Slobodno vreme > Mozaik

KAKO NAS SAMO PELJEŠE Ovo su trgovačke zamke koje nas navode da potrošimo više novca

Trgovci koriste suptilne psihološke taktike kako bi podstakli potrošače na veće trošenje

Izvor: K1info

Autor: Milica Maksimović

04/12/2024 > 17:30

podeli vest:

KAKO NAS SAMO PELJEŠE Ovo su trgovačke zamke koje nas navode da potrošimo više novca
Foto: Shutterstock


U svetu maloprodaje, trgovci koriste suptilne psihološke taktike kako bi podstakli potrošače na veće trošenje. Razumevanje ovih strategija može vam pomoći da postanete svesniji kupac i izbegnete nepotrebne troškove.

Foto: Freepik.com

 

1. Cene koje se završavaju na 9

Cene poput 9,99 ili 19,95 dinara nisu slučajne. Ovakvo određivanje cena stvara iluziju povoljnije kupovine, iako je stvarna razlika minimalna. Istraživanja su pokazala da proizvodi s cenama koje se završavaju na 9 često koštaju više od sličnih artikala s "okruglim" cenama.

2. Raspored proizvoda u prodavnici

Osnovne namirnice poput mleka i jaja često su smeštene na kraju prodavnice, što vas primorava da prođete pored brojnih drugih proizvoda i potencijalno kupite nešto što vam nije potrebno.

Foto: Shutterstock

 

3. Velika kolica za kupovinu

Veća kolica stvaraju utisak da niste kupili dovoljno, podstičući vas da dodate još proizvoda kako bi kolica delovala punije.

4. Postavljanje proizvoda u visini očiju

Skuplji ili brendirani proizvodi često su postavljeni u visini očiju odraslih ili dece, dok su jeftinije alternative smeštene na nižim ili višim policama, van direktnog pogleda.

5. Muzika i mirisi u prodavnici

Prijatna muzika i mirisi, poput svežeg hleba, stvaraju ugodnu atmosferu koja vas podstiče da provedete više vremena u prodavnici i, samim tim, potrošite više.

Foto: Shutterstock

 

Kako se zaštititi od ovih trikova?

Pripremite spisak: Držite se spiska potrebnih namirnica kako biste izbegli impulsivne kupovine.

Obratite pažnju na cene: Ne dozvolite da vas zavaraju cene koje se završavaju na 9; uporedite stvarne vrednosti proizvoda.

Pazite na raspored proizvoda: Budite svesni taktika postavljanja proizvoda i tražite jeftinije alternative na manje vidljivim mestima.

Sledeći ove savete, možete postati otporniji na psihološke trikove trgovaca i doneti informisanije odluke prilikom kupovine.

BONUS VIDEO:

 

Ostavite komentar