Vesti > Beograd

Novi sistem GRADSKOG PREVOZA startuje sutra: Koliko košta KARTA i kako se KUPUJE? (MAPA)

Cena mesečne karte je za gradsku A zonu je snižena na 2.200 dinara, za zonu C koja obuhvata i rubne opštine koštaće 3.300 dinara

Izvor: K1info/Tanjug

16/05/2023 > 13:04

podeli vest:

Novi sistem GRADSKOG PREVOZA startuje sutra: Koliko košta KARTA i kako se KUPUJE? (MAPA)
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović


Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas novi sistem naplate karata u javnom prevozu, a karte će moći da se kupe u papirnoj formi i putem SMS poruka preko svih operatera.

Šapić je rekao da novi način naplate karata u javnom prevozu počinje sutra, a danas će i zvanično biti potpisan cenovnik. Šapić je objasnio da su nabavljene karte u papirnoj formi i da su obezbeđena prodajna mesta koja će biti istaknuta na sajtu grada i GSP-a.

- Snižena je mesečna karta za A i B zonu na 2.200 dinara, dok će C zona koja obuhvata ceo grad koštati 3.300. U zonu B spadaju sve prigradske opštine, osim Grocke koja se deli pola. Tačno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne to je dokaz koji se pokazuje Belom koji će biti jedino službeno lice koje proverava karte - rekao je Šapić.

Prema njegovim rečima svi koji su uplatili karte mogu da odu na prodajna mesta i dobiju mogućnost da u papirnoj formi dobiju protivvrednost, a da će mesečne karte koje su kupljene važiti i bez čekiranja na validator.

Kako se kupuju SMS karte?

Gradonačelnik je rekao i da će karte moći da se kupe preko svih operatera.

Ukoliko se kupuje vremenski ograničena karta na 90 minuta u SMS poruci treba napisati A90, B90 ili C90, u zavisnosti za koju zonu kupujete kartu.

Ako, pak, kupujete dnevnu kartu u SMS potrebno je napisati A1, B1 ili C1. Za kupovinu nedeljne karte treba upisati A7, B7 ili C7, a za kupovinu mesečne A30, B30 ili C30, u zavisnosti od zone.

- Poruka se šalje na broj 9011 - dodao je on.

Foto: Printscreen beograd.rs

 

Što se tiče naplate SMS porukama, Šapić je rekao da 2,5 odsto ide operaterima. On je objasnio da karta košta 50 dinara plus procenat za operatere.

- Što se tiče cene dnevne karte, za A i B zonu ona će koštati 120 dinara, dok će za C zonu iznositi 150 dinara - rekao je Šapić i dodao da će kaznena karta za švercovanje u prevozu biti 5.000 dinara, a da će ako se plati u roku od sedam dana koštati 2.500.

 

On je podsetio da je za vikend krenulo skidanje validatora koje će biti završeno za dan ili dva - do srede, a da će ulaz i izaz biti gde god građani požele.

 

Istakao je da kontrolora neće biti u početku.

- Nije poenta da budu represivni. Ja verujem da neće biti potrebe za preteranom represijom. Na početku veća tolerancija. Beli će kontrolisati sve, neće biti izbacivanja - dodao je Šapić.

Završena su kako je naveo idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.

- Svuda će da se postave info kako može da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema praćenja javnog prevoza biće u roku od dva meseca. Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi - dodao je on.

 

Šapić je objasnio da će povlašćene kategorije na prodajnim mestima za sada moći da kupuju karte uz papir kojoj kategoriji pripadaju.

- Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir, dok ne bude gotova aplikacija za nešto manje od dva meseca - rekao je on.

Doživotna kartica za penzionere

On je istakao da očekuje da će i u toku leta i na kioscima, više od 250 onih najprometnijih koji se nalaze na najprometnijim stanicama da se kupe paprine karte.

- Što se tiče ljudi starijih od 65 godina, njih čeka doživotna kartica, do sada su svake godine morali na prodajnim mestima da je izvade, ta kartica će biti doživotna, a kako bi izbegli stvaranje gužvi mi smo u svim gradskim opštinama obezbedili jedan deo u šalteru gde će stariji od 65 godina moći da je izvade na licu mesta se fotografišu i dobijaju kartu - dodao je Šapić i rekao da to mogu na tim lokacijama da urade već od sutra.

Šapić je kazao da će kompletan sistem praćenja javnog prevoza biti gotov u roku od mesec dana.

- Novi sistem javnog prevoza zvaće se Beograd plus - rekao je Šapić i dodao da će grad prvi put posle 12 godina imati potpunu kontrolu nad novcem i podacima u vezi sa javnim gradskim prevozom.

Što se tiče zaposlenih koji su obavljali poslao kontrolora njima je ponuđeno da postanu beogradski Beli i za sada je 130 osoba to prihvatilo i izrazilo želju za tim, kao i da će se za one koji nemaju 4. stepen stručne spreme naći mesto u sistemu. Šapić je podsetio da i BG voz ulazi u novi sistem javnog prevoza. 

O raskidu ugovora sa Kentakartom

Gradonačelnik je podsetio da je odluka da se raskine ugovor sa Turcima doneta pre mesec i tri dana.

- Čitao sam sve kako se raspada. Stari sistem funkcioniše 12 godina. I ako neko misli da može da se rasturi za tri dana… Rekao sam da kreće sve 1. maja u realizaciju i tako je i bilo. Još ćemo videti iznos penala za raskid ugovora. Videćemo koliko će biti, 100.000 bio im je prihod godišnje, pa puta 10 meseci koliko se pre raskida ugovor, ali videćemo koliko je i grad Beograd oštećen. Sekretar za javni prevoz podneo je ostavku, on je fin i pošten čovek, ali broj obrtaja na koji radi nije me zadovoljavao, radio je na vojvođanski broj obrtaja, koga nema bez njih se mora. Ja sam došao ovde da ostavim nešto iza sebe - rekao je on.

 

 

Ostavite komentar