Slobodno vreme > Deus Ex machina

Da li je SUBVENCIJA OD 2.000 EVRA za kupovinu novijih polovnjaka dovoljna, i ZAŠTO NIJE

S obzirom na to da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina, pitanje je koliko će biti motivišuće subvencije države

Izvor: K1info/Tanjug

11/03/2023 > 14:21

podeli vest:

Da li je SUBVENCIJA OD 2.000 EVRA za kupovinu novijih polovnjaka dovoljna, i ZAŠTO NIJE
Foto: Shutterstock


Najčešći kupac spreman je da izdvoji za automobil stariji od 10 godina između 2.000 i 5.000 evra, a sa obzirom na to da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina, pitanje je koliko će biti motivišuće subvencije države koje su u cilju smanjenja zagađenja predviđene za zamenu starih dizel automobila onima sa "Evro 6 normom", smatra Petar Veličković sa portala Polovni automobili.

- Vlasnici starih automobila sa dizel motorima Evro 3 standarda moći će da uz novac od subvencije kupe mlađi polovnjak. Postavlja se pitanje koliko je taj cilj realan, pošto je Srbija na dnu liste u Evropi po starosti automobila. Prema našoj poslednjoj analizi prosečna starost vozila u Srbiji je 17,3 godine, što potvrđuju i podaci MUP-a, ali apsolutno nema sumnje da je nešto tog tipa potrebno uraditi - rekao je Veličković za Tanjug.

Kako bi se smanjio broj registrovanih vozila koji zagađuju životnu sredinu, Vlada je usvojila krajem prošle godine Program zaštite vazduha u Srbiji do 2030. godine, kojim su predviđena 102 miliona evra za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, a pravo na dodelu subvencije imaju svi koji budu reciklirali automobile Evro 1, 2 i 3 norme, rekao je ranije za Tanjug direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

Povodom najave da će od 1. januara 2023. godine država zabraniti uvoz vozila Evro 3 i Evro 4 standarda, pitanje je koliko će te subvencije za kupovinu novijih vozila iznositi sledeće godine, smatra Veličković.

- Prošle godine smo imali kontinuirani rast cena. Razlog promene cena leži u problemima automobilske industrije koji su prisutni od pandemije korone, kada smo imali potpuni zastoj na nekoliko meseci. Nakon toga su usledili problemi u opremi i lancima isporuke, što je dovelo do rasta cena - smatra Veličković.

Foto: Pexels.com

 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture Goran Vesić rekao je ranije da će subvencije iznositi 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za za kupovinu lakih kamiona, koji ne prelaze 12 tona, i 2.900 evra za kupovinu autobusa, preneo je ranije Tanjug.

Vesić je tom prilikom naveo da je u Srbiji oko 2,8 miliona registrovanih vozila, što je za milion više nego pre samo 10 godina, što znači, kako kaže Vesić, veće zagađenje, jer je od 2015. do 2022. u Srbiju uvezeno 1.255.000, od čega oko 350.000 sa motorima Evro 3.

Prema istraživanju portala Polovni automobili, prvi na listi najprodavanijih polovnjaka u 2022. godini je tradicionalno Folkswagen, a slede ga Opel, Pežo, Audi i Reno.

 Najčešće prodavani modeli su iz Folksvagenovog programa: golf, pasat i polo, a zatim slede fijat punto, opel korsa i audi A4, a dobro su se prodavali i opel astra, reno klio i audi A3, kaže pomenuto istraživanje.

- U prošloj godini, prema našim podacima čak 65 odsto prodatih polovnjaka iz uvoza je sa dizel agregatom, dok je 31 odsto sa benzinskim motorima - kaže Veličković.

On kaže da hibridi, vozila na električni pogon i na druga ekološka goriva (gas, metan) čine samo četiri procenta ukupnog broja prodatih polovnih vozila.

 

Ostavite komentar