Rizični oblici ponašanja kod MLADIH: Dele drogu na LAKŠU i TEŽU, najviše kupuju MARIHUANU
Milan Vlaisavljević kaže da je čak 62,8 odsto mladih potvrdilo da poznaju nekog u svom neposrednom okruzenju ko koristi narkotike
26.06.2023
SrbijaSAD i Kina, najveća svetska tržišta za transport, trenutno aktivno razvijaju pravne propise za autonomni transport
podeli vest:
Srbija se pridružila pionirima među evropskim državama, kao što su Nemačka i Ujedinjeno Kraljevstvo, gde kompanije testiraju autonomna vozila, saopštila je Self-driving grupa.
- Razvoj autonomnih vozila i dostavnih robota spada među najnaprednije u nauci i tehnologiji. Ponosni smo da ih pozdravimo za testiranje na ulicama Beograda, razvijenih od Self Driving Group, lidera u razvoju autonomnih vozila, koja se izdvojila od svoje matične kompanije Yandex. Kao deo našeg razvoja digitalizacije, Srbija postaje jedna od prvih evropskih zemalja koja testira rešenja autonomnog transporta, zajedno sa SAD i Izraelom i stoji kao lider u razvoju veštačke inteligencije u regionu - izjavila je srpska premijerka Ana Brnabić, kako se navodi u saopštenju.
Kako dodaju iz Self-driving grupe, tehnologije autonomne vožnje ''postepeno prelaze iz sfere naučne fantastike u stvarnost''.
Milan Vlaisavljević kaže da je čak 62,8 odsto mladih potvrdilo da poznaju nekog u svom neposrednom okruzenju ko koristi narkotike
26.06.2023
SrbijaPreporuka Saveta roditelja nije dalje razmatrana zbog neočekivanog završetka školske godine
27.06.2023
SrbijaU nekim zemljama, uslužne delatnosti koje koriste autonomnu vožnju, poput robotaksija, već su operativne i dostupne svima koji su zainteresovani.
Autonomna vozila postaju "vruća tema" krajem druge decenije 21. veka.
Ubrzani razvoj mašinskog učenja, kompjuterskih čipova i senzora, omogućio je stvaranje automobila koji može sam da upravlja gradskim ulicama na siguran i efikasan način.
Ovo ne treba zameniti sa sistemima za pomoć vozaču (eng. Advanced Driver-Assistance System - ADAS) u modernim automobilima, kao što su Tesla autopilot i slični, navode iz Self-driving groupe.
Dok ovi sistemi zahtevaju vozača sa vozačkom dozvolom da upravlja vozilom, stvarno autonomna vozila su napravljena tako da ljudi u vozilima budu isključivo putnici.
Ona ovde živi već tri godine, i sem majke, iz Srbije joj ništa ne nedostaje
25.06.2023
SrbijaEvropa je prvi kontinent koji je predložio korake kako bi skrenuo pažnju na rizike od AI
26.06.2023
SrbijaRast autonomnog transporta vođen je i povećanjem tražnje: sve više ljudi zaobilazi nabavku privatnih automobila a, takođe, svake godine se povećava obim prevoza robe.
Pored usluga prevoza putnika, roboti za dostavu takođe se veoma ubrzano razvijaju, kao što je slučaj sa SAD, gde je veliki broj univerziteta već uveo isporuku hrane iz restorana i kafića u studentskim kampusima.
Treći, jednako obećavajući segment je dugolinijski prevoz tereta. Kamioni kojima upravlja veštačka inteligencija već su voze mrežom međudržavnih auto-puteva u SAD.
Evropa, za sada, pokušava da uhvati korak sa konkurencijom, navode iz Self-driving grupe.
Pokretanje autonomne vožnje ili usluga dostave autonomnim vozilima zahteva ne samo tehnološku spremnost, već i odgovarajuću pravnu regulativu.
Od početaka automobilske industrije, saobraćajni propisi građeni su sa pretpostavkom da će čovek uvek upravljati vozilom, dok sada, ova pravila treba prilagoditi situaciji gde vozilom upravlja veštačka inteligencija.
U slučaju da student dobije više različitih stipendija, mora se odlučiti za jednu
24.06.2023
SrbijaStudentima iz Srbije se daje prilika odlaska na usavršavanje u inostranstvo bez obzira na materijalni status i prosek ocena
22.06.2023
SrbijaRed je na zakonodavcima da odluče kako robot vozač može da dobije vozačku dozvolu.
U vezi sa ovim pitanjem, razvijene zemlje podeljene su u dve grupe - prva grupa stvara tzv. "Zakonodavne test sisteme“ koji omogućavaju pokretanje takvih servisa na ograničenoj teritoriji pojedinačnih gradova ili država, dok je druga grupa usvojila pristup: čekaj i posmatraj.
Njihova strategija je da sačekaju da zemlje iz prve grupe probaju različite pristupe, pronađu optimalan za sebe i prate dalje.
Dok ovaj drugi pristup može izgledati oprezan i logičan, njegov problem je što će istraživači ove tehnologije prvo raditi na onim tržištima gde zakonodavna regulativa već postoji. Neće imati mnogo razloga da šire svoje operacije dok u potpunosti ne iskoriste mogućnosti na tržištima gde rade.
S obzirom na to da SAD i Kina, najveća svetska tržišta za transport, trenutno aktivno razvijaju pravne propise za autonomni transport, Evropa može čekati dugo vremena na autonomna vozila, navode iz Self-driving grupe.
To povlači i čekanje na koristi koje ta tehnologija može doneti u naše živote, kao što su unapređena bezbednost na putevima i dostupnost prevoza.
Trenutna statistika u vezi sa autonomnim vozilima pokazuje da su već sada značajno bezbednija od onih kojima upravljaju ljudi, čije greške čine više od 90 odsto uzorka nezgoda.
Ljudi mogu biti ometeni, kršiti pravila, umorni ili pod dejstvom nečega - što sve vodi do nesreća koje ubijaju više od milion ljudi svake godine, dok autonomna vozila, s druge strane, imaju vidno polje od 360 stepeni, strogo poštuju pravila, nisu podložna ometanju i ''ne spava im se za volanom''.
Eksperti smatraju da autonomna vozila mogu dramatično unaprediti bezbednost na putevima, potencijalno spasavajući hiljade života.
Ipak, nisu sve zemlje u Evropi usvojile konzervativni pristup.
Neke, uključujući Srbiju, počele su sa stvaranjem propisa za autonomni transport, navodi se u saopštenju.
Oni koji razvijaju autonomna vozila ozbiljno traže nove lokacije, i neki su već počeli da testiraju svoja vozila na ulicama Londona, Minhena, i sada Beograda.
Kada će građani i posetioci Srbije biti u mogućnosti da se provozaju, kao što se to već događa u SAD i Kini? Iskustva pilot projekata pokazuju da je za razvoj potrebno vreme, "obično nekoliko meseci testiranja na novoj lokaciji, pre puštanja autonomne usluge'', navode iz Self-driving grupe.
''Tehnologija je spremna i kada regulativa bude potpuno usaglašena, Srbija može biti u redu prvih među evropskim zemljama koja će pokrenuti ovu najnapredniju tehnološku uslugu na način kako se to radi u najrazvijenijim zemljama sveta'', dodaje se u saopštenju.
Mreža će biti proširena prvo na Hrvatsku, a pregovara se i sa Grčkom
23.06.2023
Srbija"Većina ne zna da vozi ni na običnom kružnom toku, a kamoli na ovom turbo", jedan je od komentara na društvenim mrežama
22.06.2023
SrbijaStručnjaci upozoravaju da se tiket prvi put najčešće uplaćuje sa roditeljima
22.06.2023
SrbijaPredsednik Srbije govorio i o izložbi Expo 2027
21.06.2023
SrbijaOna leti brzinom od 10 maha – 2,5-3 kilometra u sekundi
pre 11 minuta
SvetSukob u Ukrajini je posle ovih napada dobio elemente globalne prirode
pre 56 minuta
SvetAjli je ugrađen dren preko kojeg izlazi gnoj
pre 1 sat
RegionReč je o još jednom svesnom i planiranom pokušaju izazivanja incidenta
pre 1 sat
PolitikaBalijagića otkrili tragovi u snegu
pre 2 sata
HronikaPredsednik je na RTS govorio o svim aktuelnim temama.
pre 2 sata
PolitikaNaredba Aljbina Kurtija da pripadnici takozvane Kosovske policije pređu Administrativnu liniju predstavlja opasnu provokaciju
pre 3 sata
PolitikaPotpuni haos na ulicama
pre 3 sata
BeogradBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
20.11.2024
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar
wolf30
Da bi stvarno operativno bilo moguce i bezbedno , infrastruktura, mobilijar saobracajnica, ulicni frontovi moraju biti unificirani, izvedeni u detaljima precizno, ponasanje ucesnika u saobracaju na visokom nivou, šuma znakova i reklama, fantomskih izvora svetlosti minimalna, koloristika standardizovana i tek tada bi moglo da proradi. Do tada muke, zastoji, opasnosti mnogo, mnogo...