Bjelogrlić na SCENI kao nekad: Ovacije za glumce BDP u Podgorici
Satiru o pojedincu u represivnom sistemu, koja je sinoć izvedena, obeležio je povratak Dragana Bjelogrlića na scenu
12.02.2023
PozorišteKultura i umetnost > Pozorište
Umetniku je potrebno obezbediti autonomiju i slobodu, ali i egzistenciju. Ne tiče se ovo pitanje samo glumaca i umetnika, već svih
podeli vest:
Čuveni italijanski pozorišni reditelj Paolo Mađeli, koji je bogatu karijeru gradio i u svetu i u Jugoslaviji, vratio se na naše prostore sa novom predstavom "Otac" čija je premijera zakazana za 27. mart na sceni Ateljea 212, a specijalno za Tanjug kaže da se ljudi danas uveliko ponašaju kao da su besmrtni, što dovodi do mnogobrojnih katastrofa širom planete.
- Danas se ljudi ponašaju kao da su besmrtni. To nas onda vodi stalno u katastrofu. U ratove, eksploataciju, do divljeg kapitalizma, koji i dalje duboko prezirem. Ipak, ranije se nekako moglo lakše disati oko svih tih problema, novca i sličnog - kaže proslavljeni pozorišni režiser, koji je napomenuo da su slični problemi prisutni i u Toskani odakle dolazi, a gde živi oko četiri miliona ljudi.
Satiru o pojedincu u represivnom sistemu, koja je sinoć izvedena, obeležio je povratak Dragana Bjelogrlića na scenu
12.02.2023
PozorištePrema njenim rečima, prvi čin je muško-ženska duo scena, uz akcenat na "ženama, šta žele i šta bi bilo kad bi se uloge zamenile"
10.02.2023
PozorišteProbe nove predstave "Otac", prema drami francuskog književnika i dramaturga Florijana Zelera, počele su krajem januara u pozorištu Atelje 212, a igraju Vojislav Voja Brajović, Hana Selimović, Ivan Mihailović, Isidora Simijonović, Dragana Varagić i Marko Grabež.
- Trenutno smo u probama drame "Otac" i mogu reći da se nalazimo kao u nekim građevinskim radovima, mada ne volim tu vrstu komparacije. Priznajem, ne volim građevinske poslove. Veliki sam neprijatelj građevinaca u čitavom svetu. Mogu reći da sada na probama kao da postavljamo temelje jedne kuće koja na neki način zauzima svoj duhovni prostor - opisao je Mađeli proces rada na predstavi.
Ostavio je Mađeli dubok trag u istoriji Ateljea 212, kada je na scenu postavio svoje uspešne predstave - "Divovi iz planine" (1974), "Kod lepog izgleda" (1976), "Priče iz Bečke šume" (1983), "Metastabilni Graal" i "Pariska komuna" (1988).
Mađeli je poslednji put u Beogradu režirao u JDP-u 2007. godine i to komad "Na dnu" Maksima Gorkog, a pre toga i "Italijansku noć" (2004) Edena fon Horvata. U Srbiji je gostovao i kasnije - 2018. godine, kada je u Subotici na sceni pozorišta Deže Kostolanji, upravnika Andraša Urbana, postavio komad "Gorski divovi".
- Prvo sam radio u Italiji, a onda u Srbiji, odnosno tadašnjoj Jugoslaviji. Vrata su mi se najviše otključala u Beogradu. Ali posle sam radio i u Ljubljani, Skoplju, Splitu, Zagrebu. Ipak, Beograd je bio taj prvi impuls, odnosno festival Bitef. Prava kolevka avangarde, ne samo u pogledu teatra, već i ostalih umetnosti - naveo je Mađeli i spomenuo da je na festivalu Bemus upoznao velikog američkog džez muzičara - pijanistu Čika Koriju, a na FEST-u antologijske italijanske reditelje: Pjera Paola Pazolinija i Mikelanđela Antonionija.
Predstava, koju je u utorak 7. februara izveo Luka Živković, je nešto što se do sad nije izvodilo
08.02.2023
ReportažaKoncert povodom Prešernovog dana bio je zamišljen iz dva čina, a svaki je bio u trajanju od jednog školskog časa
04.02.2023
PozorišteOd 70-ih godina 20. veka on je bio važna figura na Bitefu gde je upoznavao vodeće avangardne ličnosti Evrope tog vremena.
- Jovan Ćirilov i Mira Trailović su ljudi koje se ne mogu upoznati dva puta u životu. Imao sam veliku sreću da budem veoma blizak sa njima. Postojala je velika simpatija i empatija, možda zato što sam dolazio iz Toskane, te smo imali divan dijalog uvek. Kraljica Viktorija je recimo bila u Ateljeu 212. U ovom pozorištu sam upoznao davno i velikog Boba Vilsona. Istina, dosta godina je od tada prošlo, ali danas i dalje nema dva ili tri Boba Vilsona na celom svetu - ocenio je Mađeli.
Italijanski reditelj uspeva da prati repertoare beogradskih i srpskih pozorišta. Trudi se da bude u toku i oduševljen je predstavom "Tartif" (2019) prema Molijeru, u režiji pokojnog umetnika Igora Vuka Torbice, koja se igra na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Mađeli pozdravlja takve poduhvate, ali i primećuje da se inače premalo sredstava izdvaja za kulturu u Srbiji, te i nema "dovoljno prometa i razmene glumaca i drugih dramskih umetnika".
- Sve je to prilično alarmantna situacija. Po hitnom postupku treba reagovati i ulagati više u film, muziku, teatar, slikarstvo, književnost... - poručuje Mađeli.
Sa druge strane, svestan je koliko se mnogo snima igranog programa za male ekrane u našoj zemlji. Kako navodi "glumci u njegovoj podeli predstave "Otac" često su na snimanjima tv serija", ali je srećan što barem uvek na vreme prijave odsustvo sa proba.
- Shvatam da glumci moraju danas od nečega da žive. Umetniku je potrebno danas obezbediti autonomiju i slobodu, ali i egzistenciju. Ne tiče se ovo pitanje samo glumaca i umetnika, već i svih ljudi. Svima je potreban bolji život - naglasio je reditelj.
Predstava Viva Dance Academy na jedinstven način govori o raspadu Jugoslavije, mladim ljudima i deci rata 90-tih
03.02.2023
Pozorište"Drveće pleše” je plesno-pozorišna predstava na otvorenom koja se bavi važnošću očuvanja drveća
01.02.2023
PozorišteKako je direktor Ateljea 212 Novica Antić ranije najavio medijima, Mađeli bi trebalo da za ovaj teatar režira i najnoviji komad Biljane Srbljanović koji je još uvek u nastajanju.
- Režirao sam njene drame u Francuskoj, Belgiji, Italiji, a onda sam poželeo da radim neki njen novi tekst, kao praizvedbu, ovde u Srbiji. Bili smo u kontaktu, ona je dugo pisala, ali eto još uvek nije završila dramu. Sigurno ima neki svoj razlog - objasnio je Mađeli situaciju sa tim još uvek nerealizovanim projektom, a onda mu je, kako kaže, upravnik Ateljea 212 ponudio pozorišni komad "Otac".
Nedavno se video u Beogradu sa Predragom Mikijem Manojlovićem. Družili su se, kako kaže, na večeri.
- Možda ćemo sarađivati na nekom pozorišnom projektu. Nemamo konkretne planove oko same realizacije.
Mađeliju se sviđa što Manojlović i pored snimanja filmova, voli da i dalje igra u pozorištu.
On je dodao da nije siguran da pozorište može danas da ima revolucionarne sposobnosti kao nekada, jer je to moglo da postigne onda kada je bio jedini medij.
- Od pojave radija, teatar prestaje da ima taj masovni uticaj. U pravu je Miki Manojlović kada kaže da je pozorište još uvek jedina soba gde se može sanjati, jedini prostor koji mora biti izvan politike i bilo čije kontrole. Da li može biti tako? Mislim da može ako teatar ima dobrog upravnika. U svakom slučaju, siguran sam da se na čelu jedne pozorišne kuće može biti strejt, da se podvuče crta i da se odnosi prema tome da je to prostor istine pre svega - isticao je umetnik, čija biorafija kaže da je studirao pozorišnu režiju i slavistiku.
On je ocenio da je danas pozorište prilično nedefinisano, nejasno, kako je opisao - "malo levo, malo desno".
- Pomalo produkcioni teatar, onda je u formi potrošačkog društva. Znači komercijalne hit predstave. Malo i umetnički, a nije dovoljno u nečemu što zahteva punu pažnju. Naravno, nemam ništa protiv da publika dolazi ponekad u pozorište i da se nasmeje, ali samo pod uslovom, što bi rekao Bertolt Breht - "neka to bude inteligentni smeh" - siguran je Mađeli.
Glumica je izjavila da u početku nije dovoljno razumela koliko deca znaju i shvataju, misleći da je dečjoj publici potrebno da se podcrtava
30.01.2023
PozorišteOperu Đakoma Pučinija režirao je Mario Pavle del Monako dok je dirigent bio Stefano Romani
27.01.2023
PozorišteKljučnu ulogu u donošenju odluke o produžetku ugovora sa ljudima iz Teatra na Brdu odigrao je predsednik Srbije
25.01.2023
PozorišteOsnovu baletske predstave čini bajkovita božićna avantura, zasnovana na priči E.T.A. Hofmana "Krcko Oraščić i Kralj miševa" iz 1816. godine
20.01.2023
PozorišteŠirom regiona u toku noći biće obilnih padavina
pre 1 sat
RegionOvo sprovođenje zabeležile su kamere TVCG
pre 2 sata
HronikaPored Hrvatske i Švedske i Finska je pribegla ovim metodama
pre 2 sata
RegionOna leti brzinom od 10 maha – 2,5-3 kilometra u sekundi
pre 4 sata
SvetSukob u Ukrajini je posle ovih napada dobio elemente globalne prirode
pre 5 sati
SvetAjli je ugrađen dren preko kojeg izlazi gnoj
pre 5 sati
RegionReč je o još jednom svesnom i planiranom pokušaju izazivanja incidenta
pre 6 sati
PolitikaBalijagića otkrili tragovi u snegu
pre 6 sati
HronikaBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
20.11.2024
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar