Vesti > Srbija

Da se AUTO ne pretvori u BUKTINJU, proverite sve ove "SITNICE": Majstor upozorava na šta da obratite PAŽNJU pre puta

Stručnjak je objasnio na koji se način možete zaštiti od iznenadne situacije

Izvor: K1info/nova.rs

26/07/2023 > 20:33

podeli vest:

Da se AUTO ne pretvori u BUKTINJU, proverite sve ove "SITNICE": Majstor upozorava na šta da obratite PAŽNJU pre puta
Foto: Unsplash.com


U Srbiji su visoke temperature, a sve učestalije se dešava da se zapali poneki automobil. U gotovo svim slučajevima do požara dođe na isti način - vozilo se zapali u toku vožnje, vozač uspe da izađe, ali dok dođu vatrogasci ili neko pritekne u pomoć sa aparatom za gašenje požara, vatra je već progutala vozilo.

U razgovoru za Nova.rs stručnjak je objasnio šta su najčešći uzročnici požara i šta možete uraditi kako biste se zaštitili od nepredviđene situacije.

Instalacije

- Postoji nekoliko činilaca, a pre svega treba imati u vidu starost voznog parka u Srbiji. Automobili na srpskim drumovima su u proseku punoletni, imaju 18 godina, a samim tim, materijal je dotrajao i opasnost od požara je veća - rekao je poznati beogradski auto-električar Jovan Pokrajac.

Po njegovim rečima, ne postoji stoprocenta zaštita od požara, oni se događaju širom Evrope čak i kada automobili nisu "vremešni".

Međutim, postoji mogućnost da se smanji rizik da do požara uopšte dođe.

- Treba imati u vidu i da poslednjih godina auto-industrija proizvodi delove koji su lošijeg kvaliteta, pa samim tim i brže se istroše i kvare. Najčešći uzrok požara na automobilu su neispravne električne instalacije - rekao je Pokarajac.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

Problem je, kaže električar, što su mnogi vozači u Srbiji sami svoji majstori, a nemaju potrebno znanje.

- Oni gledaju da uštede, pa sami nešto čačkaju i često prave greške. Posebno su taksisti skloni tome. Ja kada otvorim haubu ili pogledam instalacije, tačno vidim šta je rađeno i šta je pogrešno rađeno. Mnogo je bolje da vozilo pogleda profesionalac, mada, nažalost, ni to ne može da bude potpuna garancija, jer mnogi najstori neće da se bave time - rekao je on.

Požar na električnim instalacijama u kolima može da izbije i bez najave i da vlasnik i ne zna tačno da postoji rizik, pogotovo ako je u pitanju drugi ili treći vlasnik. Ipak, postoje znaci upozorenje, a to je visoka temperatura na mestima gde su žice oštećene ili dotrajale i gde preti najveća opasnost od požara.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

- Ukoliko automobil ima osigurače i oni iskoče, onda je problem manji, ali ako neka od važnijih instalacija počne da gori, situacija je ozbiljnija. Problem je što i pojedini proizvođači autombila tako povezuju akumulator da ga je skoro nemoguće bez posebnog alata otkačiti kleme - rekao je on.

Dovod goriva

Druga rizična star je pokvaren dovod goriva, pogotovo kada su u pitanju automobili koji koriste benzin kao gorivo.

Ukoliko dođe do kvara na dovodu goriva i ono počne da curi na izduvnu granu, pogotovo na visokim temperaturama, može da dođe do požara. Zato je neophodno, pogotovo pred neki duži put, proveriti i elektro-instalacije i dovod goriva - rekao je on.

Po njegovim rečima, kod nas nije zakonski uređeno pitanje nošenja protivpožarnih aparata u kolima. Neki vozači ga imaju, neki ne, pa se dešava da automobil, koji može da bude spasen, potpuno izgori.

- Svakako je manji trošak kupiti protivpožarni aparat nego automobil. Treba znati da nema modela ili proizvođača čiji automobili češće gore, to može da se dogodi i sa gradskim automobilima i sa limuzinama, a veći rizik je ako se koristi benzin kao gorivo - rekao je on.

Ostavite komentar