MANJA GRČIĆ, direktorka TV K1: Najvažnije je ODOLETI SENZACIONALIZMU I BANALIZACIJI stvarnosti
Iskušenja su svakodnevna, naročito ako težiš da budeš bolji čovek, smatra jedna od najuspešnijih domaćih menadžerki
Autor: K1info/TV revija
07/10/2023 > 14:26
podeli vest:
Čovek nikada ne ostvari sve svoje želje, ni u životu ni u poslu tako da naša očekivanja nisu bila da odmah ostvarimo sve planove, kad je osnovana TV K1. Ono što je bio cilj jeste da uzdižemo kvalitetnu televiziju, sa visokom produkcijom i drugačijim programskim sadržajem. Stremili smo da stvorimo oazu kvalitetnih saradnika, ispred i iza kamera, koji će biti svoji i koji će, kada se ugase kamere, biti ponosni na to što su uradili. Mislim da smo, za sada, u tome uspeli. Ali ćemo nastojati da i dalje gradimo i usavršavamo naše polazište. Tek smo postavili temelje.
Ovako u razgovoru za TV reviju priča Manja Grčić. Novinarsku karijeru počela je pre više od 20 godina na TV B92 i proslavila se mitskim prilogom o "Čedinoj zebri" ispred Skupštine. Đak je jedne od najpriznatijih novinarskih škola na svetu – Lids univerziteta u Engleskoj, sa praksom na BBC-u.
Tokom karijere, postala je poznata i priznata u domenu stvaranja i kreiranja imidža mnogih televizija, programa i TV lica.
U bogatoj menadžerskoj biografiji Manje Grčić stoji: postavljanje i podizanje Fox televizije u Srbiji, 2006. Sa istim entuzijazmom, ona donosi uspeh i visoke rejtinge slovenačkoj televiziji u vlasništvu MTG-ja, švedske medijske korporacije. Bila je direktor TV B92, potom i TV Prva, gde joj je glavni zadatak bio da, osim finansija, poveća gledanost i u tome je bila više nego uspešna.
Sa Željkom Joksimovićem je 2019. osnivala kompaniju Minacord Media koju čine televizije – K1, TV Doktor i Kazbuka, a sa Jovanom Joksimović iste godine osniva agenciju za integrisane komunikacije Majo Public. Od 2021. suvlasnik je i direktor kompanije Tačno (Tanjug).
Čemu u informativnom programu dajete preimućstvo? - Istini, iskrenosti i poštovanju naših gledalaca.
Kojom biste se emisijom ili istraživanjem pohvalili? - Danas svako može da pronađe istraživanje kojim će da se pohvali. Ja bih se pohvalila našim izveštavanjem u teškim momentima, što smo odgovorni i dostojanstveni u svemu što radimo. Pohvalila bih se našim jutarnjim programom "Uranak", koji je, sigurna sam, najbolji u regionu.
Kako se ocenjuju vaše zabavne emisije? - Mislim da je naš zabavni program, na kraju, uvek društven i pomalo ozbiljan. Na primer, "Kec na 11" je emisija koja je krenula iz zabave, ali suštinski ona, osim što zabavlja, donosi neverovatne priče. U njoj možete da vidite i čujete izuzetne ličnosti koji su retko u medijima. Umemo da tragamo i biramo! Mislim da nemamo sto odsto zabavnu emisiju na K1 TV, sve su kompleksne i nije ih lako staviti u neku "kutiju"”.
Šta biste u najskorije vreme promenili ili unapredili? - Volela bih da pokažemo kako mi vidimo domaći igrani program i ekskluzivni zabavni format. Na tome predano radimo.
Najponosnija sam na to što smo za kratko vreme napravili nešto zaista veliko. K1 televizija je zabavna, muzička i informativna. Koncipirana je na domaćoj proizvodnji programa, uz koji ćete se osećati bolje. U našem biznisu sve je u emociji, jer ako dođeš do srca gledalaca i "pogodiš" ih – pobedio si.
Gde je sada TV K1 na lestvici javnog informisanja? - Teško je odgovoriti na pitanje gde su mediji na lestvici javnog informisanja. K1 je pokazala svoju kredibilnost kroz izveštavanje o tragediji u OŠ "Vladislav Ribnikar". Nažalost, kada se dese velike tragedije ili nesreće, mediji pokažu iza čega stoje i koje su njihove vrednosti. Imali smo specijalni program dve nedelje u tom teškom periodu i mislim da smo tada, više nego ikada do sada, zaslužili visoko mesto na lestvici javnog informisanja. Ne samo zbog informacija koje smo davali, već zbog načina na koji smo obrađivali teme, sa poštovanjem prema gledaocima, građanima, a posebno prema onima koje je ta tragedija najviše pogodila. Nama je, sa našim kriterijumima, bilo jasno da je najvažnije odoleti senzacionalizmu i banalizaciji stvarnosti.
Kako gledate na naše medijsko nebo? - Izazov je privući publiku u moru sadržaja koji se danas nudi na više od 200 kablovskih kanala. Ipak, uverena sam da postoji prostor za sve, jer u digitalnom svetu nema ograničenja u broju kanala. Kvalitetan sadržaj uvek pronađe put do publike. To pokazuju rejtinzi, brojke iz naše aplikacije Teleboks i broj sabskrajbera naših YouTube kanala.
Ne možete da pravite poželjan sadržaj, a da svoje lične favorite, afinitete i svetonazore - ostavite po strani. U svakoj televiziji u kojoj sam učestvovala, imala sam odgovornost da se to što se emituje nikada ne kosi sa onim "ko sam i šta sam ja". Sadržaj koji proizvodimo je društveno odgovoran, iako je u najvećem delu zabavan. Želimo da "guramo" društvo u dobrom pravcu, unapred i da afirmišemo prave vrednosti.
Željko i Jovana Joksimović i ja imamo veoma sličan sistem vrednosti iza kojeg stojimo i zato su K1, TV Doktor i TV Kazbuka naš ponos.
Kad ste bili na najvećem iskušenju? - Kad je reč o poslu trudim se da se držim profesionalnih standarda. Uvek morate imate čvrstinu u donošenju odluka. Na privatnom planu, moje najveće iskušenje je biti mama i pomoći deci da naprave svoj put u životu. Biti uz njih kada pate i prolaze kroz osetljive periode, bez mogućnosti da ih zaštitim od svega, da neprijatne epizode pretvorim u sreću. A iskušenja su svakodnevna, naročito ako težiš da budeš bolji čovek. U poslu, uvek sam slušala svoj unutrašnji glas kada je reč o iskušenjima, i za sada mogu da kažem da sam zadovoljna i zahvalna svemu što je iza mene.
Ostavite komentar
Mladen Marković
Grčićka gospođetina