Kultura i umetnost > Muzika

Čudan KONCEPT operskog koncerta na 54. BEMUS-u: Zapaženi i SOLISTI i DIRIGENT

U Kolarčevoj zadužbini nastupili su sopran Majda Hundeling, mecosopran Sofija Cingula i tenor Jan Vacik uz Vojvođanski simfonijski orkestar

Izvor: K1info/Tanjug

13/11/2022 > 11:59

podeli vest:

Čudan KONCEPT operskog koncerta na 54. BEMUS-u: Zapaženi i SOLISTI i DIRIGENT
Foto: Tanjug/Tara Radovanović


Operski i instrumentalni koncert održan je sinoć u Kolarčevoj zadužbini u okviru 54. izdanja festivala BEMUS, gde su nastupili inostrani solisti - sopran Majda Hundeling, mecosopran Sofija Cingula i tenor Jan Vacik uz Vojvođanski simfonijski orkestar iz Novog Sada i dirigenta Aleksandra Markovića.

Na repertoaru su bila dela Riharda Štrausa - "Ples sedam velova" kao završna scena iz opere "Saloma" i Aleksandra Skrjabina - Simfonija br. 3 u c-molu, op. 43 "Božanska poema".

Koncept koncerta bio je neočekivan i nesvakidašnji, tako da je prvi čin posvećen operi zapravo samo pola sata trajao, dok je drugi bio gotovo dvostruko duži, što se nikad ne dešava, ili je prvi čin duži ili su jednaki, a retko kad se završi za 30 minuta.

Usledila je pauza i zatim Aleksandar Skrjabin - Simfonija br. 3 u c-molu, op. 43 "Božanska poema" sa četiri celine i poglavlja - "Uvod" - "Borbe" - "Zadovoljstva" - "Božanska igra".

U tom drugom činu do izražaja je dolazio dirigent Aleksandar Marković koji je nastojao da ekspresivno dočara višeslojno i kompleksno delo sa Vojvođanskim simfonijskim orkestrom i posle te kompozicije u drugom činu koncert je zaokružen.

 

Ostavite komentar