Vesti > Svet

OPREZ, Mask NIJE rešio MNOGE probleme: PREVARANTI na platformi X se LAŽNO predstavljaju kao KORISNIČKA PODRŠKA

Proverite da li ste došli do zvaničnog naloga i, ako ste u nedoumici, stupite u kontakt sa kompanijom direktno

Izvor: K1info/Tanjug

28/08/2023 > 00:39

podeli vest:

OPREZ, Mask NIJE rešio MNOGE probleme: PREVARANTI na platformi X se LAŽNO predstavljaju kao KORISNIČKA PODRŠKA
Foto: Tanjug/AP


Potrošači koji se žale na lošu korisničku uslugu na platformi X, našli su se na meti prevaranta pošto je ta platforma promenila proces verifikacije naloga.

Kako prenosi The Guardian, pojedini korisnici koji su od agenata korisničke podrške tražili povraćaj novca ili neke slične usluge, nailazili su na prevarante, koji su preko lažnih, a verifikovanih naloga, od njih uzimali podatke o platnim karticama i bankovnim računima.

Prevaranti su na taj način zadobijali poverenje žrtava, a zbog novog načina verifikacije naloga, čija je potvrda autentičnosti plava kvačica koja stoji pored imena na mreži, žrtve su još lakše verovale i dostavljale podatke sa kartice.

Promene uvedene ove godine omogućavaju da plavu kvačicu kupi svako ko plati mesečnu naknadu od 11 funti za uslugu pretplate na sajtu, preimenovanu ovog meseca iz Twitter Blue u X Premium.

Preduzeća koja plaćaju 950 funti mesečno dobijaju zlatnu kvačicu, pri čemu uslovi i odredbe platforme ne navode da li su nalozi pretplatnika prethodno provereni.

Endru Tomas iz Britanije kontaktirao je, neznajući to, prevarantski profil kako bi dobio povraćaj novca od, kako je mislio, sajta za kupovinu avio-karata Booking.com, posle čega je dobio poruku da pošalje podatke sa platne kartice i referentni broj kako bi navodni agenti korisničke podrške mogli da istraže slučaj.

- Primetio sam da postoji plava kvačica i da se profil registrovao na Iksu tek u julu 2023. Potom sam proverio na WhatsAppu i shvatio da je reč o kenijskom broju - rekao je Tomas.

Lisa Veb, stručnjak za potrošačko pravo u organizaciji kampanje Which, navela je da su nedavne promene X-ovih procesa verifikacije otežale korisnicima da identifikuju naloge od poverenja.

- Žalba kompaniji na društvenim medijima može biti efikasna taktika za dobijanje brzog odgovora, ali proverite da li ste došli do zvaničnog naloga i, ako ste u nedoumici, stupite u kontakt sa kompanijom direktno, koristeći podatke za kontakt na njihovim zvaničnom sajtu - istakla je Lisa Veb.

 

 

Ostavite komentar