Vesti > Politika

VUČIĆ U VOZU za Suboticu sa PRVOM DAMOM: Udoban put test vagonima (FOTO GALERIJA)

Valjda ćemo stići da popijemo piće do Novog Sada, prokomentarisao je predsednik putovanje sa suprugom Tamarom

Izvor: K1info

Autor: Mina Duduković

03/10/2024 > 13:41

podeli vest:

VUČIĆ U VOZU za Suboticu sa PRVOM DAMOM: Udoban put test vagonima (FOTO GALERIJA)
Foto: Printscreen Instagram/buducnostsrbijeav


Nova deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice otvaramo 24. novembra, putuje se 200 kilometara na sat, od Beograda do Subotice putovaće se sat i 10 minuta.

Ovo je izjavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji sa suprugom  Tamarom putuje vozom do Subotice, gde će danas obići završne radove na Staničnoj zgradi Železničke stanice.

Vučić je, tokom test vožnje od Beograda do Subotice rekao da Srbiju, posle povezivanja sa Budimpeštom, očekuje i dalje povezivanje preko Niša do Soluna, kao i do Istanbula, ali da je za to potrebno da se obezbedi novac.

- Izgradnjom ove pruge sve se menja. Povezivanjem sa Budimpeštom očekujemo rast broja turista - rekao je Vučić.

Govoreći o izgradnji pruge, Vučić je rekao da je sve rađeno po najvišim standardima, da je pruga izgrađena tako da neće biti buke tokom vožnje i da su stanice na trasi veoma dobro uređene.

On je podsetio da su ljudi nekada bili protiv vozova, govorili su da će "gvozdena zmija da uništi šljivike", isto kao što i danas govore, kako je dodao, da ćemo imati "narandžastu kosu zbog litijuma".

Vučić je naveo da "sanjamo velike snove" i da ih ostvarujemo.

Govoreći o finansijskoj situaciji u zemlji, on je rekao da javni dug na današnji dan iznosi 46,5 odsto BDP i ukazao da javne finansije ne smemo da uništimo, jer ih gradimo od 2014. godine.

Predsednik je ranije na svom Instagram profilu otkrio kako provodi put, kao i šta je prva dama izabrala kao osveženje u brzom vozu

- Sa suprugom Tamarom sam jedanput išao vozom do Novog Sada. Danas idemo drugi put. Za to postoji i poseban razlog, jer ćemo, ovoga puta, putovanje nastaviti do Subotice u takozvanim test vagonima. Tamara kaže da je kafa dobra, a moja zero kola je hladna baš kako treba. Valjda ćemo stići da popijemo do Novog Sada - napisao je predsednik na svom Instagram profilu. 

Foto: Printscreen Instagram/buducnostsrbijeav

 

U specijalom vozu za testiranje su i ministar građevinarstva Goran Vesić, predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, direktorka  Infrastrukture železnice Srbije Jelena Tanasković, gradonačelnik Novog Sada Milan Djurić, kineski ambasador u Srbiji Li Ming, predstavnici kineskog izvođača radova, kao i predstavnici medija.

Vučić će u Subotici obići završne radove na staničnoj zgradi Železničke stanice.

Vožnja od Novog Sada do Subotice nešto više od 40 minuta. 

Foto: Printscreen Instagram/buducnostsrbijeav

 

Novoizgrađena deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice, čija je dužina 108,2 kilometara, u fazi je testiranja i očekuje se da bude otvorena za saobraćaj, kako je ranije najavljeno, od 20. do 25. novembra na Dan prisajedinjenja (Vojvodine Srbiji).

Tada će moći da se stige brzim vozom od Beograda do Subotice za sat i deset minuta.

Brzi voz će moći da ide na pruzi Novi Sad - Subotica gotovo sve vreme 200 kilometara na sat.

Foto: Printscreen Instagram/buducnostsrbijeav

 

Rekonstrukcija stanice u Subotici predstavljala je jedan od najsloženijih radova za deonicu Novi Sad - Subotica projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta. 

Stanica u Subotici nalazi se u samom centru tog grada i podeljena je na dva dela: putničku i teretnu. Predstavlja i čvorište na granici između Srbije i Mađarske. 

Foto: Printscreen Instagram/buducnostsrbijeav

 

Radovi na rekonstrukciji stanice obuhvatali su rekonstrukciju teretnih i putničkih terminala, kao i radove na zameni koloseka šest sporednih koloseka. 

Rekonstruisano je ukupno 23 kilometara koloseka i 113 skretnica. 

Inače, projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta predstavlja projekat saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a to je ujedno i prvi projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske unije.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar