Ekonomija > Čuvarkuća

Fruškogorski koridor i dva MOSTA koja se grade značajni za Novi Sad i okolinu

Kad se završi most i Fruškogorski koridor teretna vozila neće morati da prolaze kroz Novi Sad - rekao je Vučević

Izvor: K1info

Autor: Milena Gačević

16/05/2024 > 21:24

podeli vest:

Fruškogorski koridor i dva MOSTA koja se grade značajni za Novi Sad i okolinu
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović


Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević izjavio je danas da Novi Sad sa dva nova mosta, koji se grade, više neće biti isti grad i da će dobiti novu i bolju dimenziju.

- O ovome su sanjale generacije ljudi u Novom Sadu, a mi smo, nadam se, u stanju i u prilici da budemo odgovorni da ih dosanjamo - rekao je on prilikom obilaska radova na novim novosadskim mostovima zajedno sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goranom Vesićem.

Vučević je dodao da će peti novosadski most koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora, između Petrovaradina, odnosno naselja Sadovi i Kaća rešiti problem ulaska teretnih vozila u grad i time rasteriti saobraćaj. 

- Kad se završi most i Fruškogorski koridor teretna vozila neće morati da prolaze kroz Novi Sad - rekao je Vučević.

Foto: TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ

 

On je istakao i da će gradski most u Novom Sadu koji se takođe gradi biti spas za saobraćaj u tom gradu , jer kako je dodao taj most je predviđen Regulacionim planom još iz 1951. i osim saobraćajnice imaće i biciklističku i pešačku stazu.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da će do oktobra 2026. biti završen Fruškogorski koridor što znači da će do kraja te godine biti  pušten u saobraćaj  i most koji je u nastavku Bulevara Evrope.

- Osim za saobraćaj u Srbiji ovi mostovi će biti važni Novosađanima jer će Most slobode biti rasterećen za 40 odsto, a Varadinski za 50 odsto. Oko 750.000 evra godišnje biće ušteđeno na gorivu zbog kraćih veza, a biće i manje zagađenja - rekao je on.

Vesić je naveo i da o tome kolika je važnost mostova ukazuje i činjenica da će se kroz Frušku goru izgraditi najduži tunel u Srbiji koji će smanjiti sa 20 na pet minuta vožnje kroz Nacionalni park.

Obilasku mostova prisustvovali su i predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i ambasador Kine u Srbiji Li Ming.

Kako je danas rečeno, sa prilaznim vijaduktom, četvrti novosadski most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara.

Ovaj most će imati dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. 

Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine, sa 11 kosih zatega u parovima. 

Rečeno je i da je peti novosadski most ili kako ga zovu Fruškogorski most, deo planiranog Fruškogorskog koridora i imaće ukupnu dužinu od 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, sa širinom od 25 do 28 metara. 

Glavni deo ovog mosta preko Dunava prostiraće se na dužini od 505,75 metara.

 
 

Ostavite komentar