Vesti > Srbija

Slavica Đukić Dejanović otrkila je NOVE MERE od septembra! "Prosvetari će biti zaštićeni kao advokati"

Narušavanje bezbednosti svih zaposlenih u prosveti biće sa znatno oštrijim sankcijama i kažnjavanjem pojedinaca

Izvor: K1info

Autor: Simona Stanković

29/08/2024 > 18:30

podeli vest:

Slavica Đukić Dejanović otrkila je NOVE MERE od septembra! "Prosvetari će biti zaštićeni kao advokati"
Foto: Tanjug video


Do kraja ove kalendarske godine, profesori "ulaze" u Krivični zakonik, dobijaju status koji imaju advokati, što znači da je njihova bezbednost stavljena na viši nivo, a bilo koja vrsta napada biće strože kažnjiva, izjavila je ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović, 

Jedan od zahteva je vezan za bezbednost i dobijanje statusa koji imaju advokati.

- To je praktično dogovoreno. Mi smo sa reprezentativnim sindikatima precizirali korake u cilju zaštite i pojačane bezbednosti uposlenih u prosveti na način koji imaju advokati u vršenju svojih poslova. Sam postupak izmena i dopuna zakona je procedura koja je više na Ministarstvu pravde, ali suština izmena je već dogovorena na relaciji dva ministarstva i sindikata. Sve je usaglašeno - govori Slavica Đukić Dejanović, za NIN. 

Ona je rekla da se krivični zakonik sne menja "preko kolena" i da ministarstvo pravde treba da ispoštuje sve procedure koje zahteva izmena ovako delikatne zakonske materije.

Foto: Tanjug printscreen

 

Prema njenim rečima narušavanje bezbednosti svih zaposlenih u prosveti biće sa znatno oštrijim sankcijama i kažnjavanjem pojedinaca.

- Preduzeće se odredbe kao kod advokata i svaka mera će biti znatno stroža nego u drugim slučajevima nekog napada u nekoj instituciji ili primera radi visine kazne za događaj na ulici. Kada je reč o povećanju bezbednosti za profesore, sindikati su tražili da najstrože bude kažnjen počinilac za bilo koje nasilje, od digitalnog do fizičkog. I tako će i biti, sve sankcije koje se izriču biće strože. A u slučaju maloletnika, sankcije će snositi roditelji - ističe ministarka Đukić - Dejanović.

Ministarka je objasnila da škola ima vaspitnu funkciju i sve predviđene procedure su s ciljem da svako nekorektno ponašanje bude sagledano multidisciplinarno.

- Ideja je da se popravi vaspitna funkcija, a ne da te odmah kaznim. Ako nešto želimo da popravimo i unapredimo ne možemo se bazirati na trenutni stav pojedinca, u ovom slučaju nastavnika koji može biti emotivno obojen ili impulsivan, a treba da utiče na status deteta odnosno učenika. Imamo već predviđene procedure koje podrazumevaju multisektorski pristup, kako bi izrečena mera i zaista bila korisna i vaspitna - kaže ona. 

Kada je reč o zaštiti profesora ministarka je objasnila:

- Ako više od polovine roditelja razreda smatra da se nastavnik neadekvatno ponaša, školska ustanova je dužna da reaguje i primeni mere. Te mere se kreću počev od rada pod profesionalnim nadzorom do suspenzije. Ovu meru rada pod profesora pod nadzorom primenjujemo već godinu dana. Doneli smo podzakonska akta koja imaju za cilj da korektnu decu štite od nekorektnog nastavnika, ali i obrnuto. Jer, imamo i jednu i drugu pojavu - detljno objašnjava ministarka Đukić Dejanović, i dodaje da se smanjilo nasilno ponašanje u školama. 

Novine u novoj školskoj godini

Novine koje ministarka najavljuje u ovoj školskoj godini:

  • Smanjen broj učenika u prvom razredu – od ove godine mora da bude praćen kvalitetnijim radom i većim stepenom individualnog pristupa.
  • Intenzivan rad na bezbednosti u školama kroz projekat „Zajedno bezbedno kroz detinjstvo“. Učenici i nastavnici će sa policajcima, vatrogascima... pojačati svoja znanja i za rizične situacije. Ovaj projekat Ministarstvo prosvete radi u saradnji sa MUP-om.
  • Platforma “Zdravitas” – od trećeg razreda do završetka srednje prati se razvoj motornih sposobnosti učenika. Od govornih mana do težih motoričkih sposobnosti deteta. U ovaj proces uključeni su svi, od školskog pedagoga i psihologa preko lekara. Rana detekcija u 70 odsto slučajeva kod preduzetih stručnih mera popravlja poteškoću koju dete ima. Ovo je projekat sa Ministarstvom zdravlja. 
  • U sistemu srednjeg obrazovanja 35 obrazovnih profila su novi ili su postojeći modernizovani, a u skladu sa potrebama tržišta rada. Novi kompjuterski smerovi, poljoprivredni...
  • Kampanja uključivanja poslodavaca – dualno obrazovanje...
  • Od septembra dostupna platforma za učeničke i studentske stipendije...
  •  Evaluaciju svega urađenog poput prevencije nasilja, to je projekat sa SE. Da poznaju specifičnosti svoje zemlje i naroda na nivou koji bi trebalo da se ima. A to je preduslov za prihvatanje specifičnosti drugih naroda. U čitanki u kojoj ima i dosta slika, jezik, kultura, tradicija su predstavljeni kao deo onoga što bi dete trebalo da savlada da bi bilo obrazovano. Čitanka je inicijativa predsednika Aleksanra Vučića koja je apsolutno prihvaćena.
  •  

    Foto: TANJUG/ RADE PRELIĆ/bs

     

    Školama zapravo razvijaju „bubanje“

    Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i Zavod za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja prate i porede sve rezultate naših i stranih obrazovno-vaspitnih postignuća učenika.

    - Rađeni su pisa testovi i nismo bili zadovoljni, rezultati opšteg znanja na primer maternjeg jezika, popravljeni su, ali iz matematike nisu. Memorisanje ne može biti u ciljevima učenja već razložnost rasuđivanja i zaključivanja kod materije koja se uči, ali i primenjivost naučenog. Pomenute institucije menjaju sadržaj i metodologiju u svojim preporukama, zbog čega imamo kontinuirane edukacije učitelja i nastavnika - govori Slavica Đukić Dejanović. 

    Foto: TANJUG/ RADE PRELIĆ/bs

     

    Početkom školske godine usvaja se nastavni plan i program koji sada ima drugačiji pristup učenju i gradivu koje učenik treba da savlada.

    - Ono što je važno, već godinu dana imamo predmete koji su vezani za korišćenje modernih tehnologija, od prvog razreda Osnovne škole, i deca osim logičnog savladavaju i logoritamsko učenje. U naše škole ušla je i veštačka inteligencija. Polako se menja koncept da se deca osposobljavaju za ono za šta su talentovana. Dve stvari škola mora da pruži - ne „bubanje“ na primer godine događaja, ali treba da razvija rezon, šta taj događaj odnosno znanje o njemu zapravo znači. Ne može više učitelj da priča kao pre deset godina. Takođe sve više idemo na omogućavanje što individualnijeg pristupa i jedan od koraka je i smanjen broj prvaka u jednom odeljenju od ove godine - zaključuje ona. 

    BONUS VIDEO: 

    Ostavite komentar