Vesti > Beograd

TUNEL od KARAĐORĐEVE ulice do DUNAVSKE padine IZMENIĆE Beograd, a uz NOVI Savski most - biće to "MALI METRO"

Procenjuje se da će izgradnja koštati oko 150 miliona evra, a novac će obezbediti Vlada Srbije

Izvor: K1info/Tanjug

03/07/2023 > 16:36

podeli vest:

TUNEL od KARAĐORĐEVE ulice do DUNAVSKE padine IZMENIĆE Beograd, a uz NOVI Savski most - biće to "MALI METRO"
Foto: Tanjug/Vladimir Sporčić


U Skupštini Beograda danas je potpisan Memorandumom o razumevanju za projekat za gradnju tunelske veze od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom.

Memorandum su potpisali gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar finansija Siniša Mali, v. d. direktora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Milan Vranić i ovlašćeni predstavnik kompanije Power China International Group Limited Jang Bo.

Potpisivanjem je, prema rečima gradonačelnika Šapića, praktično formalizovana odluka da se krene u realizaciju ovog projekta, koji će potpuno izmeniti saobraćajnu sliku grada.

On je posebno ukazao na značaj činjenice da su projekti izgradnje tunela i novog Savskog mosta ujedinjeni u jedan, jer kako je rekao most ne može da ima svoju potpunu ulogu dok se ne završi tunel.

- Završetkom velike saobraćajnice na Novom Beogradu, izgradnjom mosta i tunela, spajamo saobraćajno dva najudaljenija dela grada, zbog čega smo ovaj projekat nazvali "mali metro". Tako će se od centra Novog Beograda pa do Slanačkog puta stizati za samo nekoliko minuta - rekao je Šapić.

Dodao je da bi realizacijom ovog projekta zagađenje u gradu trebalo da se smanji za 12 do 14 odsto.

- Nadamo se da će na proleće, odnosno leto sledeće godine projekat tunela stići projekat mosta i da ćemo u toku sledeće kalendarske godine moći da pokrenemo radove - istakao je on.

Ministar Siniša Mali je izjavio da je reč o kapitalnom projektu za Beograd i da Srbija ne odustaje od kapitalnih investicija, već u njih, kao i životni standard građana, ulaže novac.

 Kako je rekao, novca ima pošto je za prvih šest meseci bio planiran manjak od 95 milijardi dinara, a ostvaren je plus od 14,5 milijardi.

On je podsetio da je nedavno otvoren još jedan deo obilaznice oko Beograda.

- Uveliko se gradi Beogradski metro i očekujemo da ćemo 2028. godine imati prvu liniju a drugu 2030. godine. Grade se i rade mnogi drugi infrastrukturni projekti. Počeli su i pripremni radovi za novi nacionalni stadion u Surčinu, a videli smo gde će biti i novi 'EXPO' i novi beogradski sajam - rekao je Mali.

On je podsetio da za dva meseca sledi povećanje plata u javnom sektoru od 5,5 odsto za medicinske sestre i tehničare,  zaposlene u prosveti, negovateljice u ustanovama socijalne zaštite a da od januara za njih i ostale zaposlene u javnom sektoru sledi povećanje od najmanje 10 odsto, dok penzionerima za tri meseca sledi povećanje penzija od 5,5 odsto u a u januaru najmanje 14,5 odsto.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, koja je prisustvovala potpisivanju memoranduma je istakla da je ovaj projekat veoma važan za rasterećenje saobraćaja u centru Beograda.

 - Srbija je nedavno izabrana za domaćina izložbe EXPO 2027, čime se dodatno otvara mogućnost za razvoj Srbije i Beograda. Beograd će sigurno za ovu priliku dodatno razviti infrastrukturu, što će otvoriti nove mogućnosti za našu dalju saradnju - rekla je ambasadorka.

Naglasila je da kineske kompanije imaju puno iskustva u izgradnji infrastrukture u velikim gradovima pošto je Kina bila domaćin letnje i zimske Olimpijade kao i izložbe EXPO, te da su spremne da svoja iskustva podele sa srpskim partnerima.

Novac za izgradnju tunela obezbediće Vlada Srbije, još se zna koliko će on koštati, ali se procenjuje da je reč o sumi od oko 150 miliona evra.

 

Ostavite komentar