Ekonomija > Čuvarkuća

Beograđanka besna zbog cena u Crnoj Gori: Mogli bi malo da se ugledaju na Grke! Ni free parking nisam dobila

Crna Gora je poznata po tome što ima manjak parking prostora u sezoni, ali to nije jedino što muči turiste

Izvor: K1info/novosti.rs

12/05/2024 > 15:45

podeli vest:

Beograđanka besna zbog cena u Crnoj Gori: Mogli bi malo da se ugledaju na Grke! Ni free parking nisam dobila
Foto: Anica Ninković


Za 110 evra koliko plaćamo hotelu dnevno očekivala sam da barem imam obezbeđeno parking-mesto besplatno i da ne nosim novčanik na plažu da bih platila ležaljke - požalila se Maja S, Beograđanka, koja je bila neprijatno iznenađena kada je shvatila da uprkos "ol inkluziv" paketu u jednom od luksuznih hotela u Budvi, nisu obezbeđeni parking, niti besplatno korišćenje ležaljki na plaži.

Turističke destinacije već dugo kubure sa parking-prostorom. Posebno u jeku sezone, kada su kapaciteti tesni za sva vozila gostiju. Građani koji planiraju da provedu odmor duž crnogorske obale, treba da ostave deo novca i za dnevno plaćanje mesta za automobil, bez obzira na to što će boraviti u hotelu. Isto važi i za plaćanje ležaljki i suncobrana. Za obe stavke treba izdvojiti po 10 do 15 evra dnevno.

Nažalost, ova praksa hotelijera nije nova, a prema rečima direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA) Aleksandra Seničića, nije ni skrivena.

- Crna Gora ima veliki problem sa manjkom parkinga u sezoni. Konkretno, na Slovenskoj plaži u Budvi, plaćanje mesta za auto je odavno aktuelno, zato što je tu 400 soba, a hoteli koriste deo javnog parkinga. Oni zakupljuju po dvadesetak mesta za goste - objašnjava sagovornik.

Kapaciteti letovališta dodatno se skupe u udarnim mesecima, tako da naplata parkinga nije nova stavka na spisku nameta tokom odmora. Kako kaže Seničić, svuda u svetu je to praksa, a u poslednjih petnaestak godina i evropski hoteli su je uveli.

Obratite pažnju šta piše u ugovorima sa agencijom

- Putnici se vrlo često iznenađuju, ali u opštim uslovima hotela treba da piše šta je sve uključeno u cenu. Kao odgovoran kupac, turista treba da pročita program i opšte uslove putovanja, pre zaključivanja ugovora sa agencijom. Zbog toga 99 odsto agencija ima ispod potpisa napomenu da su putnici saglasni sa uslovima prodaje aranžmana, da su upoznati sa programom i sa uslovima u slučaju otkazivanja putovanja - napominje Seničić.

Kada je reč o korišćenju ležaljki i suncobrana, i tu hotelijeri zbog prebukiranosti moraju da zakupljuju deo plaže. A kako bi vratili uloženi novac, potražiće ga od turista. Seničić podseća na primer Grčke, koja će od ove sezone uvesti novi sistem za regulisanje uređenih plaža.

On podrazumeva da polovina plaže mora biti dostupna svima - besplatno uz sopstvene peškire, stolice i suncobrane. Samim tim, zbog smanjenog kapaciteta, očekuje se i da cena korišćenja mobilijara u okviru hotela, plažnih barova ili restorana skoči ove godine.

Ostavite komentar