Ako budete divljali, BIĆETE SNIMLJENI: Postavljene KAMERE I RADARI na jednom od NAJPROMETNIJIH PUTEVA
Veruje se da će ovo biti dodatni podsticaj za oprez, jer je ova deonica jedna od najrizičnijih
14.11.2023
SrbijaUpravljač javnog puta dužan da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje puta
podeli vest:
U slučaju saobraćajnih nezgoda kada su na putevima led, poledica, rupe, praksa pokazuje da najčešće "stradaju" vozači, pa makar to bila i samo kazna za neprilagođenu brzinu, iako odgovornost u tim slučajevima treba da snosi upravljač puta.
Pred nama je period niskih temperatura koje donose kišu, sneg ponegde i led, na šta se stalno upozoravaju vozači. Gotovo da ne prođe dan a da ne čujemo ili ne pročitamo da im se savetuje maksimalan oprez pri vožnji iz određenih razloga, i da prilagode brzinu kretanja.
Postavlja se pitanje koja je to prilagođena brzina kada je na putu led? I, ključno, šta će uopšte led na putu?
Veruje se da će ovo biti dodatni podsticaj za oprez, jer je ova deonica jedna od najrizičnijih
14.11.2023
SrbijaOgromne su gužve, jer su u Crnoj Gori neradni dani, pa veliki broj ljudi dolazi u Srbiju
12.11.2023
SrbijaDirektor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Telegraf.rs da upravljač puta ima zakonsku, profesionalnu i moralnu obavezu da spreči pojavu poledice na kolovozu.
- U slučaju saobraćajne nezgode usled poledice na kolovozu, upravljač puta snosi krivičnu ili prekršajnu, kao i materijalnu odgovornost. Savetujem upravljačima puteva maksimalan oprez - napisao je Okanović na X mreži, pre par dana, a ovaj tvit je zainteresovao mnoge.
Okanović za Telegraf.rs objašnjava da je upravljač javnog puta dužan da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje puta u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja.
- Zakonska obaveza upravljača puta jeste da obezbedi bezbedno odvijanje saobraćaja od 0 do 24 sata i na svim putevima, bez izuzetka. Ukoliko upravljač puta nije u mogućnosti da obezbedi bezbedno odvijanje saobraćaja, taj put mora da bude zatvoren. I, ne postoji treće - ističe Okanović za Telegraf.rs.
On pojašnjava da postoji podzakonski akt, Pravilnik o održavanju puteva, koji tačno definiše koje mere mora da preduzme upravljač puta da bi sprečio pojavu poledice na kolovozu.
Na sreću, greška neopreznog čoveka za volanom nije imala kobni završetak
07.11.2023
HronikaOn je priveden, a posle trežnjenja, protiv njega je podneta krivična prijava za ugrožavanje saobraćaja na putevima
05.11.2023
(Ne)potrebno znanje- Zakon načelno kaže da mora, a onda se Pravilnikom konkretno navodi šta upravljač mora da učiniš da spreči pojavu poledice i ukoliko putar ne preduzme mere koje su mu zakonom propisane a pravilnikom pojašnjene, on ima dvostruku odgovornost. Krivičnu, po članu 295 Krivičnog zakonika - to se zove nesavestan nadzor nad javnim saobraćajem, i ukoliko lice kojem je poveren nadzor nad stanjem i održavanjem saobraćajnica nesvasesnim vršenjem dužnosti izazove opasnost po život i telo ljudi, kazniće se zatvorom - objašnjava Okanović.
Nažalost, kaže i sam, u praksi se jako retko dešava da upravljač puta odgovara, zbog toga što je vladao stav da je vozač u obavezi da prilagodi brzinu svemu i svačemu, i onome što može a i što ne može da predvidi.
Tako je do skoro bila praksa da se prijava piše vozaču ako je, tokom kiše, naleteo na neobeleženu rupu, punu vode, i odvalio točak. Zbog toga pozove policiju i još dobije prijavu za neprilagođenu brzinu.
Međutim, kako kaže Okanović, dobra stvar je da se ova praksa menja, jer su se promenili svest i stavovi policije, tužilaštva i sudova.
- Uvek je bilo najlakše prebaciti odgovornosti na vozača. Ranije je bila široko rasprostranjena zloupotreba neprilagođene brzine na štetu vozača. Sada je to počelo da se menja. Svako mora da odgovara za svoje postupanje. Vozač ima puno pravo da očekuje od putara da savesno rade svoj posao. Drugo, ko je ta prilagođena brzina za led i poledicu? Ne može vozač da predvidi gde će da se formira led, to je obaveza upravljača puta. Oni su dužni da prate situaciju na terenu da mere temperaturu da prate gde postoje određeni faktori koji utiču na formiranje poledice, time se bave ljudi čija je to struka i profesija - kaže Okanović.
Na svu sreću, greška neopreznog čoveka za volanom nije imala kobni završetak
02.11.2023
BeogradAgencija za bezbednost saobraćaja podsetila da su zimske gume preporučljive i kada je suvo, ako su temperature niže od 7 stepeni.
01.11.2023
SrbijaNavodi da je ista situacija i sa odronima, i da sa postavljanjem znaka ne može da se skine odgovornost sa upravljača puta, jer postoje savremene mere da se spreče odroni.
- Bio je slučaj da je u Sićevačkoj klisuri na autobus pao kamen na autobus u pokretu. Stena padala i pogodila autobus, vozač je jedva preživeo. Pogodila je u staklo pravo na vozača. Napisana je prijava vozaču za neprilagođenu brzinu. Kojom brzinom treba da vozim da ne pogodim stenu koja pada?
- Zato je praksa počela da se menja i došli smo do toga da sada kada dođe do saobraćajne nezgode zbog toga što put nije održavan da se na njemu bezbedno odvija saobraćaj, onda se težište odgovornosti prebacuje na upravljača puta. Ukoliko dođe do saobraćajne nezgode upravljač puta je dužan da nadoknadi štetu. Ako dođe do povređivanja ili smrti, upravljač puta je taj koji treba krivično da odgovara a to se odnosi i na rupe, na led... - pojašnjava Okanović za Telegraf.rs.
Od Beograda pa sve do naplatne rampe za Novi Sad i Vrčin, vi niste na auto putu, bez obzira što ga mi zovemo auto-putem, tvrdi Vujanić
31.10.2023
BeogradPored brojnih žalbi, gradske vlasti ne vide problem u novim semaforima i poručuju biciklistima da se naviknu na nova pravila saobraćaja
30.10.2023
(Ne)potrebno znanjeMera bi mogla da stupi na snagu već sledeće godine
28.10.2023
SvetOkanović je objasnio da će dosadašnji autoput kroz Beograd od sada biti put najniže kategorije
24.10.2023
BeogradPrema njegovim rečima, ovako teške povrede se samo susreću u ratnim uslovima, ređe u vreme mira
pre 2 minuta
SrbijaU akciji potrage učestvuju i hiljade volontera
pre 18 minuta
SvetOn je u potpunosti priznao izvršenje krivičnog dela koje mu se stavlja na teret
pre 1 sat
HronikaReč je o učenicima koji pohađaju Gimnaziju u Jagodini
pre 1 sat
HronikaKako je ispričala, nju je sam Bog spasao, jer je samo nekoliko minuta pre urušavanja nadstrešnice sedela na klupi ispod nje
pre 1 sat
HronikaDaljom istragom biće utvrđene sve okolnosti koje su dovele do ove saobraćajne nezgode.
pre 1 sat
HronikaPripadnici MUP-a, SAJ-a i Žandarmerije su u pripravnosti od ranog jutra u potrazi za Balijagićem
pre 2 sata
HronikaVažno je da se povređenima stalno obraćate, da ih bodrite, kaže jedan od spasilaca
pre 2 sata
HronikaOna je tu da nas podseti da ne smemo biti lenji i pronalaziti izgovore za sopstvene neuspehe, jer - sve se može
pre 44 minuta
SudbineSarađivao je sa brojnim estradnim ličnostima.
01.11.2024
SudbineSpecijalizaciju iz psihijatrije završila je na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu 1996. godine
01.11.2024
SudbineRešenje joj je ponudila majka, koja joj je predložila crkveni hor za početak, otrila je monahinja u emisiji "Ako progovorim"
30.10.2024
SudbineTalentovana zvezda je 2002. godine otkrila da joj je dijagnostikovana hronična bolest
29.10.2024
SudbinePorodica se javnosti obraćala za pomoć jer im je bilo potrebno 35 miliona dinara za dečakovo dalje lečenje.
29.10.2024
SudbinePublika mi više ne viče "Zar žensko da nam sudi" i "Sudija idi kući, kuvaj ručak, peglaj..."
29.10.2024
Sudbine
Ostavite komentar