Vesti > Srbija

SLUČAJ NESTALOG ĐAKA UPALIO CRVENI ALARM Nije smeo kući jer je dobio lošu ocenu, stručnjaci šalju ovaj apel roditeljima

Dobra stvar je da se dete podrži u ambicijama da ima dobre ocene, ali isto tako ne treba reagovati dramatično ako kući donese lošu ocenu

Izvor: K1info/blic.rs

18/12/2024 > 08:59

podeli vest:

SLUČAJ NESTALOG ĐAKA UPALIO CRVENI ALARM Nije smeo kući jer je dobio lošu ocenu, stručnjaci šalju ovaj apel roditeljima
Foto: Shutterstock


Cela Srbija se digao na noge nakon što se na društvenim mrežama proširila vest da se u Beogradu dečak (11) nakon škole nije vratio kući.

Zbog njegovog nestanka aktiviran je i sistem "Pronađi me", ali je dete brzo pronađeno živo i zdravo.

Međutim, ono što je mnoge roditelje zabrinulo jesu navodi da se dečak kući nije vratio jer je u školi dobio lošu ocenu u školi.

Školski psiholog Marina Nadejin i predsednik Aktiva direktora novobeogradskih osnovnih škola Darko Eger objasnili su koliko je važno da roditelji ne poklanjaju toliku pažnju ocenama. 

Kako kaže dobra stvar je da se dete podrži u ambicijama da ima dobre ocene, ali isto tako ne treba reagovati dramatično ako kući donese lošu ocenu, već treba zajedno sa njim raditi na tome da je popravi.

- Veoma je važan odnos roditelja i deteta. U ovakvim situacijama roditelji treba da ponude pomoć detetu i da vide gde "škripi", te da se taj problem reši. Naravno ako dete ređa loše ocene ne treba ga hvaliti, već mu pomoći da shvati da treba da popravi te ocene, a ne da dete oseća strah šta će roditelj reći - rekla je ona za Blic.

Nadejin kaže i da se nastavnicima može desiti da pogrešno procene i detetu možda daju i manju ocenu od one koju zaslužuje, ali i da sa te strane roditelji igraju ključnu ulogu.

- Oni moraju da odu u školu i popričaju sa nastavnicima i vide šta se dešava i kako se to može popraviti - dodaje.

Naglašava i da je period pred kraj prvog polugodišta, kao i pred kraj školske godine veoma turbulentan, te da je tad veliki pritisak i na učenicima i na nastavnicima.

Foto: Društvene mreže

 

Dečiji psiholog ističe i da deca nekada imaju procene koje suštinski nisu realne.

- Na primer, roditelji im obećaju skijanje za raspust, a oni dobiju lošu ocenu i onda smatraju da su pogrešili i tako potpuno pogrešno percipiraju - objasnila je ona.

Predsednik Aktiva direktora novobeogradskih osnovnih škola Darko Eger za Blic ističe da ocene po pravilu utiču i na decu i na roditelje, ali da deca lakše podnesu kada dobiju lošu ocenu.

 Čini se da loša ocena više utiče na roditelje, deca to lakše podnesu jer se njima direktno u školi objasni zašto su dobili to što su dobili - kaže naš sagovornik.

Iako napominje, da se nije u potpunosti upućen u slučaj dečaka (11) iz Beograda, naglašava i da su takvi scenariji mogući jer deca ne žele da razočaraju svoje roditelje.

- Roditelji nekada imaju prevelika očekivanja, a deca u nameri da ih ne razočaraju preduzimaju takve korake - priča Eger.

On napominje i da se ocenjivanje sastoji iz dve komponente - provere naučenog i preporuke za dalje napredovanje.

- Nastavnik pored toga što je učeniku dao ocenu, na primer trojku, mora da objasni zašto je dao tu ocenu, šta nije u redu i kako da napreduje - objašnjava Eger.

Upravo zato đacima češće bude jasnije zašto su dobili lošu ocenu, a roditelji budu ti koji su slabije razumeli, priča naš sagovornik.

- To se vidi i dolascima roditelja na "Otvorena vrata" gde oni neretko kažu profesoru "Ja sam ga ispitivao, znam za koju ocenu zna", a zapravo je nastavnik taj koji utvrđuje kakvo je znanje, a ne roditelj - nastavlja on.

Eger naglašava i da roditelji ne pokušavaju da deci pomognu tako što će im objasniti da ocenu treba da poprave i bolje nauče nešto, već i sve manje vremena provode sa njima zbog sve bržeg vremena u kojem živimo.

- Dešava se da deca više vremena provedu u školi nego kod kuće. To se pogotovo može videti kod dece nižih razreda koja nekada provedu i 12 sati u boravku, što je takođe jedan od razloga nerazumevanja - zaključuje on.

Ostavite komentar