FunBox > Misterije

NAJMISTERIOZNIJI NESTANAK AVIONA IKADA! Seli u letelicu i nestali, 20 godina ni traga ni glasa od njih

Najmisteriozni nestanak aviona u istoriji avijacije odigrao se 25. maja 2003. godine u Luandi

Autor: K1info/Aero.rs

01/01/2024 > 20:20

podeli vest:

NAJMISTERIOZNIJI NESTANAK AVIONA IKADA! Seli u letelicu i nestali, 20 godina ni traga ni glasa od njih
Foto: Unsplash.com


Kada se kaže misteriozni nestanak aviona, verovatno vam prvo padne na pamet malezijski avion ili pak ako ste ljubitelj teorija zavera - Bermudski trougao. U svakom slučaju, u moderno doba kada imamo radare, satelite i GPS uređaje teško je i zamisliti da nešto veliko poput putničkog aviona bude tek tako izgubljeno. Ipak, to se desilo u Angoli pre tačno 20 godina i dan danas nemamo pojma gde je Boing 727.

 Možemo da zamislimo da izgubimo gumicu za kosu, zaturimo daljinski upravljač, ali kako se izgubi ceo jedan avion koji može da ponese skoro 200 duša? Na stranu da stavimo gabarit ove letelice, prema sajtu "Aerocorner", ovo čudo vredi oko 22 miliona dolara! Pa kako u današnje vreme da se izgubi jedna igračka koja toliko vredi!?

Foto: Tanjug/Joel Kowsky/NASA via AP, File

 

 Pa ipak, i u modernom dobu, opremljeni raznim uređajima za praćenje, desilo se da se izgubi jedna takva letelica.

Najmisteriozni nestanak aviona u istoriji avijacije odigrao se 25. maja 2003. godine u Luandi u glavnom gradu Angole, a cela priča kreće godinu dana ranije.
FB Post

Kupio avion kako bi zaradio na nafti

Izvesni biznismen Kit Irvin iz Južnoafričke Republike imao je biznis plan da počne da prevozi naftu za rudnik dijamanata u ratom zahvaćenoj Angoli, piše "Aero.rs". Da sprovede svoj plan u delo, bio mu je potreban jedan veći avion pa je tada pazario od jedne američke kompanije Boing 727 u tom trenutku star 24 godine.

 Preuredio je avion, povadio je sva putnička sedišta, skinuo sve oznake prethodne avio - kompanije i "bacio se u posao". Međutim, posao nije išao kako je planirano, naručilac nafte iz Angole je jednostavno odlučio da ne plati gorivo, a Irvin koji je bio do guše u dugovima morao je brzo da nađe novog klijenta. Tako je ponovo sarađivao s ljudima kojima je trebao transport nafte u Angolu.

Ipak, ponovo su krenuli problemi i to ovaj put "iznutra". Kako je Angolom divljao građanski rat, Irvinovim američkim pilotima nimalo se nije svidelo kad su osetili svu anarhiju i haos ovog sukoba na svojoj koži pa su odlučili da napuste poslodavca. Ovaj gubitak Irvin nije mogao da podnese pa je ugasio biznis u Angoli. Jedino što je od njega ostalo jeste boing 727 parkiran na aerodromu "4. februar" u Luandi.

U međuvremenu, sklopljeno je primirje i Angolom prestaje da divlja dvadesetsedmogodišnji rat. Ispostavilo se da Irving nije isplatio sve rate za nesrećni avion, a šuškalo se da je "ležarina" ovog boinga za godinu dana bila više od četiri miliona dolara! U svakom slučaju, američka kompanija od koje je Irving prvobitno "kupio" letelicu pod hitno je želela da nađe novog kupca.

Nestali u zalazak sunca jedne majske večeri

Foto: Tanjug/AP Photo/Richard Drew, File

 

Pa su tako poslali pilota Bena Padilu i avio-mehaničara Džona Mutantua da samo pripreme avion za novog kupca.

 Ali...

Bez prijave leta nadležnim službama, bez ikakve - inače obavezne - radio komunikacije sa kontrolom leta i sa isključenim transponderom, boing 727, sa samo ova dva člana posade, je poleteo iz Luande 25. maja 2003. godine, a odredište je bilo nepoznato.

Kasnije je navedeno da Padila - iako je bio pilot, nije bio ovlašćen za upravljanje boingom 727 dok je druga osoba koja je sela na mesto koopilota, Džon Mutantu, aviomehaničar iz Konga. Treći član posade nije postojao ni na papiru. Boing 727 poslednji je Boingov putnički avion sa obavezna tri člana posade, od 737 dovoljna su dva zahvaljujući modernoj tehnologiji i sve većoj automatizaciji.

Bez obzira na sve navedeno, zahvaljujući u to vreme u Africi veoma slaboj kontrolu bilo čega pa i vazdušnog saobraćaja i prilično "kaubojski" način letenja, uspeli su da polete majske večeri skoro pa epski u zalazak sunca i od tada se avionu gubi svaki trag.

 Tražili ih FBI i CIA

Američke vlasti su veoma brzo saznale za ovaj događaj te su sprovele istragu sa ciljem da se avion pronađe. Sećanja na 11. septembar su još uvek bila sveža te sasvim sigurno da je avion za koji se ne zna gde je i ko ga kontroliše izazvao paniku u sedištima FBI, CIA i drugim službama bezbednosti.

Ono što celoj ovoj priči daje misterioznu notu je činjenica da avion nikada nije pronađen. Ni na jednom od aerodroma u radijusu od 2.400 kilometara nije zabeleženo sletanje Boinga 727. Logičan zaključak bi bio da se avion srušio u Atlantski okean ali ni posle 20 godina na obalama zapadne Afrike nisu pronađeni delovi Boinga 727. Još jedna od teorija koja se pojavila u godinama nakon nestanka je da avion koriste narko karteli. Ova hipoteza je takođe malo verovatna jer avion nikada nije uočen nakon nestanka.

Neki su sumnjali i na prevare sa osiguravajućim kućama. Sa druge strane, čak i da je pokušana, prevara nije uspela jer američka kompanija nije dobila ni centa od osiguranja.

Teorija koja se čini najverovatnijom je ona koja ukazuje na moguću otmicu aviona. Postoji šansa da je u avionu zajedno sa Padilom i mehaničarem bio i otmičar koji im je naredio da lete ka određenoj destinaciji ali da se avion iz nekog razloga srušio.

 Šta se tačno dogodilo sa avionom najverovatnije nećemo saznati.

 

Ostavite komentar