Slobodno vreme > Tehnologija

AKO DOBIJETE OVU PORUKU, ODMAH JE IZBRIŠITE Hitno upozorenje za milione korisnika!

Izvor: K1info

18/02/2025 > 08:36

podeli vest:

AKO DOBIJETE OVU PORUKU, ODMAH JE IZBRIŠITE Hitno upozorenje za milione korisnika!
Foto: Youtube PrintScreen/Tech ET


Trebalo bi da budete pažljivi kada ovih dana proveravate svoju e-poštu. Osobe osigurane kod AOK-a – preko 27 miliona ljudi prema podacima zdravstveno osiguravajućeg društva – treba da budu oprezne, piše centar za savet potrošača.

Hitno upozorenje za 27 miliona osiguranika: odmah izbrišite AOK poruku

Takozvane fišing poruke e-pošte stalno kruže. Nedavno je savetodavni centar za potrošače upozorio milione korisnika Telekoma na ovakve pokušaje prevare. Sada su osiguranici AOK-a na meti kriminalaca.

Fišing: prepoznajte opasnosti i zaštitite se

„Fišing“ se odnosi na pokušaj dobijanja ličnih podataka putem lažnih poruka. Kriminalci koriste e-poštu, SMS ili izmanipulisane veb stranice da ukradu lozinke ili bankovne informacije.

Da bi se zaštitili, potrošači nikada ne bi trebalo da daju lične podatke putem nesigurnih veza. Ažurirani antivirusni softver i redovne provere naloga povećavaju bezbednost.

U trenutnoj e-poruci za krađu identiteta, oni sa AOK zdravstvenim osiguranjem su očigledno naveli da veruju da imaju pravo na povraćaj novca. 473,42 evra se može dobiti na mreži klikom na link u lažnoj e-poruci.

Trenutno upozorenje iz centra za savetovanje potrošača: Prevaranti obmanjuju osiguranike AOK-a da veruju da će dobiti povraćaj novca.

Iako se e-poruka za krađu identiteta na prvi pogled čini stvarna, pažljiviji pogled otkriva nekoliko nedoslednosti.

Evo nekoliko saveta iz Centra za savetovanje potrošača o tome kako da prepoznate e-poruku za krađu identiteta:

Hitnost: Kratak vremenski period za klik na određenu vezu
Pošiljalac: sumnjiva ili malo drugačija povratna adresa u odnosu na originalnu
Pozdrav: Primalac se obraća bezličnim pozdravom (npr. „Dragi korisniče“ ili „Dragi kupče“)

U specifičnom slučaju AOK-a, prevaranti čak uključuju registracijski broj u e-poštu kako bi poruka izgledala autentično. Ako su u nedoumici, osiguranici mogu da uporede ovo sa svojim stvarnim brojem i trebalo bi da budu u mogućnosti da brzo otkriju pokušaj krađe identiteta. Savetodavni centar za potrošače preporučuje – kao iu svakom slučaju krađe identiteta – da se poruka premesti u fasciklu neželjene pošte bez odgovora.

BONUS VIDEO

Ostavite komentar