U UŽICU počeo 28. Jugoslovenski pozorišni festival "BEZ PREVODA"
Publika će biti u prilici da vidi sedam pozorišnih predstava iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Bosne i Hercegovine
02.11.2023
PozorišteKultura i umetnost > Pozorište
Ona je navela da je Kondenz jedna od retkih prilika da se vidi produkcija savremenog plesa koja izlazi iz uobičajenih mejnstrim formata
podeli vest:
Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je menadžerka Stanice servis za savremeni ples Marijana Cvetković koja je govorila o 16. izdanju festivala savremenog plesa i performansa Kondenz.
Cvetković je rekla da je Kondenz, pod sloganom "Feminističke budućnosti", jedna od retkih prilika da se vidi produkcija savremenog plesa koja izlazi iz uobičajenih mejnstrim formata i pokazuje šta su aktuelni eksperimenti na polju plesa.
Prema njenim rečima, budući da u Beogradu ne postoji plesni centar i scena koji prikazuju plesne programe, format festivala pokušavaju iskoristiti da se prikažu naše produkcije i umetnici, odnosno kako oni gledaju na sopstvenu poziciju, kulturnu sredinu i društvene teme.
Cvetković je ukazala da Kondenz stavlja naše umetnike u međunarodni kontekst, da sagledaju gde se nalaze, dovodeći "nove, interesantne, eksperimentalne plesne projekte iz regiona, Evrope i sveta".
Kondenz je ove godine imao specifičan program zato što je stavljen naglasak na plesne prakse izvan Evrope, a Cvetković je dodala da su želeli da vide kako umetnici u polju plesa tretiraju teme koje se tiču društava u postkolonijalnom statusu.
Prema njenim rečima, "to su procesi koji utiču na polje kulture" i želja organizatora festivala bila je da se ispita način na koji se dešavaju ti uticaji.
- Na Kondenz su stigli umetnici iz Brazila, Kolumbije, Afrike i Bliskog istoka, uz domaće i evropske plesne trupe - kaže Cvetković.
Publika će biti u prilici da vidi sedam pozorišnih predstava iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Bosne i Hercegovine
02.11.2023
PozorišteDošlo u komadu ima ulogu Karlosa, koju je u filmu španskog reditelja Pedra Almodovara igrao Antonio Banderas
27.10.2023
PozorišteUpitana da izdvoji neka gostovanja, Cvetković je navela brazilske umetnike, jer joj se čini da je njihova nezavisna plesna scena u sličnoj poziciji kao naša, pošto su po dolasku u Beograd "prepoznali neke borbe koje imaju u svojim sredinama".
- Zajedničkim snagama i povezivanje se bore za uslove rada. Umetnici koje smo ugostili prikazali su svoje radove koji su božanstveni primer na koji način se ples doživljava u Brazilu. Telo je izvor otpora, sredstvo borbe protiv različitih političkih, društveni ili ekonomskih stega - ocenila je Cvetković.
Foto: Tanjug/Rade Prelić
Prema njenim rečima, za Brazilce je ples i sredstvo protiv nasilja i za emancipaciju određenih idetniteta, što je "jako pogodilo publiku ovde".
Cvetković je rekla da se radi na uspostavljanju fonda koji će oogućiti da naši umetnici odlaze u Brazil, kao i da njihovi dolaze kod nas, što će biti "saradnja koja može doneti samo dobro jednoj i drugoj sceni".
Ona je navela predstavu "Uspavanka za Aleksiju Rajčić", naglasivši da je na svakom festivalu gde je učestovala osvojila nagradu
27.10.2023
PozorišteAleksandar Kojić je govorio o svom novom poslu digirenta Opere i baleta Narodnog pozorišta u Beogradu
21.10.2023
PozorišteNagradu "Miloš Žutić" ustanovilo je Udruženje dramskih umetnika Srbije 1994. godine i dodeljuje se za najbolje glumačko ostvarenje
16.10.2023
PozorišteOn je istakla da je ozbiljan pristup ansambla i način plasiranja predstave nešto što publika prepoznaje i ostaje lojalna
12.10.2023
Pozorište
Ostavite komentar