Ekonomija > Čuvarkuća

VELIKE TAJNE poznatog brenda C&A: Bezobrazno su BOGATI i imaju STRIKTNA pravila u PORODIČNOM biznisu

U skoro svakom većem gradu postoji filijala ovog lanca garderobe u kojoj su mnogi bar jednom kupovali

Autor: K1info/FENIX-MAGAZIN

09/09/2023 > 22:33

podeli vest:

VELIKE TAJNE poznatog brenda C&A: Bezobrazno su BOGATI i imaju STRIKTNA pravila u PORODIČNOM biznisu
Foto: Youtube/Printscreen/C&A


Kompanija koja se zalaže za pristupačnu modu iza sebe ima više od 180 godina istorije mode.

C&A su inicijali dvojice osnivača kompanije, braće Clemensa i Augusta Breninkmeijer. Dva brata su ušla u trgovinu tekstilom iz nužde. Breninkmeijeri su zapravo bili zemljoradnička porodica iz Metingena u Severnoj Rajni-Vestfaliji, Nemačka. 

Da bi dopunili praznu kasu i ne bi gladovali, dva brata su se angažovala kao trgovci suknom u Holandiji. I danas svi članovi porodice imaju holandski pasoš. 

C&A ima dugu istoriju

Tekstilna kompanija C&A osnovana je 1841. godine, a prva prodavnica otvorena je u Sniku 1860. godine. Tek 1911. godine otvorena je prva ekspozitura u Nemačkoj u Berlinu. Sada postoji više od 399 C&A filijala u Nemačkoj. 

Sedište kompanije je u Dizeldorfu. Sa bogatstvom procenjenim na 25 milijardi evra, Breninmajeri su jedna od najbogatijih porodica u Evropi, pišu nemački mediji. 

Napravio je revoluciju u svetu mode 

C&A se smatra osnivačem konfekcijske mode. Početkom 20. veka moderna odeća u robnim kućama i radnjama šivana je samo po meri bogatih. 

C&A je ovo promenio uvođenjem standardizovanog sistema veličina (današnje konfekcijske veličine) i principa samoposluživanja. To je bila prava revolucija u to vreme. 

- Mi služimo onima koji se voze tramvajem - bio je tadašnji moto brenda C&A.

Pored toga, C&A je bila jedna od prvih tekstilnih kompanija koja je proizvodila u zemljama sa niskim platama. 

Porodični kodeksi 

Unutar porodičnog klana postoji strogi kodeks kojeg se moraju pridržavati svi koji rade u kompaniji. 

Dvojica osnivača su postavila jasna pravila, na primer, da svi muški potomci moraju da rade u kompaniji, a da se žene ne mešaju u sve. 

Osim toga, porodica do danas živi strogo katolički, što zahteva izvesnu skromnost. Porodični moto "Eendracht maakt Macht – jedinstvo znači moć" važi i danas. 

Izolovani od javnosti

Porodica je donedavno živela izuzetno stidljivo i izolovano od javnosti. Sve do 1990. godine broj C&A filijala nije ni objavljen. 

Čak i za zaposlene, u kompaniji su godinama postojala određena pravila. Na primer, među zaposlenima nisu bile dozvoljene romantične veze. Međutim, sada u kompaniji ne rade svi članovi porodice.

Međutim, svako ko odluči da nastavi karijeru u porodičnom biznisu mora da prođe jednogodišnji program obuke. Do sredine 1980., muški potomci (ženama u to vreme još nije bilo dozvoljeno da rade u kompaniji) živeli su sa domaćicom u zajedničkim stanovima na gornjim spratovima robnih kuća C&A pod strogim pravilima: bez alkohola, bez devojaka, bez automobila ili druge ekstravagancije. To više ne postoji, kao i mnoga druga stara pravila. 

Danas svako u društvu ima šansu, muško ili žensko, religiozno ili ne. 

C&A se ne može naslediti 

Vlasnik C&A Maurice Brenninkmeijer je nemačkim medijima objasnio princip:

- Ako dam ostavku, prodaću svoje akcije nakon određenog vremena. Ako moja deca žele da uđu u radnu snagu, moraju se prijaviti za posao, biti primljena i napredovati kroz program obuke. Njihova dostignuća i razvoj moraju se zasnivati na njihovom imenu, a ne prezimenu. I samo ako su potom unapređeni na rukovodeću poziciju na osnovu njihovih individualnih zasluga i vrednosti, oni su pozvani u grupu vlasnika i mogu zauzvrat kupiti akcije.

Pored toga, svaki Brennikmeijer koji se vodi kao vlasnik u kompaniji ima spoljnog nadzornika.

Ostavite komentar