Kultura i umetnost > Muzika

Žan Mišel Žar novi album "Oxymore" snimio na REVOLUCIONARAN NAČIN

Žarov dvadeset drugi album je omaž preminulom francuskom kompozitoru i kultnoj figuri u klasičnoj i elektronskoj muzici Pjeru Anriju

Autor: K1 info/Tanjug

15/09/2022 > 08:27

podeli vest:

Žan Mišel Žar novi album "Oxymore" snimio na REVOLUCIONARAN NAČIN
Foto: Youtube PrintScreen


Sada je već poznato da će svaku pesmu na budućem albumu pratiti bar jedan remiks u kreaciji različitih izvođača, među njima su i Brajan Ino, Nina Kravic, Armin Van Buren, dok će prvi singl "Brutalism", pratiti nekoliko remiksa, a prvi je uradio Martin Gor ( Martin Gore/Depeche Mode).

Još od albuma "Electronica" postoji obostrana želja za saradnjom između Žara i Gora, koja se ostvarila tek sada.

- Nakon saradnje sa Vinsom (Vince Clark, Depeche Mode, Yazoo, Erasure), zamolio sam ga da pita Martina da li bi bio zainteresovan za saradnju. Martin je odmah prihvatio, ali nam se termini nisu poklopili jer je on tada radio na novom albumu benda Depeche Mode (2015). Ostala je nada da ćemo sarađivati u budućnosti - izjavio je tada Žar.

"Brutalism" je singl koji je najavio budući album, besramni tehno benger već se vrti u ikoničnom berlinskom klubu "Berghain", koji se smatra hramom tog muzičkog žanra.

- U pitanju je definitivno teža tehno numera, jer mi je namera bila da stvorim apokaliptičnu atmosferu, kao neku vrstu velikog praska tehna koji mora početi eksplozijom - objašnjava Žar.

Dvadeset drugi album Žan Mišel Žara je omaž preminulom francuskom kompozitoru i kultnoj figuri u klasičnoj i elektronskoj muzici Pjeru Anriju (Pierre Henri), sa kojim je Žar nameravao da sarađuje na jednom od svojih prošlih albuma ("Electronica").

Tokom studija, kao član pokreta Groupe de Recherche Musicales (GRM), Žar je isticao baš Anrija kao svog najvećeg uzora.

Nakon Anrijeve smrti (2017), njegova udovica je Žaru dozvolila da koristi neke od Pjerovih materijala koji su bili namenjeni njegovom budućem albumu.

Na taj način "Oxymore" je zamišljen kao muzičko putovanje, gde zvuci Pjera Anrija stupaju u interakciju sa Žarovim svetom, napred-nazad, između analognih i digitalnih zvukova.

Još jedna inspiracija albumu "Oxymore" je francuski umetnički pokret "musique concrete", koji je kreirao poseban žanr, koristeći snimljene zvukove kao osnovnu sirovinu za stvaranje kompozicije.

Ovaj pokret je nastao četrdesetih godina prošlog veka i nastavio je da se razvija i menja način na koji se muzika producira. Žar ga nanovo osmišljava uz pomoć alata današnjice.

"Oxymore" je zamišljen kao studiozno muzičko delo koje će biti predstavljeno u višekanalnoj i 3D binauralnoj verziji, što je revolucionaran način na koji se muzika komponuje, miksuje i snima, gde se zvuci i teksture nalaze svuda u prostoru od 360 stepeni, kako bi se kreiralo vizuelno i zvučno iskustvo u virtuelnoj realnosti, koje se može pratiti kroz VR svet, Oxyville, vizuelnom pratiocu muzičkog albuma.

Oxyville je ime virtuelnog muzičkog grada, a ideja mi je da u buduće pozivam druge umetnike da budu njegovi stanovnici, da kreiraju različite događaje i masterklas predavanja.

"Oxymore" je u stvari prvo komercijalno izdanje ovog tipa koji podiže budućnost muzičkog audio snimka na potpuno novi nivo, u kome se autorska elektronska kompozicija prikazuje u okviru sistema sveobuhvatnog medija (imerzivni medij), odnosno kinematografskog videa u 360 stepeni u sistemu virtuelne realnosti (VR).

Ostavite komentar