Vesti > Srbija

Današnjoj deci nije važno da budu UZORNA, već popularna po BILO KOJU cenu! Psiholog Lajović posle skandala u Surdulici!

Nadam se da je odeljenje za Visoko tehnološki kriminal, uspelo da obriše te snimke sa Viber grupe, kako bi se zaštitila deca, kaže psiholog

Izvor: K1info

24/11/2023 > 15:42

podeli vest:

Današnjoj deci nije važno da budu UZORNA, već popularna po BILO KOJU cenu! Psiholog Lajović posle skandala u Surdulici!
Foto: google maps


Medije je juče prepravila vest o skandalu koji se dogodio u OŠ „Vuk Karadžić“ u Surdulici. Prema nepotvrđenim informacijama snimak oralnog seksa nastao je u jednoj od učionica među učenicima šestog razreda. Kako se navodi, u školi su preduzete sve mere, obavešteni su roditelji, policija,tužilaštvo i Centar za socijali rad, jer se radi o maloletnim licima.

Psiholog Biljana Lajović i predsednik Aktiva direktora novobeogradskih škola u emisiji „Uranaka“ na televiziji K1 objašnjavaju šta je okidač za ovakvo ponašanje i kakve sankcije mogu da budu izrečene maloletnicima koji nisu krivično odgovorni.

- Obično takvi snimci procure u javnosti i ako je išta dobro u celoj ovoj situaciji je to da takav snimak nije procurio u javnost, a duboko se nadam da je odeljenje za Visoko tehnološki kriminal, uspelo da obriše te snimke sa Viber grupe, kako bi se zaštitili devojčica i dečak, koji se nalaze na snimku, jer je ovo stvarno zapanjujuće – kaže psiholog Biljana Lajović i dodaje da prave informacije vezane za ovaj slučaj mora isključivo da da direktor škole.

 

- Po propisu jedino direktor može da daje informacije, upravo zbog tih glasina. Zbog toga što je direktor glavno i odgovorno lice za zakonsko funkcionisanje škole. Čini mi se da je u ovoj situaciji veoma mudro, dok se ne dobiju sve činjenice, da se stane i da se utvrdi šta je bilo - kazala je ona za K1 TV.

Mnogo ima navoda, u ovom slučaju treba utvrditi mnogo podataka.

Psiholog Biljana Lajović kaže da nije spremna da čvrsto stane iza toga da se slučaj dogodio.

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

- Nisam spremna da čvrsto stanem iza toga da se to dogodilo. Ne znam zašto se potencira da li neko podleže krivičnoj odgovornosti, tu je poenta šta da se radi sa tom decom, ako je nekoizmislio ili šta god, očigledno je da jer reč o nekom ponašanju koje potpuno neprihvatljivo - ocenila je.

Govori o tome da smo mi kao društvo spali na veoma niske grane, ako može takav događaj da se desi ili izmisli. Druga stvar je, da li iko sa tom decom razgovara o bilo čemu ili su prepušteni društvenim mrežama na kojima možete da dobijete šta god hoćete, najstrašnije stvari.

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

- Mediji su neki katastrofa što se tog uticaja tiče, dostupni su svakome. Porodica je izgubila svoju funkciju, da deci može da daju ključne informacije i prepustila ih zlonamernim pojedincima ili nekim drugima, koji to jako lepo koriste. Dete u 12 godina apsolutno pojma nema o mnogim stvarima. Sa jedne strane ima dozu nezrelosti, a sad druge strane nema relevantne informacije. Mi godinama diskutujemo o tome, da li je u potrebno u škole uvesti seksualno vaspitanje ili nije, pa hoćemo da uvedemo predmet, što je po meni besmislica, jer deca pokazuju radoznalost te vrste u veoma ranom uzrastu, predškolskom. Na predškolskom uzrastu, ko im je tu prvi? Roditelji. Mi treba da ojačamo roditelje da znaju kako da odgovore deci, a ne da se seksualni život u bilo kom trenutku svodi na banalizaciju. Ili da se o njemu ne priča, a dete u tri godine već istražuje svoju seksualnost. Devedeset posto roditelja tako virtuozno smandrlja taj deo, a onda dođe u školu i puta što nemamo seksualno obrazovanje u školama, a dete sad ima 10, 12 ili 14 godina, to znači da smo promašili 10 godina. Roditelji nisu spremni da pričaju o tome sa decom, a očekuju od nastavnika sa 30 učenika da razgovara – dodaje psiholog.

Društvene mreže kao dokaz popularnosti

- Tu vidim jako važnu ulogu rada sa roditeljima i decom. Po meni treba da se uključi izdravstveni sistem, jer posledice ovakvih događaja i situacija, mogu da budu dugotrajne iozbiljne, treba zaštiti privatnost i treba voditi računa. Mnogo je važno da roditelji rade sadecom u pravcu da postoje u punom kapacitetu, iako nisu na društvenim mrežama, da detene mora po svaku cenu da uradi bilo šta da bi došlo u žižu javnosti. Toliko se sve izokrenulo,više nije cilj da deca budu dobra i uspešna, nego bilo kako, da imaju najviše lajkova i da se onjima priča. Treba zaštiti tu decu, jer jako loše da se za par godina taj snimak odnekud pojavi i to za tu decu neće biti nikako dobro, jer će imati tada već neke godine – zaključila je psiholog Biljana Lajović u emisiji „Uranak“ na televiziji K1.

Darko Eger, predsednik Aktiva direktora novobeogradskih škola ističe da u ovom slučaju mnogotoga nedostaje.

- Mnogo toga nedostaje. Mnogo pitanja, a malo odgovora. Direktor je u obavezi je da sazove tim i prikupi izjave ukoliko ih ima. Mi se ne bavimo istragom, već utvrđivanjem činjenica. Sa druge strane, otvara se disciplinski postupak, a to je potrebno uraditi u prvih 24 sata – kaže Darko Eger i objašnjava proceduru škole u ovakvim slučajevima:

- Po saznaju se odmah postupa, bez obzira da li se desilo van škole ili u školi. Ukoliko se dogodilo u školi, onda možemo da izričemo mere, a ako je van škole imamo nadležne organe.

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

Prvo se na razgovor zovu roditelji i deca koja su učesnici događaja, pojašnjava.

- Roditelji i akteri se zovu na razgovor. U zavisnosti od toga kako će se odvijati razgovor deca ostaju prisutna ili ne. Najveći broj događaja koji se dešavaju u školi su se desila za jako kratko vremene i u vremenskim intervalima koji su najslabije pokriveni. U smislu, kada dolazi do tranzicija odeljenja, ako nemamo kabinetsku nastavu. Imamo intervale od nekoliko minuta,ali sasvim dovoljni da ukoliko je pre toga došlo do neke situacije se to desi na času – kaže Darko Eger i dodaje koje sankcije se sprovode u ovakvim situacijama:

- Ovde se postavlje pitanje kako su deca ostala sama, tu je odgovornost na dežurnom nastavniku. Prvo se otvara pojačan vaspitni rad, ko će sve i šta će preduzimati, saziva se tim iotvara se disciplinski postupak. To su tri paralelne stvari kroz koje se utvrđuje šta se tačno desilo. Disciplinski postupak je upravni postupak, tim prikuplja izjave, a pojačan vaspitni rad kreće od odeljenskog starešine koji je sa ta dva papira hronološki beleži šta se dešava. Izriču se mere, ukoliko se sve to dokaže. Jako je važno da li je bilo ugrožavanje neke vrste bezbednosti i kako se to desilo. Imamo i povredu zabrane, kao najteže vaspitno disciplinske prekršaje i imamo nešto što je blaže od toga, neka teža povreda. Od toga zavisi, ako se dokaže povreda zabrane, škola može da pokrene disciplinski postupak i protiv roditelja - zaključio je Darko Eger u emisiji „Uranak“ na televiziji K1.

Ostavite komentar