Vesti > Beograd

VELIKA PROMENA U BEOGRADSKOM PREVOZU Zvanično je - ukidaju se trolejbusi!

Ovaj sistem u saobraćaju se navodi kao zastareo i neefikasan

Izvor: K1info

26/12/2024 > 05:58

podeli vest:

VELIKA PROMENA U BEOGRADSKOM PREVOZU Zvanično je - ukidaju se trolejbusi!
Foto: Tanjug/Sava Radovanović


Odbornici Skupštine grada Beograda doneli su Odluku o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje komunalne delatnosti gradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, odnosno zameni postojećih trolejbuskih linija linijama električnih autobusa.

U obrazloženju Odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali da se trenutno suočava sa velikim problemima koji se ogledaju u zastareloj infrastrukturi, vozilima i opremi, kao i niskoj efikasnosti.

Dodaje se da su mnoge linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu obnovljene godinama, što uzrokuje česte tehničke probleme i to usporava i ometa svakodnevni rad sistema, a vozni park je star i neefikasan. Sve to dovodi do čestih prekida u saobraćaju i nezadovoljstva putnika, ističe se u obrazloženju Odluke.

Ukazuje se takođe da je trolejbuski sistem u velikoj meri neefikasan u poređeju sa drugim savremenijim oblicima javnog prevoza.

Kako se navodi, GSP Beograd raspolaže sa 92 trolejbusa čija je prosečna starost iznad 15 godina, a poslednja nabavka realizovana je pre 13 godina.

Zamena trolejbuskih linija linijama električnih autobusa predstavljala bi značajnu promenu u sistemu javnog prevoza, koja ima za cilj poboljšanje efikasnosti, smanjenje troškova i prilagođavanje sadašnjim ekološkim standardima. Kako se navodi, električni autobusi će zameniti postojeće trolejbuske rute, ali sa većim fokusom na fleksibilnosti i efikasnosti.

Dodaje se da su električni autobusi generalno jeftiniji za održavanje u odnosu na trolejbuse, jer imaju manje pokretnih delova i ne zavise od naponske mreže.

Odbornici su usvojili i više rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća za 2024. godinu, kao i rešenja o davanju saglasnosti na program poslovanja za 2025. godinu.

Usvojen je i Zaključak o pribavljanju prethodnog mišljenja Sekretarijata za finansije pre pokretanja postupka javnih nabavki i nabavki radova čija je procenjena vrednost viša od milion dinara.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar

D. Lukić

U mestu Komarom, Mađarska nalazi se jedna od fabrika električnih autobusa najvećeg svetskog proizvođača električnih vozila BYD. Trenutno u Evropi u 10 država i preko 50 gradova više od 5.000 električnih autobusa BYD prevozi u javnom saobraćaju stanovnike tih gradova. Imajući to u vidu postavlja se pitanje, zašto bi Beograd i dalje kupovao »No Name« električne autobuse i to u javno-privatnom partnerstvu, kada je mnogo jeftinije, da Beograd uzme kredit od Evropske investicijske banke – EIB ili Evropske banke za obnovu i razvoj - EBRD. Jedini »problem« je, da bi i EIB i EBRD kontrolisale, kako tender za javnu nabavku električnih autobusa, tako i sve tokove novca, pa ne bi bio moguć »by pass« novca.

25.12.2024 20:51