Ekonomija > Čuvarkuća

Ušli ste da kupite MLEKO i izašli sa cehom od 7.000 dinara: Kako da se OBUZDATE?

U kupovinu treba ići sa spiskom, kako bi se razum sačuvao prilikom ulaska u supermarket gde se susrećemo sa raznim trikovima prodavaca

Izvor: K1info/rts.rs

04/01/2023 > 19:24

podeli vest:

Ušli ste da kupite MLEKO i izašli sa cehom od 7.000 dinara: Kako da se OBUZDATE?
Foto: Pexels.com


Za jedne je nova godina prilika da promene životne navike, za druge je januar najduži mesec u godini, za treće je sama pomisao da će uštedeti nešto novca dovoljan motiv za velika odricanja. Urednik sajta Kamatica Dušan Uzelac ističe da prostor za štednju treba tražiti upravo u potrošnji - ustanoviti gde rasipamo novac.

U kupovinu treba ići sa planom, kako bi se razum sačuvao prilikom ulaska u supermarket gde se susrećemo sa raznim trikovima prodavaca, bleštavim svetlima i na oko primamljivim ponudama.

 

Urednik portala Kamatica rekao je gostujući na RTS-u da je odluka da se promeni stanje sa finansijama dobra u ovo vreme i da je početak godine momenat psihološkog reseta.

- Štednja je nešto što je mitsko biće mnogima - često pričaju o tome, ne uspevaju da to reše. Ne uspevaju zato što je to pretežak zadatak ako niste savladali neke prethodne lekcije - rekao je Uzelac.

Foto: Printscreen/RTS

 

Dodao je da kada mi u naše navike implementiramo štedljivost po svim osnovama i to može da se koristi prilikom korišćenja hrane, vožnje automobila i drugih stvari na koje trošimo novac, to je prostor u kojem može da se uštedi deo novca.

- To je rezultat pre nego aktivnost, kada mi ispravno podesimo potrošnju. Pritom, ima tu dosta tehničkih stvari koje moraju usput da se razumeju. Potrošnja nije kupovina, mnogi to poistovećuju. Potrošnja je potrošnja onoga što kupimo. Kada mi upravljamo potrošnjom onoga što kupujemo i razdvojimo kupovinu od potrošnje onda počinjemo da upravljamo našim finansijama - objasnio je Uzelac.

Foto: Pexels.com

 

Najviše novca, kaže, bacimo na hranu - statistika pokazuje da čak 30 do 50 odsto kupljene hrane na kraju završi u kanti.

- Sve što bacite neiskorišćeno je bačen novac. Sve što ste platili, kupili i potrošili i upravo tu, kada optimizujete tu potrošnju, da imate minimum ili ništa otpadaka, vi ste u stvari otvorili prostor da neka količina novca ostane - rekao je Uzelac.

Reklame i akcije su svuda, dnevno smo u iskušenju bar 80 puta da nešto kupimo

Govoreći o impulsivnoj kupovini, Uzelac je objasnio da je ceo današnji društveni poredak napravljen da nam izvuče novac i da smo tokom dana između 80 i 90 puta izloženi pozivu da nešto kupimo.

- Sve privlači našu pažnju i bilo bi pogrešno da se borimo protiv toga. Mi treba upravo da napravimo naš budžet, kućni budžet, organizaciju kupovine, organizaciju potrošnje na način da nas to ne dotiče, jer tu se u stvari i krije problem prekomerne konzumacije hrane, odnosno kupovine hrane koja se na kraju baci - naveo je Dušan Uzelac.

Kada se štedi potrebno je praviti razliku između dugoročne štednje i štednje za određene potrebe, odnosno, na primer, godišnju štednju.

 

 

 

Ostavite komentar