Da li je RUŠENJE SAVSKOG MOSTA stvarno neophodno? Možda i jeste, ali GRAĐANI TRAŽE DOKAZE
Analize koje bi dokazale da je rušenje Starog savskog mosta neophodno do danas nisu predočene javnosti, kaže Ksenija Radovovanović
25.11.2022
BeogradMost će se prodati u staro gvožđe. Kad se rasklopi, više ne može da se stavi nigde, kaže Šapić
podeli vest:
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić obelodanio je šta će se desiti sa starim Savskim mostom, čije će uklanjanje početi u junu. Kako je najavio, dve godine je rok za izgradnju novog mosta, koji će imati četiri saobraćajne trake, pešačku i biciklističku stazu.
Analize koje bi dokazale da je rušenje Starog savskog mosta neophodno do danas nisu predočene javnosti, kaže Ksenija Radovovanović
25.11.2022
BeogradDragomir Lukić ocenjuje da je Novi most na Savi preskup
13.12.2022
Beograd- Neće biti kolapsa, taj most je poslednjih godina izbacio dosta vozača, jer je neisguran. Biće manja gužva nego kad se radila Gazela pre deset godina. Prodaće se u staro gvožđe. Kad se rasklopi, više ne može da se stavi nigde. Ovo je ratni most za tenkove. Ovakvih mostova je bilo 60 za vreme Drugog svetskog rata, kasnije su svi bilu uklonjeni, sem ovog našeg. Preživeo je ovde 80 godina - objasnio je Šapić na TV Happy.
Prema njegovim rečima, stari Savski most je imao važnu ulogu dok nisu izgrađeni drugi beogradski mostovi.
- Radimo novi Savski most sa četiri trake, sa biciklističkom i pešačkom trakom, tramvajem po sredini. U roku od par minuta ćete rešiti sve, a danas vam treba više od sat vremena. Završetak svega ovoga se poklapa sa puštanjem metroa. Ovaj saobraćajni projekat petlja, most i tunel skidaju 14 posto opterećenja saobraćaja, 12 posto zagađenja. Neće biti toliko kolapsa zato što je u poslednjih nekoliko godina sam od sebe izbacio količinu vozila koji prelaze preko njega. Sa mosta će se ulaziti u tunel kod (Bulevara) Despota Stefana - rekao je Šapić.
Foto: Tanjug/Miloš Milivojević
Gradonačelnik Beograda kaže da ovaj projekat "osporavaju manje interesne grupe", koje su se pozivale na "herojski čin nekih ljudi", odnosno na spasavanje starog Savskog mosta od miniranja nacista prilikom oslobađanja Beograda u Drugom svetskom ratu, 1944. godine.
Šapić je najavio da će ove godine biti produžen novobeogradski Bulevar Zorana Đinđića koji će tako biti spojen sa Vladimira Popovića.
- Tu će biti izgrađena velika saobraćajnica i kružni tok, koja u budućnosti treba da spoji Vladimira Popovića sa Bulevarom Nikole Tesle. Time će se znatno rasteretiti taj deo grada i na još jednom mestu biće spojen Novi Beograd i Zemun - dodao je gradonačelnik.
Trenutni Savski most je bezbedan i uz održavanje mogao bi da bude i dalje u funkciji, ocenio je Dragomir Lukić
26.01.2023
BeogradMiroslav Čučković je izjavio da nije reč o rušenju starog Savskog mosta, već o obnovi
09.12.2022
BeogradTakav je svet, sve je politička odluka, to je bila i za besplatne udžbenike, objašnjava gradonačelnik
21.02.2023
BeogradGradonačelnik kaže da za raskid ugovora sa Kenkartom neće biti plaćanja nikakvih penala
21.02.2023
BeogradAleksandar Đurđev, predsednik Srpske lige, objasnio je gde leži izlaz iz krize u kojoj se naše društvo nalazi.
pre 12 sati
Kolumna
Ostavite komentar
D. Lukić
Ako bi se uklonila rešetkasta konstrukcija Starog železničkog mosta i njegovi noseći stubovi nadgradili za 3,5m, onda bi na tako povišane noseće stubove mogla da se preseli kompletna konstrukcija Starog savskog mosta, Predhodno je potrebno izgraditi prost konzolni most širine 7m nizvodno, odmah uz Stari savski most koji bi preuzeo dvosmerni saobraćaj tramvaja i motornih vozila sa Starog savskog mosta. Zatim se pristupa preseljenju konstrukcije Starog savskog mosta na stubove Starog železničkog mosta, a na mestu na kome je bio Stari savski most se gradi prost konzolni most širine 16-17m na koga se po završetku izgradnje vraća dvosmerni saobraćaj tramvaja i motornih vozila, a nizvodni most širine 7m se pretvara u pešačko-biciklistički most. To je jedini način, da nema prekida saobraćaja tramvaja i motornih vozila između Novog Beograda i Beograda na vodi dok traje izgradnja novog mosta, a pored toga Stari savski most i dalje ostaje u funkciji mosta. Pri tome treba napomenuti, da se za više nego dvostruko povećava propusna moć za motorna vozila na tom mestu, a dobija se i odvojen pešačko-biciklistički most. I na kraju, realizacija napred navedenog bi koštala 45-50 mil. evra, odnosno dva puta manje od sume; 94 mil. evra koju su planirali nadležni.