Vesti > Beograd

Beogradu potrebno 365 vozača, nedostaju šoferi i na prigradskim linijama

Veliki problem n agradskim i prigradskim linijama javnog prevoza jeste i ključan - nedostatak vozača

Autor: novosti.rs

08/08/2022 > 19:28

podeli vest:

Beogradu potrebno 365 vozača, nedostaju šoferi i na prigradskim linijama
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović


Iako je sada na snazi letnji red vožnje, pa je na centralnim prestoničkim i prigradskim ulicama manje autobusa, tramvaja i trolejbusa, ali i putnika u njima, nedostatak šofera i te kako će se osetiti već sledećeg meseca. Kako je Novostima rečeno u gradskom Sekretarijatu za javni prevoz, sa vozačima najviše "kuburi" GSP, gde nedostaje njih 200.

U GSP je sada 2.806 šofera, od čega je oko 2.500 zaposleno na neodređeno vreme. Prosečna starost vozača GSP je 47 godina, a tokom cele godine je otvoren konkurs za posao. U proseku, na godišnjem nivou ovo preduzeće primi 308, a napusti ga 247 vozača.

- Prema podacima koje smo dobili u izjašnjenjima prevoznika koji obavljaju javni linijski prevoz putnika na teritoriji Beograda, GSP nedostaje oko 200 vozača, konzorcijum privatnih prevoznika "Ariva" zbog trenutnog letnjeg reda vožnje koji je na snazi nema precizne podatke, ali prema onima kojim sada raspolažu, ovom konzorcijumu nedostaje njih oko 100, kako bi imali pun broj voznog osoblja, sa uključenim rezervnim brojem vozača, dok "Lasti" fali 65 vozača - ističu u Gradskoj upravi.

Da je i na prigradskim linijama zabrinjavajuće stanje ukazali su nezadovoljni vozači "Laste" iz Barajeva, koji su prošle nedelje štrajkovali glađu i u petak obustavili prevoz, zbog čega su trpeli žitelji ove opštine. Oni su se i ranije svakodnevno žalili na neredovne polaske. Kritika na račun "Laste" bilo je i krajem maja, kada su iz Gradske uprave zapretili da će da raskinu ugovor zbog nepoštovanja dnevnog reda vožnje, zbog čega su dva dana ispaštali žitelji Mladenovca. Posle višednevnih pregovora i ne baš "glatke" komunikacije, dogovoreno je da će Grad i "Lasta" nastaviti saradnju.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

 

I kada bi svi kapaciteti za upravljačima javnih gradskih vozila bili popunjeni, pitanje je koliko bi to poboljšalo kvalitet samog prevoza. Krajem marta, sva tri prevoznika tražila su od Grada povećanje cena po pređenom kilometru, ali su očigledno birali loš momenat, neposredno pred gradske izbore. Zahtev je još na čekanju, a i sam gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić nekoliko puta je najavio da će se uhvatiti ukoštac i potruditi da reši problem gradskog prevoza. On je najavio da će tokom ovog meseca predstaviti Plan stabilizacije, u kome će biti predloga za unapređenje ove, kako je gradonačelnik naziva, "rak-rane" glavnog grada.

 

Ostavite komentar