A koji je to auto BOLJI OD MOSKVIČA? RUSI oduševljeni VRAĆA SE u IGRU najluđi automobil KOMUNISTIČKE ERE
Automobili poznate sovjetske marke proizvodiće se u napuštenoj fabrici Renaulta u Moskvi
22.10.2022
Deus Ex machinaSlobodno vreme > Deus Ex machina
Niske temperature negativno utiču na baterije jer se oslanjaju na hemijske reakcije za skladištenje i oslobađanje električne energije
podeli vest:
Nije nikakva novost da su električni automobili manje efikasni zimi. Hladno vreme utiče na performanse baterije, smanjujući domet i primoravajući vozače na češća dopunjavanja. Ali, pitanje je koliko je to zapravo izraženo i može li električni automobil da bude efikasan i kada temperatura padne ispod nule?
Najkraći odgovor na to pitanje je – da, može, ali ograničenja ipak postoje. Električni automobili nisu već godinama najprodavaniji u Španiji ili Australiji, već u Norveškoj.
Neke kompanije, kao što je Renault, na primer, nude onlajn kalkulatore koji omogućavaju da saznate kakav domet možete da očekujete kada temperature padnu.
Automobili poznate sovjetske marke proizvodiće se u napuštenoj fabrici Renaulta u Moskvi
22.10.2022
Deus Ex machinaU pitanju je sistem koji se sastoji od zaštitnog filma koja se nanosi na vozilo i omogućuava da se bez vizuelne provere otkriju ogrebotine
22.10.2022
Deus Ex machinaNa primer, ako vozite Zoe u normalnim uslovima pri temperaturi od 20 stepeni Celzijusovih, pri konstantnoj brzini od 50 km/h, Renault računa da ćete preći 376 kilometara sa punim punjenjem.
Ako temperatura padne na pet stepeni i autonomija pada na 300 kilometara prema Renault-ovim proračunima. Kada se živa u termometru sputi do pet stepeni ispod nule, možete da računate na autonomiju od 244 kilometra. Važno je napomenuti da što je baterija veća, to je veći i potencijal za gubitak energije.
Niske temperature negativno utiču na baterije jer se oslanjaju na hemijske reakcije za skladištenje i oslobađanje električne energije. Litijum-jonske baterije, najčešće koje se koriste u električnim i hibridnim automobilima, rade kada se litijum joni kreću sa anode na katodu.
Foto: Unsplash.com
Hladnoća usporava ovaj proces i ograničava performanse baterije. Ipak, za mnoge vozače i samo 244 kilometra će biti dovoljno, pogotovo kada je gradski model kao što je Zoe u pitanju.
Ako možete, uvek je mudro prethodno zagrejati kabinu dok je vaš automobil priključen na punjač. Na taj način koristite električnu energiju iz gradske mreže za zagrevanje automobila, umesto da smanjite domet korišćenjem baterije nakon što krenete.
Grejana sedišta i volan električnog automobila troše daleko manje energije od ventilatora i jedinice za klimatizaciju. Stoga je na gradskim relacijama pametnije koristiti ove načine zagrevanja, jer kabina i tako neće stići da se zagreje, vi ćete već biti na odredištu, a baterija istošenija.
Nijedan izvor energije nije toliko savršen da bi svi ostali trebali da budu zanemareni, ovaj energent će postati glavni igrač
21.10.2022
Deus Ex machinaVozač je imao alkohol u krvi, a bio je i pozitivan i na THC, kokain i amfetamine
20.10.2022
Deus Ex machinaPrestižni proizvođač automobila potpisao ugovor o nabavkama 10.000 tona litijuma godišnje
20.10.2022
Deus Ex machinaPrvi model Zastave 750, najpopularnijeg automobila bivše Jugoslavije, je napravljen na današnji dan pre 67 godina u Kragujevcu
18.10.2022
Deus Ex machina
Ostavite komentar