Da li znate: TRGOVCI uopšte NE MORAJU da nam vrate novac ili ZAMENE ROBU ako se PREDOMISLIMO
Prava potrošača su potpuno različita za kupljenu robu u radnji i putem interneta
04.11.2022
ČuvarkućaPoznata kompanija u Srbiji ne dozvoljava otkazivanje porudžbine svojim kupcima kada dođe do faze pakovanja robe
podeli vest:
Mnogo kompanija u svetu, pa i u Srbiji poslednjih nekoliko decenija koristi ekologiju kako bi se dodvorile potrošačima, privukli što veći broj klijenata i zaradile što više novca.
Nažalost, u poslednje vreme sve češće se dešava da se zaštita životne sredine zloupotrebljava kao izgovor za postupke koji direktno štete potrošačima.
Prava potrošača su potpuno različita za kupljenu robu u radnji i putem interneta
04.11.2022
ČuvarkućaKomunalna preduzeća sigurno neće dobrovoljno da vrate novac, uložite reklamaciju, nije ništa komplikovano, kažu u udruženju potrošača
02.11.2022
ČuvarkućaPoznata kompanija "Factcool" koja se bavi prodajom garderobe preko interneta ne dozvoljava otkazivanje porudžbina svojim kupcima kada dođe do faze pakovanja robe.
Domaći stručnjaci ističu da je po sredi kršenje zakona, jer kupac ima pravo da odustane od kupovine preko interneta i do 14 dana od dospevanja robe na njegovu adresu, a kamoli dok porudžbina još nije poslata.
Oni napominju da, uopšteno govoreći, u svetu, pa i u Srbiji ima sve više kompanija koje se trude da se u javnosti predstave kao čuvari prirode, ekološki svesne, zelene... Svi ti epiteti koji gode uhu potrošača padaju u vodu kada se ispostavi da je krajnji njihov cilj isti kao i uvek - da ostvare profit.
Nenad Bumbić objasnio je šta je green washing-a.
- Definicija termina "green washing" glasi: dezinformacije koje organizacija širi da bi stvorila sliku o sebi kao organizaciji koja se odgovorno ponaša prema prirodnom okruženju i njegovoj zaštiti. Bilo da je reč o povećanju profita ili dobijanju političke podrške, "greenwashing" se koristi za manipulaciju javnim mnenjem u svrhu dobijanja podrške, koja bi inače bila uskraćena zbog problematičnosti namera - kaže naš sagovornik.
Na priču da kompanija "Factcool" ne dozvoljava otkazivanje porudžbina svojim kupcima kada dođe do faze pakovanja robe upozorio je čitalac našeg portala.
- Naručio sam nekoliko odevnih komada preko jednog poznatog sajta za naručivanje odeće. Sve je bilo super, dok nisam dobio mejl da je moja porudžbina prihvaćena i da će mi roba uskoro biti poslata. Tada sam doživeo neprijatno iznenađenje, jer nisam mogao da verujem šta sve trgovci rade kako bi bili sigurni da će kupci zaista i kupiti robu koju su poručili, a onda to predstavljaju kao brigu za životnu sredinu! - ogorčen je naš sagovornik.
Naime, ova kompanija poslala je mejl čudne sadržine svom kupcu.
- Uskoro ćemo vas obavestiti o slanju paketa. Ovaj proces od pakovanja do isporuke u većini slučajeva ne traje dugo i nadamo se da će paket stići u što kraćem roku i da ćete uživati u onome što ste od nas poručili. Kako bi sačuvali životnu sredinu, u ovom trenutku više nije moguće otkazati vašu porudžbinu - stoji u mejlu koji je dobio naš čitalac.
Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da su trgovci prekršili zakon.
- Ovakve stvari ne smeju da se dešavaju. Kupac u svakom trenutku može da otkaže porudžbinu. Pa, u krajnjem slučaju, ako se plaća pouzećem kupac ne mora ni da prihvati pošiljku. Ali, problem je ako je već platio, a ne žele da obustave slanje. I tu postoji rešenje, ali će nepotrebno oduzeti vreme potrošaču. Naime, s obzirom da je u pitanju online kupovina svaki potrošač ima čak 14 dana od prijema pošiljke da se predomisli i da vrati poručenu robu, bez obaveze navođenja razloga zbog kog to radi. I trgovac je, prema zakonu, dužan da mu vrati novac - kaže on za naš portal i dodaje:
- Iz tog razloga zaista ne razumem zbog čega su stavili ovakvo obaveštenje.
Kako kaže, i u svetu i u Srbiji sve je više kompanija koje se predstavljaju kao ekološke, a zapravo to nisu.
- U poslednjih nekoliko godina potrošačima je ekologija postala bitna. Uhu potrošača zaista prija kada nešto ima prizvuk ekologije i radije će da obrate pažnju na proizvode takvih kompanija. I trgovci su toga svesni pa to obilato koriste i na ovaj način pokušavaju da se dodvore potrošačima. Proizvođači smatraju da termini poput "zeleno", "ekološki" i slično daju pozitivan imidž kompaniji, što je dovelo do toga da razne kompanije smišljaju besmislene kampanje. Nažalost, ima primera kada koriste ekologiju samo kako bi za sebe pribavili korist, pa čak ponekad to bude i na štetu potrošača. To se zove greenwashing - ističe Bumbić za k1info.
Novinari našeg portala pokušali su da stupe u kontakt sa firmom "Factcool" kako bi čuli i njihovu stranu priče. Međutim, oni su odbili da prokomentarišu ove navode.
Razlika u primeni roka zastarelosti postoji kod komunalnih usluga i kod banaka
03.11.2022
ČuvarkućaPravite evidenciju mesečnih troškova, jer se tako lako uoče stavke koje nisu potrebne, a na koje vam odlazi puno novca koji možete uštedeti
31.10.2022
ČuvarkućaUsled porasta visine računa za gas i električnu energiju, Velika Britanija savetuje građane da zimske mesece provedu u toplijim predelima
31.10.2022
SvetU auto-školama kažu da je 100.000 dinara realna cena, a videće se da li će opasti broj polaznika
26.10.2022
SrbijaNaredba Aljbina Kurtija da pripadnici takozvane Kosovske policije pređu Administrativnu liniju predstavlja opasnu provokaciju
pre 18 minuta
PolitikaPotpuni haos na ulicama
pre 26 minuta
BeogradJedno lice je trenutno nedostupno organima gonjenja
pre 47 minuta
HronikaUkrajinski predsednik Volodimir Zelenski najavio je danas da su u toku ispitivanja ruske rakete
pre 1 sat
SvetPredsednik Ukrajine Volodimir Zelenski najavio ispitivanje ruske rakete
pre 1 sat
SvetMajka je odmah podigla uzbunu i policija je odmah došla na lice mesta i ogradila područje
pre 1 sat
SvetPretučen je u lokalu, a istraga je u toku
pre 2 sata
HronikaBrzu poštu su oštetili za oko 5.800.000 dinara.
pre 2 sata
HronikaBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
pre 21 sat
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar