VOZNI PARK VREDAN POLA MILIONA EVRA, LUKSUZNI STANOVI NA DEDINJU Evo kako je Stajić pokušao da sakrije bogatstvo!
Vesti
Slobodno vreme > Deus Ex machina
Biće poput originala - pristupačni mali automobil, a prototip u voznom stanju stiže 2027. godine na sajam automobila u Beogradu
podeli vest:
Zastava Yugo je bio je snažan domaći i izvozni uspeh. Jugoslovenski ponos i jeftini automobil koji je u godinama nakon okončanja proizvodnje čak postao i legenda.
Lansiran je pre skoro 45 godina. Bio je baziran na Fiatovoj tehnologiji (na mehanici Fiata 127) i montiran u fabrici Crvena Zastava u Kragujevcu. Bio je hit na domaćem tržištu, a potom je i izvezen, gde je stekao prvo poštovanje. Uspeh u izvozu naglo je prekinut ratom u Jugoslaviji, ali je proizvodnja na kraju nastavljena. Usledila su dva velika redizajna, a mali i nostalgični automobil je ostao u proizvodnji do 2008. godine.
A sada se ovaj automobilski hit zahvaljujući stručnjaku iz Nemačke i dizajneru iz Kleka vraća na velika vrata.
Naime, grafički dizajner iz Kleka kod Zrenjanina Darko Marčeta gostovao je u emisiji SAT, zajedno sa profesorom doktorom Aleksandrom Bjelićem iz Nemačke, povodom prikazivanja prvih crteža novog Yuga.
Ako se pitate kakav će biti novi Yugo - novi vlasnik prava na ime i model, otkriva da će to poput originala biti pristupačni mali automobil, postavljen na modernu platformu strateškog partnera i pogonjen isključivo benzinskim motorom. Prototip u voznom stanju stiže 2027. godine na sajam automobila u Beogradu.
Plan je da novi Yugo bude osmišljen po najnovijim standardima savremene autoindustrije sačuvavši duh originalnog modela.
Dizajn Marčete je automobilu dao modernu i atraktivnu formu uz zadržavanje prepoznatljivih linija nekadašnjeg Yugo modela.
Projekat je zamisao prof. dr Aleksandara Bjelića, poznato ime u nemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji, koji je sa timom advokata već osigurao prava na žig na međunarodnom nivou. Bjelić već skoro dve decenije radi na visokim marketinškim pozicijama, inače inžinjer i ekonomista, predavao je na koledžu u Aalenu kod Štutgarta, kao i na ekonomiji na Univerzitetu u Beogradu.
Inicijalno finansiranje prava na brend, koncept i dizajn vodi sam, ali verujemo da su razvojni i investicioni partneri dobrodošli. Za dizajn je zaslužan srpski dizajner Darko Marčeta. Svojim prvim renderima Marčeta je savršeno uhvatio proporcije i suštinu klasičnog Yuga. Retro-futuristički stil pomalo podseća na Hyundai Ioniq 5 i koncept N74, iako sam Marčeta ističe kako svi vlasnici Yuga uvek žele da ga optički "napucaju", što ga je motivisalo da to primeni na novi model u startu.
- Ja sam zahvalan na ovoj prilici, što radim na tome. I stvarno, što kažu ljudi „uštini se“, je li sanjaš ili se zaista to dešava. Shvatio sam ovo kao jedan ozbiljan zadatak i uživam u tome, dajem sebe, svim srcem da ovo izgleda što bolje i da ga stvarno sutra provozamo. Na tome ću da radim naredne dve godine - rekao je Marčeta, a celu priču možete pogledati u videu iznad.
BONUS VIDEO
Nemački auto-klub ADAC objavio je listu najboljih i najgorih automobila u prošloj godini, a rezultati su mnoge iznenadili
13.02.2025
Deus Ex machinaNekada su Nemci u Kini prodavali automobile kao vruće kifle, a sada su se našli u ozbiljnom problemu
04.02.2025
Deus Ex machinaVodite računa da svaki korak uradite kako treba
03.02.2025
ČuvarkućaDa se vratimo na gledanje filmova vikendom, danas imamo italijanski istraživački film iz 1972. o životu i smrti Enrika Mateija.
17.02.2025
Kolumna
Ostavite komentar