Naravno da NIJE SLUČAJNO: Evo zašto se VOĆE I POVRĆE nalazi se NA ULAZU, a mlečni proizvodi na KRAJU RADNJE
Svaki odeljak sa proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u prodavnici
Izvor: K1info
09/12/2022 > 09:00
podeli vest:
Ako ste samo jednom ušli u supermarket po jedan artikal, a izašli sa kesom punom namirnica, niste jedini. Prodavnice imaju mnoštvo "pametnih" načina kako kupce da navedu da potroše više novca.
Nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u ravni očiju. Takođe, nije uzalud to što se mnoge cene završavaju sa 99. Budući da smo navikli da čitamo sa leva na desno, naši mozgovi u osnovi ignorišu 99 i zaokružuju celu cifru.
Iako nešto košta 89,99 dinara, cena je zapravo, kada se zaokruži, 90 dinara. Ali, naš mozak će to više percipirati kao da košta 89 dinara.
Kada uđete u prodavnicu, teško je uočiti odmah na ulazu, segment svežeg voća i povrća. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i viša ceni.
- Svaki odeljak sa proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u prodavnici nego kada to donesete kući - rekao je još 2010. godine Pako Anderhi, autor knjige "Zašto kupujemo: Nauka o kupovini".
Kako on tvrdi, pekarski deo je obično blizu ulaza iz istih razloga. Ako je prva opcija da kupite sveže krastavce, jabuke i druge hranjive i zdrave namirnice, onda ćete imati potrebu da kasnije tokom kupovine pazarite i nešto manje zdravo.
Da li ste se pitali zašto je deo sa mlečnim proizvodima i jajima u zadnjem delu prodavnice? Zato što će prosečan kupac dok dođe do tog dela, koji mu je na spisku obaveznih namirnica, morati da prođe kroz mnoštvo drugih segmenata.
Ostavite komentar