Ekonomija > Čuvarkuća

NENAD BUMBIĆ: Građani mogu da traže POVRAĆAJ NOVCA OD BG ELEKTRANA

Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača o "vrućoj" temi o kojoj je K1info prvi pisao

Izvor: K1info/Tanjug

20/10/2022 > 15:06

podeli vest:

NENAD BUMBIĆ: Građani mogu da traže POVRAĆAJ NOVCA OD BG ELEKTRANA
Foto: Tanjug printscreen


Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Nenad Bumbić rekao je da su građani Beograda pet godina plaćali grejanje bez korigovanja cena, u ovom slučaju više nego što je bilo zakonom propisano i dodao da mogu da traže povraćaj novca od Beogradskih elektrana.

- Zakon o energetici i metodologija o određivanju cena grejanja propisuju da Beogradske elektrane i lokalna samouprava moraju da smanje cenu grejanja u slučaju da cena energenta opadne za pet odsto - rekao je Bumbić za Tanjug i dodao da elektrane u Beogradu to nisu poštovale.

On je naveo da je od 2015. na 2016. godinu cena prirodnog gasa opala od 28 do 33 odsto za komercijalne kupce i dodao da to znači da su Beogradske elektrane bile dužne da spuste cenu grejanja, ali i da su oni propustili da to urade.

- Kada uporedimo sa Novim Sadom, tamo su iste godine, 2016. dva puta spuštane cene, dok u Beogradu to nije uopšte rađeno. Došli smo sada u situaciju da je cena grejanja po kvadratu u Beogradu 119 dinara, a u Novom Sadu 90 dinara i to je još jedan od jasnih pokazatelja da beogradske elektrane nisu izvršile svoju obavezu, što je istakla i Državna revizorska institucija (DRI) - kazao je Bumbić.

On je naveo da je DRI je u svom izveštaju konstatovala da su Beogradske elektrane prekršile zakon zato što nisu spuštale cenu grejanja građanima kada je pala cena energenata za pet odsto i zato što nisu omogućile građanima, kao što su bile dužne po zakonu,da plaćaju grejanje po utošku.

- Vlasnik stana od 60 kvadarata u Beogradu ima pravo po tom osnovu da traži 35.000 dinara povraćaja i građani mogu da se obrate reklamacijom Infostanu ili Beogradskim elektranama i da traže taj novac, koji najverovatnije neće dobiti. Moraće da uđu u sudski postupak sa Beogradskim elektranama, Infostanom i gradom Beogradom - rekao je Bumbić.

On je dodao da je u glavnom gradu takva situacija da "Grad Beograd traži od svojih građana da plate uslugu koju nemaju" i podsetio da je gradonačelnik Aleksandar Šapić javno istakao da svaki dan kada Beogradske elektrane ne greju znači višemilionske uštede za grad.

- Konkretno, ako Beogradske elektrane ne greju one će naplatiti od građana dve i po milijarde dinara za uslugu koju građani nisu dobili. Građani imaju pravo da traže tih dve i po milijarde dinara nazad - rekao je Bumbić.

Upitan kako građani mogu da postupe i šta da urade kako bi povratili sredstva, on je objasnio postupak.

Foto: Beogradske toplane

 

- Ako nam grejna sezona bude kasnila 15 dana to je ekvivalent iznosa za grejanje na mesečnom računu zato što mi plaćamo grejanje 12 meseci, što znači da u toku jednog meseca platimo za 15 dana grejne sezone i samim tim to opet znači da ako grejna sezona kasni 15 dana građani mogu plate taj iznos koji je na računu, umanjen za cifru koja se odnosi na troškove grejanja - objasnio je Bumbić.

On je dodao da kada to urade, građani treba da podnesu reklamaciju Infostanu.

- Dok se taj reklamacioni postupak ne završi, Infostan i Beogradske elektrane ne mogu taj iznos da naplate od građana sudskim putem. Ukoliko Infostan i Beogradske elektrane odbiju reklamaciju, građani mogu da traže medijaciju - naveo je Bumbić.

- Što se tiče iznosa od 35.000 dinara građani mogu da se obrate Udruženju za zaštitu potrošača tako što će poslati poslednji račun infostana i lične podatke kako bi potpisali ugovor. U tom ugovoru se navodi da građani nemaju bilo kakvu obavezu plaćanja advokata i veštačenja i bilo ko troška prema nama i onda možemo da uđemo u sudski postupak - rekao je Bumbić.

On je dodao da će verovatno i druga udruženja i advokati nuditi građanima da ih zastupaju, ali ako kažu da će ih besplatno zastupati, kako je rekao, savet je da se postaraju da to u ugovoru i bude i navedeno.

 

 

 

Ostavite komentar