Ekonomija > Čuvarkuća

U ime OCA i SINA i SVETE ČOKOLADE: Kraljevski UKUS, kraljevska CENA, još samo da smo mi KRALJEVI bilo bi super

U celom svetu izrađuju se suvenir proizvodi od čokolade, koji se mogu kupiti u poznatim svetskim muzejima, kažu proizvođači

Autor: Mina Duduković

22/02/2023 > 09:21

podeli vest:

U ime OCA i SINA i SVETE ČOKOLADE: Kraljevski UKUS, kraljevska CENA, još samo da smo mi KRALJEVI bilo bi super
Foto: Freepik.com/Pixabay/premiercokolada.rs


Osveštena - nije. Iz manastira - nije. Deo kulturnog ili verskog nasleđa - nije. Skupa jeste, i zove se Manastiri Srbije. 

U pitanju je čokolada, proizvođača Premier i skuplja je skoro duplo od bilo koje druge čokolade koja se može naći na našem tržištu i za 175 grama ovog slatkiša treba izdvojiti čak 830 dinara. 

Ova tema pokrenula je lavinu komentara na Twitteru, gde su mnogi komentarisali da Premier ustvari zloupotrebljava motive manastira i države Srbije, sa jednim ciljem, da privuče kupce i ostvari valjanu zaradu. 

- Ovo može da se jede i za vreme posta.

- Ko ne kupi ovu čokoladu, taj nije patriota.

- Kosovka devojka okrepila vinom i Manastirskom čokoladom mnoge ranjene junake.

Srbija je od vajkada poznata po proizvodnji čokolade. Postoje pisani dokazi da se na dvoru kralja Dragutina služila čokolada.

- Njima je samo nebo granica, a pohlepa drugo ime!

Mrmot je zavijao čokolade.

Ovako glase duhoviti komenatri tviteraša, ali sa jasnim prizvukom kritike i čuđenja. 

Foto: Freepik.com

 

K1info portal istražio je zbog čega je tako visoka cena ove čokolade, kao i zbog čega je proizvođač izabrao da baš motivi manasatira budu na pakovanju. 

- Svi Premier proizvodi rade se ručno, od najkvalitetnije čokolade, zbog čega se ne mogu porediti sa industrijski izrađenim proizvodima. Ovakav način izrade i odabir sirovina utiču na cenu finalnog proizvoda. Pored toga, "Manastiri Srbije" predstavljaju poklon pakovanje, suvenir, koje se sastoji od 5 čokolada različitih ukusa, brošure koja opisuje neke od najznačajnijih srpskih manastira, kao i luksuznog i kvalitetnog zajedničkog pakovanja. Za to smo dobili usmeni blagoslov SPC, ali pre 15 godina, kada smo i osmisli ovaj proizvod  - objasnio je Aleksa Vučićević, komercijalni direktor Premier čokolade. 

Prema njegovim rečima Premier proizvodi posvećeni Srbiji predstavljaju skroman doprinos isticanju lepota, tradicije i istorije naše zemlje.

- To je pokušaj da se kreira suvenir pakovanje namenjeno svim strancima koji posećuju našu zemlju, dajući im mogućnost da iz nje ponesu prikladnu uspomenu koja svedoči o Srbiji, njenim lepotama, ali i ukusima. Ističemo da se za mnoge naše proizvode koriste sirovine domaćeg porekla, poznate u celom svetu zbog svog kvaliteta. Smatrali smo, takođe, da ovi proizvodi mogu biti prikladan poklon za slave, proslave i jubileje - dodaje Vučićević.

U Premier asortimanu postoje i drugi suvenir proizvodi, kao što su bombonjere posvećene Beogradu.

Naši proizvodi ukrašeni su akvarelima jednog od najpoznatijih srpskih i svetskih akvarelista, Dušana Đukarića, koje takođe ističu lepote našeg glavnog grada, ali i stvaralaštvo njegovih stanovnika. U celom svetu izrađuju se suvenir proizvodi od čokolade, koji se mogu kupiti u poznatim svetskim muzejima, kulturno istorijskim spomenicima, gotovo svim evropskim i svetskim metropolama. Smatrali smo da našoj zemlji nedostaju takvi proizvodi, što je takođe uticalo na ideju da kreiramo liniju suvenir čokolada. Vodili smo računa da svojim izgledom i ukusom ovi proizvodi budu u skladu sa onim čemu su namenjeni, da njihovo pakovanje, odabir ukusa i ideje koje predstavljaju budu adekvatni, odmereni i luksuzni, da bi Srbiju predstavili u najboljem svetlu - dodaje direktor. 

Sve navedeno, uz činjenicu da cena ne zavisi samo od proizvođača, već i prodajnih lanaca i njihovog formiranja cena, utiče na cenu Premier proizvoda.

Foto: Youtube PrintScreen/Al Jazeera Balkans

Petar Bogosavljević

 

Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača kaže za K1 info portal da bi neki proizvod mogao da na svom pakovanju ima državne ili crkvene motive mora da ima dozvolu i saglasnost. U suprotnom, prema njegovim rečima, to je krivično delo.

- Nismo još imali slučajeve da se na pakovanjima hrane nalaze crkveni motivi, kao i da se proizvodi nazivaju imenima manastira i slično. Svakako da je proizvođač pokušao da što bolje brendira čokoladu i naravno na taj način joj "podigne" cenu. Međutim, proizvođač da bi koristio fotografije manastira mora da dobije pisanu dozvolu i blagoslov Srpske pravoslavne crkve, a da bi se "poslužio" imenom "Srbija" ili "Beograd", dozvolu Vlade Srbije i Grada - objašnjava Bogosavljević.

Prema njegovim rečima proizvođači i trgovci formiraju svoju cenu, a na potrošačima je da li će da kupe tako skup proizvod.

- Ono što je u ovom slučaju interesantno jeste to što ne postoji nijedna veza između čokolade i Srbije i nije razumljivo zašto bi onda ovaj slatkiš nosio naziv naše zemlje ili, još čudnije, manastira - dodaje Bogosavljević. 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar