Priče > Green World

Akrobatsko gašenje SVETLEĆIH reklama po Parizu, mladi navode da su oni PATROLA

Jedna grupa mladih Francuza obilazi prodavnice kada padne mrak i gasi svetleće reklame

Autor: k1info/Balkangreenenergynews

26/10/2022 > 23:20

podeli vest:

Akrobatsko gašenje SVETLEĆIH reklama po Parizu, mladi navode da su oni PATROLA
Foto: Pexels.com


Mladi stanovnici Francuske u poslednje dve godine odlučili su da uzmu stvari u svoje ruke: kada padne mrak obilaze prodavnice u svojim gradovima i gase svetleće reklame. To rade kako bi se smanjilo zagađenje svetlom, uštedela energije, ali i da bi ukazali na klimatske promene.

U gašenju reklama pomaže im parkur – veština kretanja u urbanim sredinama.

Matje Bular, dvadesetsedmogodišnji član parkur grupe Wizzy Gang, koja je pokrenula akrobatsko gašenje svetlećih reklama 2020, kaže: "Mi smo na neki način generacija koja nosi teret globalnog zagrevanja. Ne verujemo da će rešenje doći od političkih lidera, pa su patrole za gašenje svetala samo najnoviji primer mlade generacije spremne da preduzme akciju", preneo je the New York Times. 

Parkur je, kao veštinu trčanja, penjanja i skakanja preko prepreka u urbanim sredinama, devedesetih izmislio Francuz Dejvid Bel, kao način da se putuje urbanim pejzažima što je moguće elegantnije i dinamičnije. Istina, ova veština je i kritikovana jer može da ugrozi živote mladih ljudi, ako se ne koristi odgovorno.

Foto: Pexels.com

 

Mladi Francuzi u svojim noćnim pohodima traže male prekidače za hitne slučajeve postavljene ispred izloga, obično na visinama od dva do četiri metra. Prekidači se odnose na spoljne reklame, pa izlozi ostaju osvetljeni i kada se oni isključe.

Parkuristi u Parizu obilaze elitne lokacije koje obiluju šljaštećim izlozima i reklamama za prodavnice u kojima se prodaju preparati za lepotu, sportska odeća i obuća, luksuzna garderoba, satovi.

Kevin Ha, iz pariške parkur grupe On the Spot, kaže da je neshvatljivo da ima toliko puno reklama koje su upaljene noću. I on naglašava da za one članove koji su ekolozi, ta akcija omogućava da se pređe sa reči na dela. Ha ističe da je ideja da ništa ne oštete, i da su bezopasan pokret, preneo je Euronews.

Za reči o kojima govore ovi aktivisti bili su zaduženi političari, pa je Francuska 2013. donela zakon da prodavnice isključuju svoje reklame između 1 i 6 ujutru ili će platiti kaznu od 750 evra. Tada je rečeno da će na ovaj način emisije CO2 biti smanjene za 250.000 tona, a uštedeće se struja dovoljna da godinu dana snabde 750.000 domaćinstava.

 

 

 

Ostavite komentar