državnog budžeta, a Francuska nudi mnogobrojne obrazovne programe, naša zemlja se još bori sa mnogobrojnim izazovima.
Jedan od najvećih je upravo manjak kadra i to onog za najviše i najplaćenije pozicije, smatraju glavni akteri ove industrije kod nas.
Prema rečima Kristine Janković Obućine, izvršne menadžerke Asocijacije, intenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti, kao i obrazovanog kadra za zanimanja koja su kod nas još nova, dok manjim timovima nedostaje i znanja iz biznisa.
- Video igra zahteva izuzetno raznovrstan tim. Na prosečnoj igri neophodni su artisti, 2D i 3D ilustratori, animatori, modelari, koncept artisti… Potrebni su i programeri, zatim oni koji se bave narativom, dijalozima, gejm dizajneri koji osmišljavaju mehanike, nivoe i pravila igre, dizajneri zvuka. Na kraju, producenti, menadžeri, organizatori, sve su to zanimanja potrebna svakom biznisu, pa su deo i ovog posla. Većina ljudi koja trenutno radi u industriji je samouka - rekla je Janković Obućina za HelloWorld.rs.
Svake godine domaći timovi objavljuju sve više igara, veći su prihodi kao i broj ljudi koji je zaposlen u industriji, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada više od 100 miliona puta.
Danas su kod nas prisutne značajne globalne kompanije - Ubisoft, Wargaming, Epic Games, Take-Two Interactive, kao i Playstudios, poznat po razvoju mobilnih verzija igre Tetris.
U Srbiji 104.000 ljudi radi u IT sektoru i ovaj broj se svake godine uvećava za po nekoliko hiljada, a prosečne plate u ovoj industriji su preko 262.000 dinara.
U IKT sektoru dominantno je učešće muškaraca, sa udelom zaposlenih od oko dve trećine, a u užoj oblasti informacionih tehnologija oni zauzimaju čak 70 odsto radnih mesta, dok je učešće žena 30 odsto.
Neto prihod od kamata bio je negativan po prvi put u svojoj 67-godišnjoj istoriji, smanjivši se na -13,9 milijardi evra
25.02.2024
ČuvarkućaDoritos povlači čips tortilja sa ukusom sira
24.02.2024
ČuvarkućaMoguće da će uskoro doći do razrešenja sukoba u Ukrajini, ocenjuje Aćimović
24.02.2024
ČuvarkućaKakao je na berzama poskupeo na novi istorijski maksimum od približno 6.000 evra po toni
23.02.2024
ČuvarkućaAleksandar Đurđev, predsednik Srpske lige, objasnio je gde leži izlaz iz krize u kojoj se naše društvo nalazi.
pre 17 sati
Kolumna
Ostavite komentar