Vesti > Beograd

Da li je RUŠENJE SAVSKOG MOSTA stvarno neophodno? Možda i jeste, ali GRAĐANI TRAŽE DOKAZE

Analize koje bi dokazale da je rušenje Starog savskog mosta neophodno do danas nisu predočene javnosti, kaže Ksenija Radovovanović

Izvor: K1info

Autor: Novaekonomija.rs

25/11/2022 > 11:30

podeli vest:

Da li je RUŠENJE SAVSKOG MOSTA stvarno neophodno? Možda i jeste, ali GRAĐANI TRAŽE DOKAZE
Foto: Unsplash.com


Analize koje bi dokazale da je rušenje Starog savskog mosta neophodno do danas nisu predočene javnosti, kaže za Novu ekonomiju Ksenija Radovanović iz organizacije Nova planska praksa.

Prema njenim rečima, sadržaj prostornog plana područja posebne namene (PPPPN) za projekat "Beograd na vodi" (iz 2015. godine), jasno upućuje da se zadrži postojeći tramvajski most, uz dodavanje zasebnih saobraćajnih traka.

- Rušenje jeste navedeno kao mogućnost, ali je uslovljeno izradom dodatnih konstruktivnih i hidrauličkih analiza koje bi dokazale da je rušenje neophodno, a koje do danas nisu predočene javnosti - navela je ona.

O sudbini starog Savskog mosta priča se od 2015. godine.

Prema rečima Ksenije Radovanović, nakon usvajanja plana za Beograd na vodi, sprovoden je konkurs "za rekonstrukciju Starog savskog mosta", ali iako je naziv sugerisao zadržavanje, raspis konkursa je jasno upućivao na opciju rušenja koja je i usvojena.

- Na taj način, konkurs je iskorišćen kao sredstvo legitimacije promene prioriteta koji je ugrađen u PPPPN za projekat "Beograd na vodi" i to u procesu u kojem je Grad, nasuprot građana, imao punu slobodu odlučivanja - kaže ona.

Foto: Pixabay.com

 

Pitanje da li most treba rekonstruisati ili rušiti, je prema njenim rečima, pitanje definisanja prioriteta razvoja grada.

- Tu se otvara pitanje postojanja dijaloga o prioritetima, ko učestvuje u tom dijalogu i na koji način se njegovo postojanje i njegovi ishodi saopštavaju javnosti - kaže ona.

Ukoliko se, kako je navela, dijalog o Gradu ne uspostavi kao širok i suštinski, građani će svoje stavove iskazivati na načine koji im jesu dostupni, u javnom prostoru.

- Nezadovoljstvo koje se danas iskazuje u javnom prostoru je posledica lošeg načina na koji se vodi ovaj dijalog. Primer Starog savskog mosta je dobar jer se o sudbini mosta govori od 2015. godina, donošenje odluke uključivalo je nekoliko različitih procesa, a konačan ishod dugogodišnjih procesa je taj da u 2022. godini i dalje znatan broj građana ne zna za plan da se Stari savski most ruši ili otvoreno izražava nezadovoljstvo takvim rešenjem bez prilike da ga druga strana čuje - rekla je ona.

 

 

 

Ostavite komentar

Miloš Koljanin

А за чега јавна расправа, зар су у Београду сви толико паметни и све знају? Опет опозиција прави скеч око напретка, ајде да се вратимо у 18 век то би било најбоље али само Београђане јер су и овако заштићени ко бели медведи, Рио Тинто сте успели лажима а сад ће те и мост е вала неће моћи.

25.11.2022 12:54
D. Lukić

Kada su nadležni u predizbornoj kampanji izbora za Skupštinu grada Beograda 2018. obećali biračima, da će na mestu Starog savskog mosta izgraditi Novi most, odmah je deo stručne javnosti predložio, da bi se uzvodno do Starog savskog mosta izgradio normalan most konzolnog tipa koji bi preuzeo saobraćaj tramvaja i motornih vozila, dok bi se Stari savski most rekonstruisao za pešačko - biciklistički saobraćaj. I to je bilo moguće sve dok pod »okriljem korone« nisu izgrađeni stambeni objekti izvan regulacione linije Beograda na vodi koji su se toliko približili Starom savskom mostu da to više nije bilo moguće. To je prisililo nadležne da planiranu širinu Novog mosta na strani Novog Beograda smanje sa 37,2m na 34m, dok je na strani Beograda na vodi širina smanjena na 27m, jer biciklisti prelaskom reke Save liftovima silaze na Savsku promenadu, pošto se biciklističke staze tu završavaju, jer dalje za njih nema dovoljne prostora. Imajući sve to u vidu, jedino rešenje bi moglo da bude; da se uzvodno do Starog savskog mosta, koji je inače širine 10m, izgraditi konzolni most širine 7m za jednosmerni saobraćaj tramvaja i motornih vozila u smeru od Novog Beograda prema Beogradu na vodi. Stari savski most rekonstruisati za jednosmerni saobraćaj tramvaja i motornih vozila u smeru od Beograda na vodi prema Novom Beogradu. Nizvodno do Starog savskog mosta izgraditi konzolni most širine 6m za pešačko – biciklistički saobraćaj, koji bi u slučaju potrebe mogla da koriste i vozila sa posebnim režimom korišćenja (hitna pomoć, vatrogasna služba, održavanje mosta). Pešaci i biciklisti bi sa tog mosta imali otvoren pogled na park Ušće, ušće Save u Dunav, kao i na Kalemegdansku tvrđavu.

27.11.2022 20:42
Огњен

Ама људи шта вам је? Па Београду недостаје бар још 5 мостова да би се смањиле гужве. Наравно да треба склонити тај стари мост и изградити нови, шири који ће имати већу пропусну моћ. Шта ће бити са старим мостом, нека одлучи Завод за заштиту споменика, ако има неку историјску вредност, у супротном - у Смедерево на топљење.

30.11.2022 13:09