Vesti > Beograd

Višedecenijski SAN postaje JAVA: Beograd dobija OBILAZNICU

Puštanje u saobraćaj beogradske obilaznice najavljeno je za 28. jun

Izvor: K1info/rts.rs

18/06/2023 > 19:07

podeli vest:

Višedecenijski SAN postaje JAVA: Beograd dobija OBILAZNICU
Foto: Printscreen RTS


Višedecenijski san izmeštanja dela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren, jer su radovi na obilaznici oko Beograda pri kraju. Na deonici B obilaznice Beograda, ukupne dužine od 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje.

Deo od Straževice do petlje Bubanj potok dug je 9,6 kilometara, i poslednji je deo obilaznice. Ugovorena vrednost radova, na tri deonice je 227,7 miliona evra.

Foto: Printscreen RTS

 

 

- Devedesetprve godine kada sam bio pripravnik u projektnom birou Beograd puta, prvi posao koji sam radio tada je bio ovaj most i ove saobraćajne veze na kojima sada stojimo. A još pre toga krajem 80-ih gradnja obilaznice je krenula. Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka - kaže Mihajlo Mišić, državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine, iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije i drugih izazova, rok je produžen.

Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom "Pauer Čajna" i azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt".

- Uspešan završetak svake deonice zasnovan je na naporima i doprinosima svakog zaposlenog. Tokom radova, kineski i srpski zaposleni su bili jedinstveni i solidarni. Prevazilazili smo jednu poteškoću za drugom, rešavali brojne izazove i na kraju postigli nesmetano otvaranje projekta. Projektni tim veoma ceni naporan rad svakog zaposlenog i svaku kap znoja koju su prolili za projekat - naveo je Liu Menglu menadžer projekta iz kompanije “Pauer Čajna“.

Bez gužvi na Gazeli i Autokomandi

Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara, putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Iz jedinstvenog centralnog sistema nadzora i upravljanja pratiće se saobraćaj, vozače će kontrolisati četiri vrste kamera - za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.

- U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100 hiljada litara vode i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok - ističe Jovica Radić iz kompanije “Pauer Čajna“.

Foto: Printscreen RTS

 

U toku su završni radovi - asfaltiranje tunelskih cevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvete.

Oko petlje Avala namešta se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.

- Svi auto-putevi će biti povezani autoputskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo autoput na obilaznicu, presecamo autoput iz pravca Zagreba, severa, severo-istoka, severo-zapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje kao jednim kolektorom, obilaznicom vodimo oko Beograda do petlje Bubanj Potok - dodaje Mišić.

U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj potoka, preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne železničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.

Foto: Printscreen RTS

 

Završetkom radova na sektoru 6, Beograd će napokon, nakon 30 godina, dobiti svoju obilaznicu.

Kako najavljuju nadležni, sav teretni i tranzitni saobraćaj biće izmešten sa dela autoputa koji prolazi kroz prestonicu. Rezultate toga videćemo već od 28. juna, za kada je najavljeno puštanje u saobraćaj beogradske obilaznice.

Ostavite komentar