Jedna cena na RAFU, druga na KASI - koja su NAŠA PRAVA i kako STATI NA PUT alavim trgovcima?
Ono što mnogi potrošači ne znaju jeste da su trgovci dužni da nam artikal prodaju po ceni koja se nalazi na rafu
10.11.2022
ČuvarkućaUkoliko vas trgovac uslovljava da donesete ambalažu u kojoj je artikal kupljen pozovete se na vaša zakonska prava
podeli vest:
Potrošači, uprkos tome što pojedini trgovci i dalje insistiraju da vam je za reklamiranje kupljene robe potrebna originalna ambalaža, morate znati da to nije tačno!
Stručnjaci iz oblasti zaštite potrošača naglašavaju da vam je za reklamaciju jedino potreban dokaz o kupovini. To čak ne mora biti ni fiskalni račun, već njegova kopija, overeni garantni list ili neki drugi dokaz.
Oni savetuju da se, ukoliko vas trgovac uslovljava da donesete ambalažu u kojoj je artikal kupljen, pozovete na vaša zakonska prava.
Ono što mnogi potrošači ne znaju jeste da su trgovci dužni da nam artikal prodaju po ceni koja se nalazi na rafu
10.11.2022
ČuvarkućaStručnjaci su savetovali potrošače da odmah posle kupovine kopiraju ili skeniraju fiskalni račun
28.11.2022
ČuvarkućaA Zakon o zaštiti potrošača jasno i nedvosmisleno propisuje ovu oblast.
- Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije, ni razlog za odbijanja otklanjanja nesaobraznosti - stoji u zakonu.
Foto: Pixabay.com
Na ovu priču ukazala nam je čitateljka, koja je htela da reklamira pokvareni televizor, ali joj je trgovac tražio originlnu kutiju.
- Pre par meseci kupila sam televizor, ali se on u međuvremenu pokvario. Otišla sam da ga reklamiram u prodavnicu gde sam ga i kupila, a sa sobom sam ponela garanciju i fiskalni ralun. Međutim, tražili su mi da uređaj dostavim u originalnoj kutiji. Da li to znači da sve kutije treba da čuvamo? Pa gde ćemo, pobogu, to sve da stavimo? Da li treba u kući da imamo posebnu sobu namenjenu čuvanju originalne ambalaže? - zapitala se ona.
Odgovor na sva njena pitanja je, naravno - NE!
Svi smo imali ovakva iskustva
14.12.2022
ČuvarkućaDomaći stručnjaci apeluju na najstarije da ne veruju trgovcima na reč i ne kupuju proizvode "po specijalnim cenama" jer su u pitanju prevare
09.10.2022
SrbijaPredsednik udruženja Zaštita potrošača Nenad Bumbić kaže da je zakon nedvosmislen.
- Ako reklamirate robu, trgovci nemaju pravo da vam traže da proizvod donesete u originalnoj ambalaži. Zakon o zaštiti potrošača jasno govori o tome. Dakle, ako se to desi, pozovite se na vaša zakonska prava. U tom slučaju trgovca možete prijaviti Tržišnoj inspekciji, jer je to što radi kršenje zakona - jasan je Bumbić.
Proizvođači imaju slobodu da određuju gramažu ili zapreminu sami po svojoj proceni, a ne onoliko koliko je to bilo propisano pravilnicima
05.10.2022
ČuvarkućaApoteke, prodavnice, kafeterije, knjižare, pet šopovi, ali i avio-kompanije utrkuju se ko će svojim kupcima ponuditi atraktivnije popuste
22.09.2022
ČuvarkućaOd toalet papira, preko jogurta i kafe, do kukuruznog čipsa sva pakovanja se neprimetno smanjuju, iako cena ostaje ista kao i ranije
16.08.2022
SrbijaInflacija divlja, poslovna klima se pogoršala a optimizam opao u svim sektorima
28.07.2022
SvetReditelj je izazvao bes javnosti na Kanskom festivalu kada je na konferenciji za novinare povodom filma "Melanholija" rekao da je nacista
12.02.2025
SudbineDragoljub Vojnov ostaće upamćen po brojnim ostvarenjima koje i danas ne gube na popularnosti
12.02.2025
SudbineĐorđe Firić se prvi put oglasio nakon jedne od najvećih tragedija koja se desila u našoj zemlji
12.02.2025
SudbinePevačica je kratko vreme vodila borbu sa kancerom krajnika, koji je letos i operisala, ali joj se iznenada stanje pogoršalo
12.02.2025
SudbineDres prvog tima Crvena zvezde je nosio od 9. maja 1964. pa do 27. jula 1971. godine
11.02.2025
SudbineBogoljub Karić izneo je za Institut IFIMES geopolitičku viziju i razmišljanja o budućnosti Srbije. Prenosimo ovaj autorski tekst u celosti
10.02.2025
Kolumna
Ostavite komentar