Vesti > Politika

VEĆ OD SUTRA U 9 LJUDI MOGU AUTO-PUTEM DO VRNJAČKE BANJE Vučić otvorio 30 kilometara najsavremenije saobraćajnice (FOTO)

Vučić je podsetio da će Moravski koridor biti digitalni autoput i istakao je da su na ovom auto-putu izdati svi sertifikati za bezbednost

Izvor: K1info

22/12/2024 > 12:58

podeli vest:

VEĆ OD SUTRA U 9 LJUDI MOGU AUTO-PUTEM DO VRNJAČKE BANJE Vučić otvorio 30 kilometara najsavremenije saobraćajnice (FOTO)
Foto: TANJUG/ VLADIMIR SPORČIĆ


Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić otvario je danas deonicu Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja na auto-putu E-761.

Reč je o deonici Moravskog koridora. 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekao je danas prilikom obilaska nove deonice autoputa Kruševac (Koševi) - Trstenik - Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru (E-761), koja je duga 30 kilometara, da će se od Kruševca do Vrnjačke banje stizati za 15 minuta, a građani će moći autoputem da putuju sutra od 9.00 časova.

Vučić je kazao da se nekada od Kruševca do Vrnjačke banje stizalo za 45 minuta.

Naveo je da je ograničenje 130 km na sat i da je ovaj auto-put najširi u Srbiji, širok je 30 metara.

Dodao je da na ovom autoputu postoji najveći razmak između dva suprotna smera, pa ne može da dođe ni do kakvih incidenata.

Kada je reč o bezbednosti na putevima, rekao je da je time što je izgrađen put do Čačka, na godišnjem nivou spašeno najmanje 75 života.

- To je velika stvar, toliko ljudi smo bukvalno gubili na godišnjem nivou, a sada je bila samo jedna veća nesreća ili dve sa smrtnim slučajem od kada je auto-put otvoren i to zbog nečega što stvarno nije bilo normalno, jer se nesreća desila pošto je čovek išao suprotnom trakom - rekao je Vučić.

Istakao je da su na ovom auto-putu izdati svi sertifikati za bezbednost. 

Vučić je podsetio da će Moravski koridor biti digitalni autoput što znači da će na elektronskim tablama biti postavljene informacije o gužvama na putu, da li se negde dogodila nesreća, o vremenskim prilikama, da li je potrebno usporavanje brzine i slično.

- Ljudi odavde nisu ni sanjali da će ovde biti autoput i kako Ivo Andrić, naš najveći pisac kaže, ljudi tek protokom vremena shvate značaj i puteva i svega onoga što su uradili i izgradili. Ja volim da idem u Ljubostinju, Miličinu i Jefimijinu Ljubostinju, divno se osećam u Ljubostinji, iako je ovde u blizini manastor Đunis i Naupare i mnogi drugi, ali u Ljuboistinju volim da idem. Iz Beograda do Ljubostinje će biti potrebno sat i 20 minuta - rekao je Vučić.

- Velika vest za ljude potpisali smo Memorandum i krećemo da radimo sve pripreme za izgradnju brze saobraćajnice Kraljevo-Ušće-Raška-Novi Pazar, rekao je Vučić rekavši da će se videti sa Amerikancima da oni reše ta politička pitanja kako bi se put radio i do Jarinja i Mitrovice što će doprineti i razvoju religijskog turizma, posetama džamijama i manastirima koji su naše divno i bogato kulturno nasleđe - rekao je predsednik koji se autobusom sa saradnicima i novinarima provozao novom deonicom.

- Premrežićemo Mačvu i Srem, kazao je Vučić koji se pre ove vožnje sastao s premijerom Vučevićem i ministrima koji su razgovarali sa firmom Behtel-Enka o daljim radovima.

"Završićemo Kraljevo-Čačak, to jest Adrani - Preljina do kraja sledeće godine"

Vučić je kazao i da će do kraja sledeće godine biti završena i poslednja deonica od Kraljeva do Čačka.

- Kako stvari stoje završićemo Kraljevo - Čačak, to jest Adrani - Preljina do kraja sledeće godine, s tim što će ostati deo Banja - Vrbe, predgrađe Kraljeva, od 12 km nezavršenih za 2026. godinu - rekao je on.

Naglasio je da je veoma važno što je danas potpisan Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu izgradnje brze saobraćajnice Kraljevo - Raška - Novi Pazar i Raška - Jarinje.

Foto: K1 info

 
O tzv. prelaznoj vladi

Tokom vožnje, Vučić je odgovarao i na politička pitanja nocinara pa se dotakao dela opozicije koja traži da "on potpiše i prihvati prelaznu vladu ili će ga oni gepekovati" na šta je rekao da on to neće učiniti nikada. 

- Neću da potpišem ni prihvatim nikakvu prelaznu vladu, na vlast nećete nikada doći sem na izborima - rekao je Vučić pa dodao da želi da objasni narodu šta znači ta prelazna vlada, a to u stvari znači da na vlast hoće da dođu bez izbora.

O Trampu, Americi, saradnji i Masku: Kako su rasturili onu što nas je stalno napadala

- Video sam Džej di Vansa i Ilona Maska kako su rasturili onu Ivanu Stradner što nas je stalno napadala - kazao je Vučić dodavši i da je dobijala pare od američke države da napada "tamo nekog malog Vučića". 

"Srbija u broju kilometara gradi najveći deo autoputeva u Evropi"

Vučić izjavio je danas da Srbija u apsolutnom broju kilometara gradi najveći deo autoputeva i brzih saobraćajnica u celoj Evropi, kao i da se ona poput "Feniksa podigla iz pepela i rešila da rešava sve probleme iz prošlosti".  

On je, obilazeći novu deonicu autoputa od Kruševca do Vrnjačke Banje koja se danas otvara, ocenio da će ona biti veoma značajna za građane Vrnjačke Banje i pozvao ih da sutra njome prođu.

- Moramo da razmišljamo o svim delovima Srbije - istakao je Vučić.

Foto: K1 info

 

Kako kaže, brza saobraćajnica između Šapca i Loznice je završena, ali postoje papirološki problemi.

- Valjda će ih završiti za sedam, osam dana kako bi ljudi pre Nove godine mogli njome da se voze - kaže predsednik.

Dodaje da će cela Mačva i Srem biti premreženi brzim saobraćajnicama.

- Krećemo odmah u projekat Loznica - Mali zvornik, 22 kilometra preko Banje Koviljače da bismo jednu od najboljih banja spojili sa Beogradom i Novim Sadom, ali i čitavo Podrinje. Time i Ljubovija dobija na značaju i Bajina Bašta i naravno sva mesta koje se tu nalaze - rekao je Vučić.

Naglašava da će autoput do Požege biti otvoren najkasnije do kraja jula naredne godine.

Foto: K1 info

 

- Radovi napreduju, dobijam izveštaje svakog meseca, ali Munjino brdo pravi problem zbog geologije. Zamislite, prolazite kroz dva tunela koji su gotovo  jedan za drugim, koji su ukupne dužine veći od šesti i po kilometara. Kao da se nalazite u Švajcarskoj ili Austrije, ne u  Srbiji - rekao je Vučić.

Govoreći o tunelu Kadinjača, Vučić kaže da je trasa dugačka šest kilometara, ali da nije siguran da li je projekat gotov.

- Proveriću, pa ću vam dati informaciju - rekao je Vučić novinarima.

Predsednik je uoči otvaranja poručio sledeće: 

- Ponosan na Srbiju koja radi, gradi i napreduje. Rekli su "da vidimo majčinog sina" koji će smeti da otvori bilo koji auto-put, ili neki drugi objekat. Upravo sam krenuo da otvorim velelepnu deonicu Moravskog koridora i nastaviću to da radim sve dok obavljam dužnost predsednika Srbije. Neki u Srbiji, ali i inostranstvu, nikada neće razumeti da ljude koji imaju ideale i koji su za te ideale spremni da se bore i žrtvuju, nikada neće pobediti. Srbija ne sme da stane!

Potpisan memorandum za gradnju brzih saobraćajnica Kraljevo-Raška-Novi Pazar i Raška-Jarinje

Vučić je odmah po dolasku u Kruševac započeo sastanak kome prisustvuju premijer Miloš Vučević, ministar finansija Siniša Mali, ministar za javna ulaganja Darko Glišić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predsednik za infrastrukturu u američkoj kompaniji "Behtel" Daren Mort i predsednik Upravnog odbora turske kompanije "Enka" Mehmet Tara, kao i ambasador SAD Kristofer Hil.

Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu izgradnje brze saobraćajnice Kraljevo - Raška - Novi Pazar i Raška - Jarinje potpisan je u Kruševcu, u prisustvu predsednika Vučića.

Memorandum su potpisali ministar za javna ulaganja Darko Glišić i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predsednik za infrastrukturu u američkoj kompaniji Behtel Daren Mort i predsednik Upravnog odbora u turskoj kompaniji Enka Mehmet Tara.

Deonica od Pojata do Kruševca dužine 27,83 km već je završena i puštena u saobraćaj u toku 2023. godine.

Izvođač radova je američko - turski konzorcijum "Behtel-Enka".

To će biti najmoderniji i prvi digitalni auto-put u našoj zemlji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem.

Trenutno je za saobraćaj otvoreno 28 kilometara koridora i to deonice od Pojata do Makrešana i od Makrešana do Koševa kod Kruševca.

Moravski koridor povezaće koridore 10 i 11 odnosno spajaće Beograd - Niš i "Miloš Veliki".

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.

Radovi na izgradnji Moravskog koridora - auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca.

Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

Deonica Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja, sastoji se od četiri saobraćajne petlje odnosno naplatne stanice: "Koševi" koja će biti puštena u saobraćaj naknadno, "Velika Drenova", "Trstenik" i "Vrnjačka Banja", što će stanovnicima ovih mesta omogućiti direktnu vezu sa novoizgrađenim auto-putem. 

Takođe, u okviru ove deonice izgrađena su i 34 mosta i nadvožnjaka  ukupne dužine 4,2 km. 

Od ukupno četiri mosta preko Zapadne Morave, najduži most na ovoj deonici je most od 711 metara i nalazi se u zoni Trstenika.

U okviru Projekta izgradnje Moravskog koridora predviđeni su bili i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava, u dužini od oko 60 km, čime se auto-put štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i stepen zaštite od poplava okolnog područja, što ima značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.

Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dve metra šire od ostalih auto-puteva u  Srbiji, čime će se obezbediti dodatni komfor i povećati bezbednost odvijanja saobraćaja.

Puštanjem u saobraćaj ove deonice, vreme putovanja od Pojata do Vrnjačke Banje skraćuje se na pola sata, a od Beograda do Vrnjačke Banje na dva sata. 

Takođe, ovo je značajno i uoči početka zimske sezone na Kopaoniku, najvećem ski-centru u Srbiji, na koji će se stizati još brže i bezbednije, navode iz Koridora Srbije.

Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku Projekta, odnosno od Vrnjačke Banje do Preljine, u dužini od 54 km.

Ovaj novi auto-put značajno doprinosi razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi, povezujući oko 500.000 stanovnika ovog kraja, kažu u Koridorima Srbije.

Moravski koridor povezuje Rasinski, Raški i Moravički okrug, prolazeći svojom trasom kroz Pojate, Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrane i Čačak.

BONUS VIDEO

 

Ostavite komentar

D. Lukić

Srbija je za finansiranje izgradnje auto-puta »Moravski koridor« do sada uzela tri (3) kredita. Prvi kredit od 431,7 miliona evra koji je Narodna skupština Srbije potvrdila 2021. godine, je bio ugovoren sa bankom Džej Pi Morgan Čejs, uz garanciju UK Export Finance. Drugi kredit, tačnije pozajmica u iznosu od skoro 500 miliona evra je početkom 2022. i tokom 2023. uzet od istig konzorcijuma stranih banaka. Poslednji, barem do danas, kredit, tačnije pozajmicu u iznosu od oko 700 miliona evra je Srbija krajem 2023. uzela od konzorcijuma nekoliko banaka predvođenih bankom Džej Pi Morgan Čejs, uz osiguranje Multilateralne agencije za garantovanje investicija. Dakle, očigledno je, da je za izgradnju Moravskog koridora« do danas angažovano oko 1,6 milijarde evra.

22.12.2024 13:52