MANJA GRČIĆ: Svaka AKCIJA da se pomogne životnoj sredini je DOBRA, ali ne sme da se pretvori u PROPAGANDU
Generalna direktorka Tanjuga kaže da je pričanje o životnoj sredini nešto što je za region i Srbiju potpuno novo
Izvor: K1info
Autor: Mina Duduković
25/04/2024 > 15:52
podeli vest:
Principi ESG-a moraju da budu jasno iskomunicirani, a zadatak medija je da teme koje se tiču održivog razvoja, budu predstavljene građanima na istinit način, kao deo onoga što su njihove svakodnevne potrebe, zaključili su danas učesnici panela Moć medija i pripovedanja: Kreiranje narativa o održivosti koji podstiče promenu" koji je održan u okviru regionalnog ESG Adrija Samita u Tivtu.
Jedna od tema o kojoj se razgovaralo na panelu jeste i koliko su teme koje se tiču ESG danas prisutne u medijima, kao i kolika je odgovornost novinara da motiviše i inspiriše građane.
Generalna direktorka Tanjuga Manja Grčić istakla je da smo u regionu, posebno u Srbiji, prošli kroz dosta teških vremena, ratova, ekonomske krize i da je pričanje o životnoj sredini nešto što je za nas potpuno novo.
- Ili to radite u velikoj meri i ima smisla na svim nivoima ili ne pričate o tome. Sjajno je što koristimo naše peškire. To nije nešto što će biti loše, ali nemojte reći da ste zapravo veoma ekološki nastrojeni jer su vaši motivi vođeni profitom i ne radite to u svim aspektima vašeg poslovanja. Mislim da kao mediji treba da budemo oprezni u priči o "green washingu", jer je svaka akcija da se pomogne životnoj sredini ili da se podigne svest dobra, ali ne da se pretvori u propagandu ili obmanjivanje - rekla je Grčić.
Prema njenim rečima, postoje ekološka pitanja koja se koriste u političke svrhe i istakla da bi novinari i mediji trebalo da obrazuju ljude.
- Ali veoma je teško kada se borite da stavite hranu na svoj sto, da razmišljate o razvrstavanju smeća na biološko i drugo.To je istina i mislim da će se ove stvari rešiti vremenom. Ali, nažalost, živimo u regionu gde kasnimo u mnogim stvarima, pa i u razgovorima o očuvanju životne sredine - rekla je Grčić.
Predsednik Color Press Group Robert Čoban kazao je da je pre 10 ili 15 godina, bilo nezamislivo da se o ESG govori na ovom nivou, sa predsednicima, premijerima, ministrima, a li i da je u DNK današnjih generacija da se o toj temi razgovara.
Kako je rekao, važno je da se o tome razgovara, bez obzira da li sumnjamo u iskrenost kompanije ili minstra.
- Nova generacija, na primer samo o ovome govori. To im je u DNK, to nije bio slučaj sa našom generacijom. U mnogim privatnim ili zvaničnim razgovorima sa našim političarima, rekao sam da ovo nije nešto što samo treba da se čekira, već sam rekao koliko to može biti opasno za njih u političkoj sferi - rekao je Čoban.
Boris Raonić, direktor Javnog servisa RTCG, rekao je da je važno da se EGS koncept uklopi u potrebe ljude i istakao da to nije privlačna tema za medije, jer, kako kaže, kada pogledate pres klipinge o ovim temama, videćete da ih je jako malo.
- Green washing je veliki problem. Radio sam i u medijima, i u NVO sektoru i moje iskustvo pokazuje da treba da promemo pristup, na način, da mi koji bi želeli da prezentujemo ovo običnim ljudima, pokažemo da ovo jeste nešto što se uklapa sa njihovim potrebama. To će biti najveći korak, da to stavimo na agendu medija i donosilaca odluka - naglasio je Raonić.
Rekao je i da uprkos tome što će svi reći da se slažu sa konceptom ESG, praksa je svih potpuno drugačija - i političara i kompanija i medija.
- Zato morate da počnete sa istinom, a jedini način je da to predstavite kao deo osnovnih ljudskih potreba svakog pojedinca - rekao je Raonić.
Vedran Peršić osnivač agencije Peršić komunikacije i ekspert iz oblasti komunikacija ocenio je da je suština ESG u istini, o tome šta radimo i o onome što ne radimo.
- Postoje dve dimenzije istine. Istina o onome što nam je zaista važno, uz uključivanje i poštovanje. Mi smo veoma snažni u pogledu životne sredine, jednakosti, uključivanja i poštovanja. Dakle, ESG može da funkcioniše samo ako radimo na održiv način i činimo dobro za sve. Za svakoga. I to je ono što treba da uradimo - zaključio je on.
Irena Petrović, direktorka Wireless Media Group, kazala je da nije uloga medija samo da informiše, već i da motiviše i inspiriše društvo, prepozna gde su problemi i da ih motiviše da deluju.
Prema njenim rečima, kada smo počeli da radimo, shvatili smo da u Srbiji ljudi nemaju predstavu o tome šta je održivost, šta su ciljevi EGS, a putujući u Norvešku, Italiju, videli smo da ljudi znaju sve, a da su u našoj zemlji ove rieči bile nepoznate.
- Zato smo pokrenuli prvi projekat 'Održiva budućnost' prva platforma gde smo pozvali sve institucije, kompanije da krenemo da objašnjavamo šta je to, na jasan i razumljiv način. Organizovali smo mnogo konferencija, ali smo redovno objašnjavali, šta je to i zašto je važno za naše društvo. Iz tog projekta smo napravili još jedan 'Posadi drvo'. To smo počeli pre pet godina i sada je to najveća kampanja pošumljavanja u Srbiji - rekla je Petrović.
Ostavite komentar