FunBox > Misterije

OVO VAM JE SIGURNO PROMAKLO: Da li ste znali da flaša Coca-Cole krije jednu poruku?

Ključ je u detaljima

Izvor: K1info

13/11/2024 > 08:09

podeli vest:

OVO VAM JE SIGURNO PROMAKLO: Da li ste znali da flaša Coca-Cole krije jednu poruku?
Foto: Pixabay.com


Logotipi poznatih brendova postali su toliko ukorenjeni u našim percepcijama da je teško poverovati da bilo koji detalj o njima može proći nezapaženo. Pa ipak postoje desetine tajnih poruka u logotipima kompanija, a kada ih jednom pronađete, nemoguće ih je zaboraviti. Uzmimo za primer logotip Coca-Cole.

Coca-Cola font ikoničan je sam po sebi. Ali ako pogledate malo pažljivije, u njemu se nalazi nešto što je srcu kompanije – a to je narativ o naklonu ka sreći. Zaintrigirani? Reader's Digest otkriva tajne logotipa Coca-Cole i deli stručna mišljenja o tome šta ga čini nezaboravnim.

Koja je skrivena poruka u logotipu Coca Cole?

Mnogi veruju da je vrpčasti nastavak na prvom “C” u Coca-Coli zapravo osmeh. U teoriji, ovo se poklapa s glavnom porukom Coca-Cole da klasični gazirani napitak donosi sreću svima koji u njemu uživaju. I pređašnji slogani Coca-Cole uključivali su “Popijte Coca-Colu i nasmejte se”, “Otvorite sreću” i “Iskusite doživljaj”.

Rejli Njuman, ko-osnivač kalifornijskog brending studija Motif Brends rekao je:

- Logotip Coca-Cole postao je američka ikona s aromom nostalgije. Kaligrafski izgled reči pomaže logotipu da deluje autentično i osvežavajuće. Vizuzelno je fluidan dok tipografija oblikuje svako slovo. Dakle, koja je skrivena poruka? Vrpce se poimaju kao apstraktna tečnost, dok pozitivne krivine oblika podsećaju na osmeh, kaže Njuman.

Takođe on primećuje da tok i izdignuti uglovi logotipa utiču na mozak potrošača kako bi registrovao što više pozitivnih osećaja dok mu oči klize sleva nadesno preko reči.

Istorija logotipa

Džon S. Pemberton, farmaceut, izumeo je Coca-Colu davne 1886. godine. Prema Coca-Colinoj web stranici, veruje se da je Pembertonov knjigovođa F.M. Robinson stvorio prvu verziju logotipa Coca-Cole. Navodno je mislio da bi “dva C-a dobro izgledala u reklamama”, i zaista izgledaju.

Robinson je predložio ime i napisao danas poznati zaštitni znak “Coca‑Cola” spenserskim pismom, koje je bilo popularno u to vreme. Iako je logotip evoluirao tokom poslednjih sto godina, iako još uvek možete videti pomenute istorijske korene u trenutnoj verziji.

Samo četiri godine nakon svog početka 1890, Coca-Colin logo dobio je dašak dodatne drame, jer je pridodato više vrtloga da bi se istaknuo. Tada je stilski postao bliži logotipu Coca-Cole kakav poznajemo danas.

No svoj današnji karakteristični izgled, dobija tek krajem šezdesetih. Naime, Coca-Cola je 1969., počela da koristi beli font u crvenoj kvadratnoj kutiji, s belom vrpcom ispod nje.

BONUS VIDEO

Ostavite komentar