DETALJAN CENOVNIK poskupljenja registracije vozila: Izračunajte KOLIKO ĆE DA VAS KOŠTA
Veći trošak će najviše osetiti vozači "ozbiljnijih" automobila, sa zapreminom preko 3.000 kubika, kao i vozači teretnih vozila
16.11.2022
Čuvarkućapodeli vest:
Evropska komisija predložila je obimnu reviziju tri direktive koje se tiču periodičnih tehničkih pregleda vozila, registracionih dokumenata i kontrole teretnih vozila na putevima. Cilj novih mera je da se smanji emisija štetnih gasova, poveća bezbednost na putevima i konačno suzbije prevara s vraćanjem kilometraže – jedan od najvećih problema na tržištu polovnih vozila u Evropi.
Najveća promena odnosi se na učestalost tehničkih pregleda za automobile i kombije starije od 10 godina – oni bi morali na pregled jednom godišnje, umesto sadašnje obaveze svakih dve godine. Ovo pravilo već važi u većini zemalja članica, ali ne i u svih 11 gde su kontrole ređe. U nekim državama, poput Hrvatske, čak se i noviji automobili pregledaju svake godine nakon treće ili četvrte godine korišćenja.
Borba protiv manipulacija sa brojačima kilometara zauzima centralno mesto u predlogu. Svaka zemlja članica bi morala da uvede nacionalnu bazu podataka u kojoj bi se beležila kilometraža pri svakom servisu ili popravci – pa čak i prilikom zamene sijalica ili guma. Slični sistemi već postoje u Belgiji (Car-Pass) i Holandiji (NAP), a sada bi postali obavezni u celoj EU.
U slučaju prodaje polovnjaka u drugu zemlju EU, država iz koje vozilo potiče moraće da podeli kompletnu istoriju kilometraže sa novom zemljom registracije.
Veći trošak će najviše osetiti vozači "ozbiljnijih" automobila, sa zapreminom preko 3.000 kubika, kao i vozači teretnih vozila
16.11.2022
ČuvarkućaOsiguravajuća društva nisu smela bez dogovora sa NBS da povećavaju cenu auto-osiguranja
12.08.2022
SrbijaPrema postojećim pravilima, kilometraža se beleži tek na redovnim tehničkim pregledima, koji su često tek nakon nekoliko godina korišćenja. Do tada se većina prevara već desi. Vraćanje kilometraže ne samo da obmanjuje kupce, već i direktno ugrožava bezbednost u saobraćaju.
Tehnički pregledi će biti prošireni i na ispitivanje emisija ultrafinih čestica i azotnih oksida (NOx). Predlaže se uvođenje nove granične vrednosti – 250.000 čestica/cm³, kao uslov za prolaz na pregledu.
Električni automobili neće biti pošteđeni: njihovi pregledi će takođe biti prilagođeni i obuhvatiće proveru naprednih sistema pomoći u vožnji.
Evropska komisija predlaže i digitalizaciju celokupne evidencije o tehničkim pregledima i uvođenje elektronskih potvrda o registraciji. Nacionalni registri vozila biće povezani, a podaci usklađeni – uključujući informacije o zemlji prve registracije, statusu registracije i eventualnim većim izmenama na vozilu.
Predviđa se i mogućnost obavljanja tehničkog pregleda u bilo kojoj zemlji članici EU, čak i ako vozilo tamo nije registrovano. Takva potvrda važila bi šest meseci.
Predloge Evropske komisije sada treba da razmotre Evropski parlament i Savet. Kada se postigne dogovor, Komisija će doneti dodatne akte kako bi obezbedila punu primenu novih pravila.
Ova reforma mogla bi da promeni način na koji EU tretira bezbednost i transparentnost u sektoru drumskog saobraćaja – i donese kraj jednoj od najčešćih prevara s polovnjacima.
Osiguravajuće kuće koje još nisu promenile cenovnike od 1. avgusta, učiniće to narednih dana
03.08.2022
Čuvarkuća
Ostavite komentar