Ekonomija > Čuvarkuća

Kako da vam CRNI PETAK ne napravi CRNU RUPU u novčaniku - vodite računa o OVIM CAKAMA TRGOVACA

Uobičajena praksa trgovaca je da pred popust neretko podignu cene, budite oprezni i razmislite da li vam i šta zaista treba

Izvor: K1info/telegraf.rs

25/11/2022 > 08:35

podeli vest:

Kako da vam CRNI PETAK ne napravi CRNU RUPU u novčaniku - vodite računa o OVIM CAKAMA TRGOVACA
Foto: Unsplash.com


Trgovački Crni petak je u celom svetu sinonim za kupovinu robe na popustu, tako da će i mnogi građani Srbije verovatno iskoristiti takvu mogućnost. Kupovina preko interneta je sve zastupljenija, o čemu svedoči i podatak da je broj pošiljaka ove godine veći.

Crni petak se obeležava posle Dana zahvalnosti, a tradicija je nastala tokom 60-ih godina 20. veka u Sjedinjenim Američkim Državama, da bi se decenijama kasnije proširila na veći deo planete. Ove godine praznik šopinga "pada"  25. novembra, a već su počele, odavno, reklame za popuste, a ponegde piše i da idu i više od 50 odsto.

Ranijih godina u Srbjiji sniženja su bila i do 70 odsto. Ove godine imamo i takve najave, ali je mnogo više onih koji nam obećavaju one od 30 i 40 odsto. Popuste uveliko najavljuju prodavnice tehničke robe, sportske opreme, odeće... Tržni centri imaju i svoje akcije, ali sve je to do maksimum 50 odsto.

Imajući u vidu i uobičajenu praksu da trgovci pred popust neretko podignu cene, budite oprezni i razmislite da li vam i šta zaista treba.

Foto: Unsplash.com

 

Prema rečima Marka Dragića, pravnog savetnika pri Nacionalnom udruženju potrošača (NOPS) potrošači bi trebalo da obrate pažnju na realnu cenu proizvoda, odnosno da provere koliko je iznosila prethodna cena i uporede da li je ponuđeni popust za njih opravdan.

- Dalje, ne bi trebalo da prave zalihe, kupite ono što vam je zaista neophodno. Dodatno, kad uporedite cene, u pitanju je možda ista cena koja je važila i prethodnog vikenda. Dakle, samo ono što je potrebno i opravdava popust - naveo je on.

SAVETI

* Napravite listu

Pametna kupovina uvek počinje ranim planiranjem. Napravite budžet tako da tačno znate koliko možete da priuštite sebi da potrošite na poklone - a možda i nekoliko poslastica za sebe.

* Podesite raspored

Ne propustite priliku da iskoristite najbolje povoljnosti. Saznajte kada počinje prodaja i obeležite kalendar ili podsetite podsetnike. Neki počinju mnogo pre Crnog petka. Takođe, rokovi prodaje onlajn i u prodavnici nisu uvek isti.

* Kreirajte naloge na veb lokacijama maloprodaje

Podesite naloge kod prodavaca koje planirate da posetite. Nakon što dođe dan prodaje, već ćete imati podatke o plaćanju i pošiljkama. Ovo vam može pomoći da ubrzate proces i dovršite transakciju pre nego što nestane zaliha

* Uporedite cene

Zašto rizikovati i platiti više nego što morate? Ako kupujete onlajn, ne budite lenji, otvorite novi tab, pretražite u Guglu i proverite ponude dostupne kod različitih trgovaca. Ne zaboravite na kupone, bodove lojalnosti ili posebne ponude - poput bonus poklon kartice uz kupovinu.

* Potražite besplatnu ili jeftinu dostavu

Besplatna isporuka ili ona koja minimalno košta može vam pomoći da povećate uštedu na Crni petak.

Dragić upozorava da potrošače često privuče vizuelno reklama koja se odnosi na popust.

- Kada proverite opravdanost kupovine, i odgovarajući popust, onda donesite ekonomsku odluku. Ako proizvod ne ispunjava karakteristike, teško ga je onda vratiti - rizik dokazivanja prelazi na potrošača - upozorava Dragić.

Kako je podsetio, ukoliko je proizvod kupljen online može da se vrati u roku od 14 dana.

- Proverite dobro da li roba ima nedostataka, naročito kod odeće i obuće, što na prvi pogled nije lako uočljivo - kaže Dragić.

Stručnjaci su otkrili da je u stvari manje od jednog u deset proizvoda, koje su posmatrali, bilo jeftinije na Crni petak nego neki drugi dan u godini. Prošle godine, analitičari su upozorili i na to da je manija oko Crnog petka zapravo loša za trgovce i da dugoročno, može da im ubije posao.

Foto: Unsplash.com

 

Da li su ta sniženja realno velika ili je u pitanju samo "marketinška manipulacija" ostaje nam da se uverimo koliko u ovaj petak.

Domaći stručnjaci za marketing upozoravaju kupce da misle na novčanike i ne dozvole da ih zavaraju marketinški trikovi sa popustima koji često baš i nisu onoliki koliko se najavljuje, pa čak ni koliko piše u izlozima.

 

 

Ostavite komentar